Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
tomek evo pisze: ↑26 wrz 2018, 22:50
Dość interesujący produkt ze względu na zawartość wolframu. Szkoda, ze nie na lepszej bazie olejowej bo mamy tylko technologię syntetyczną
Jest w ofercie LM MOLYGEN do samodzielnego dodania i podobno do kazdego typu oleju..
tomek evo pisze: ↑26 wrz 2018, 22:50
Dość interesujący produkt ze względu na zawartość wolframu. Szkoda, ze nie na lepszej bazie olejowej bo mamy tylko technologię syntetyczną
Jest w ofercie LM MOLYGEN do samodzielnego dodania i podobno do kazdego typu oleju..
Tu nie ma co porównywać. To jak Insignia OPC do Corsy B 1.0.
Dodano po 9 minutach 28 sekundach:
dany1107 pisze: ↑29 wrz 2018, 01:01
Panowie a powiedzcie czy te dodatki naprawdę działają, i czy warto je dodawać do oleju?
To zależy które. Dodatki Archoila działają z pewnością, te od Liqyi Moly jedne nieźle inne ... coś tam dają. Czy warto? To indywidualna sprawa ale te dobre generalnie warto. Archoil AR9100 jest bardzo dobrym dodatkiem do diesla bo oprócz poprawy smarowania utrzymuje TBN i czystośc silnika a to w dieslu bardzo ważne. Poza tym w wielu olejach low/mid saps dodatkowa ochrona jest wskazana ze względu na zubożony pakiet dodatków ochronnych. Do mocnej benzyny AR9200V2 to dobry pomysł zwłaszcza jeśli olej łapie wysokie temperatury i auto użytkowane jest w sposób "dynamiczny". Zawsze podstawą jest dobry olej ale dodatki tez mogą wiele dać, zwłaszcza w kwestii dodatkowej ochrony silnika. Warto tylko wiedzieć co się stosuje i robić to z głową bo jest wiele produktów, które praktycznie nic nie dają a jeszcze mogą mieć skutki uboczne. Nie każdy dodatek można stosować z olejami low-mid saps. Tzn. można ale zastosowanie dodatku spowoduje zwiększenie liczby sapsów poza limit dopuszczalny dla danej normy.
tomek evo pisze: ↑26 wrz 2018, 22:50
Dość interesujący produkt ze względu na zawartość wolframu. Szkoda, ze nie na lepszej bazie olejowej bo mamy tylko technologię syntetyczną
Jest w ofercie LM MOLYGEN do samodzielnego dodania i podobno do kazdego typu oleju..
Tu nie ma co porównywać. To jak Insignia OPC do Corsy B 1.0.
Dodano po 9 minutach 28 sekundach:
dany1107 pisze: ↑29 wrz 2018, 01:01
Panowie a powiedzcie czy te dodatki naprawdę działają, i czy warto je dodawać do oleju?
To zależy które. Dodatki Archoila działają z pewnością, te od Liqyi Moly jedne nieźle inne ... coś tam dają. Czy warto? To indywidualna sprawa ale te dobre generalnie warto. Archoil AR9100 jest bardzo dobrym dodatkiem do diesla bo oprócz poprawy smarowania utrzymuje TBN i czystośc silnika a to w dieslu bardzo ważne. Poza tym w wielu olejach low/mid saps dodatkowa ochrona jest wskazana ze względu na zubożony pakiet dodatków ochronnych. Do mocnej benzyny AR9200V2 to dobry pomysł zwłaszcza jeśli olej łapie wysokie temperatury i auto użytkowane jest w sposób "dynamiczny". Zawsze podstawą jest dobry olej ale dodatki tez mogą wiele dać, zwłaszcza w kwestii dodatkowej ochrony silnika. Warto tylko wiedzieć co się stosuje i robić to z głową bo jest wiele produktów, które praktycznie nic nie dają a jeszcze mogą mieć skutki uboczne. Nie każdy dodatek można stosować z olejami low-mid saps. Tzn. można ale zastosowanie dodatku spowoduje zwiększenie liczby sapsów poza limit dopuszczalny dla danej normy.
wesolys pisze: ↑08 paź 2018, 13:19
witam ja jeżdżę od ok. 3lat i jak na razie nie widzę żadnych skutków ubocznych
Hej.
Dzięki za odzew też myślę właśnie o specolu do mojej 1.8 i nie chodzi tu o cenę itp tylko o to że można kupić coś dobrego za rozsądne pieniądze,
Czytałem bardzo dużo opini pozytywnych na temat tego oleju na różnych forach i stawiany jest na równi z olejem shell helix ultra. Myślę że zakupię na natępną wymianę
wesolys pisze: ↑08 paź 2018, 13:19
witam ja jeżdżę od ok. 3lat i jak na razie nie widzę żadnych skutków ubocznych
Hej.
Dzięki za odzew też myślę właśnie o specolu do mojej 1.8 i nie chodzi tu o cenę itp tylko o to że można kupić coś dobrego za rozsądne pieniądze,
Czytałem bardzo dużo opini pozytywnych na temat tego oleju na różnych forach i stawiany jest na równi z olejem shell helix ultra. Myślę że zakupię na natępną wymianę
cena specola jest bardzo atrakcyjna i jeżeli jego parametry są takie jak podaje producent na swojej stronie to warto go spróbować parametrami zbliżony jest do shella a o ponad 30% tańszy
wesolys pisze: ↑08 paź 2018, 13:19
witam ja jeżdżę od ok. 3lat i jak na razie nie widzę żadnych skutków ubocznych
Hej.
Dzięki za odzew też myślę właśnie o specolu do mojej 1.8 i nie chodzi tu o cenę itp tylko o to że można kupić coś dobrego za rozsądne pieniądze,
Czytałem bardzo dużo opini pozytywnych na temat tego oleju na różnych forach i stawiany jest na równi z olejem shell helix ultra. Myślę że zakupię na natępną wymianę
cena specola jest bardzo atrakcyjna i jeżeli jego parametry są takie jak podaje producent na swojej stronie to warto go spróbować parametrami zbliżony jest do shella a o ponad 30% tańszy
Trochę pobuszowałem w sicie i na którymś z forum samochodowych chlopaki wysłali próbki oleju do analizy i parametrami wychodzi podobnie do motula,
Ciekawe czy ktoś ma jakieś doświadczenia z specolem .
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!
misio pisze: ↑09 paź 2018, 22:42
Mam zalaną OPC-tkę olejem Specol i jest o.k.
Pierwszy raz ? czty któraś z rzędu wymiana ba specol ?
Pierwszy raz ale już jakiś czas jeżdżę i jest dużo cichsza praca silnika oraz mniejsze ubytki oleju niż na Castrol Edge.
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!
Specol produkuje moim zdaniem bardzo przyzwoite oleje o bardzo dobrych parametrach i bardzo atrakcyjnej cenie, która wynika z tego, ze płacimy głównie za olej a nie marketing i rozbudowaną wielopoziomową sieć dystrybucyjna. Podstawowe oleje z serii Gold czyli 5W30 i 5W40 jak najbardziej nadają się do starszych (powiedzmy, ze już nie młodych) konstrukcyjnie silników benzynowych ale też diesla. Specol Gold 5W40 bardzo dobrze sprawdza się w komplecie z Archoilem AR9100 i to wypróbowany przez bardzo wielu użytkowników zestaw. Szczególnie godnym polecenia olejem Specola jest Spec Premium C3 VW 504/507 5W30, który jest co prawda dedykowany głównie do grupy VAG ale tak na dobra sprawę ma wszechstronne zastosowanie. Jest to nowoczesny olej oparty na bazie wzbogaconej w PAO i oparty na pakiecie dodatków nowej generacji z podwyższoną zawartością boru. Praktycznie identyczny pakiet ma np. Penrite za ponad 200,00 zł a za Specola płacimy połowę tego. Genialne jesy 0W20 Specola ale jest to olej bardzo niszowy i praktycznie się nie sprzedaje a szkoda bo to naprawdę świetny produkt.
Dla mnie Specol to jest dobra alternatywa dla produktów znanych marek, które jednak często nie oferują niczego specjalnego a są wyceniane znacznie drożej. Alternatywa dla Specola są natomiast produkty Eurola, które również oferują bardzo dobry stosunek cena/jakość a jeśli chodzi o samą jakość to są moim zdaniem na zbliżonym poziomie do Liqui Moly, Motula czy Ravenola przy bardziej konkurencyjnych cenach (od Liqui Moly nawet znacznie bardziej). No i Eurol ma kilka rodzynków, które jakościowo są na najwyższym poziomie i mogą śmiało konkurować z Millersem, Penrite czy Amsoilem.
Przy temacie olejów wczoraj polecono mi olej Xado atomic ktoś się spotkał jakieś wrażenia ? MLo popularny u nas i wpadłem też w sieci na olej Volver ponoć niemiecki dobrej klasy olej.
kolunio211 pisze: ↑15 lis 2018, 08:37
Przy temacie olejów wczoraj polecono mi olej Xado atomic ktoś się spotkał jakieś wrażenia ? MLo popularny u nas i wpadłem też w sieci na olej Volver ponoć niemiecki dobrej klasy olej.
W tym temacie już było o oleju xado, wystarczy kilka stron wcześniej poczytać
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX