Pobuszowałem w temacie jak i w wyszukiwarce i nic prawie nie znalazlemTazz pisze: ↑15 lis 2018, 10:05W tym temacie już było o oleju xado, wystarczy kilka stron wcześniej poczytaćkolunio211 pisze: ↑15 lis 2018, 08:37 Przy temacie olejów wczoraj polecono mi olej Xado atomic ktoś się spotkał jakieś wrażenia ? MLo popularny u nas i wpadłem też w sieci na olej Volver ponoć niemiecki dobrej klasy olej.
[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?
Moderator: Mariusz
-
- Przeglądacz
- Posty: 59
- Rejestracja: 14 maja 2018, 18:20
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Tczew
- Auto: Opel Zafira
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 lis 2018, 19:30
- Imię: Adrian
- Auto: Opel Astra H GTC 2.0T
- Model: AH
- Oznaczenie silnika: Z20LER
Witam piszę z zapytaniem jaki olej full syntetyk polecilibyście mi do mojej Astry H GTC 2.0T z silniczkiem Z20LER obecnie śmigam na oleju LM TopTec 4600 5W30, popija kolo 1,5-2l na 10k km, interwały wymiany co 10k km, więc w moim przypadku są to wymiany 2x w roku, czy sztywno trzymać się wymagań gm czyli norma gm LL-025-A i dexos2 czy coś innego możecie zasugerować dobrego.
Obecnie silniczek płuka się na archoil ar2300 a po nowym roku w okolicach lutego planuję zdjąć czapkę bo uszczelniacze zaworowe nie trzymają co któreś odpalenie niebieski dymek z wydechu
Tomek z lejolej polecił Eurol Synergy 0W40 do zalania, ale jak patrzeć na ten olej pod wzgledem zaleceń producenta opla?
Obecnie silniczek płuka się na archoil ar2300 a po nowym roku w okolicach lutego planuję zdjąć czapkę bo uszczelniacze zaworowe nie trzymają co któreś odpalenie niebieski dymek z wydechu
Tomek z lejolej polecił Eurol Synergy 0W40 do zalania, ale jak patrzeć na ten olej pod wzgledem zaleceń producenta opla?
-
- Przeglądacz
- Posty: 59
- Rejestracja: 14 maja 2018, 18:20
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Tczew
- Auto: Opel Zafira
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
Panowie a jak mam pytanie czy można zmiennie stosować 5w30 z 5w40 i na odwrót ?
Zbliża się wymiana, obecnie jest 5w40 mobil wcześniej z tego co wyczytałem był 0w40. Olej chcę kupić alobo fuchs titanum albo millers xf
Zbliża się wymiana, obecnie jest 5w40 mobil wcześniej z tego co wyczytałem był 0w40. Olej chcę kupić alobo fuchs titanum albo millers xf
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Nie podejmuje się powiedzieć na ten temat nic konkretnego. Mogę jedynie gdybać, że to "zwykłe" oleje dopakowane dodatkiem na bazie szeroko pojętej ceramiki. Jak sam dodasz odpowiedni dodatek do dobrego oleju to prawdopodobnie osiągniesz lepszy (może nawet dużo lepszy) efekt. Producenci dorabiają zwykle odpowiedni marketing i stosują górnolotne wyrażenia opisując swoją cud-technologię podczas gdy w rzeczywistości nie jest to nic przełomowego. Wiele z tych technologi to przysłowiowy pic na wodę (np. Magnatec w Castrolu, który tak naprawdę delikatnie mówiąc bardzo niewiele daje, albo super technologia, która w rzeczywistości jest dodaniem w niewielkiej ilości molibdenu). Nie wiem jak jest tutaj - trzeba by zrobić porządne badanie i popatrzyć w karty produktów. Do mnie osobiście przemawiają fakty i np. forumowicz z Octavia Club Polska w silniku TSI zrobił analizę Eurola Syntehence FS 0W30 z dodatkiem Archoil AR9100 i wyszło praktycznie zerowe zużycie silnika (analiza dostępna na forum OCP ale się trzeba zalogować)!!!
Obrazowo gdyby utrzymać takie zużycie silnika przez cały czas to po 300 tysiącach silnik byłby praktycznie jak nowy - jego zużycie byłoby dużo niższe niż większość silników z przebiegami 30-60 tysięcy. To pokazuje, że połączenie tego konkretnego oleju z dodatkiem w tym konkretnym silniku działa doskonale a informacje jakie podaje Archoil o obniżeniu tarcia i zwiększonej ochronie silnika nie są wyssane z palca tylko mają pokrycie w faktach.
Obrazowo gdyby utrzymać takie zużycie silnika przez cały czas to po 300 tysiącach silnik byłby praktycznie jak nowy - jego zużycie byłoby dużo niższe niż większość silników z przebiegami 30-60 tysięcy. To pokazuje, że połączenie tego konkretnego oleju z dodatkiem w tym konkretnym silniku działa doskonale a informacje jakie podaje Archoil o obniżeniu tarcia i zwiększonej ochronie silnika nie są wyssane z palca tylko mają pokrycie w faktach.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Popatrzyłem sobie na kartę tego Mihela 9600 5W30 i z tego co można wyczytać to jest to hydro-crack. Parametry dość dobre - typowe dla 504/507 ale nie jakieś wybitne. Ciekawy jestem tej ceramiki czy to coś zaawansowanego.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam
Tym razem nie będę zalewał tym co było, posłucham osób mądrzejszych.
Moja padlina była do tej pory zalewana mobilem super 3000 5w40 lub patrząc w książkę oryginałem GM.
Motor 19DT z wyciętym DPF o przelocie powiedzmy około 300k. DPF usunięty jakieś 150k temu. Od wymiany do wymiany praktycznie max dolewanie to 0.5L.
Olej wymieniany co roku bez znaczenia przebiegu. Patrząc w książkę nie więcej niż 15k rocznie (nie licząc 3l w Belgii) a czasami mniej. Obecnie przez rok zrobiłem 10k.
Wiem, że miller's jest ok bo od kilku lat stosuję go w burgmanie i wszystko jest ok.
Co byście mi polecili abym nie poszedł z torbami
Może jakiś dodatek zastosować? Coby poprawić trochę mieszankę?
Turbina lekko mi poci olejem ale dymka nie puszcza.
Może coś jakiś dodatek do niej zastosować?
Konieczna będzie też płukanka, czym ją zrobić i jak najlepiej wykonać?
Tym razem nie będę zalewał tym co było, posłucham osób mądrzejszych.
Moja padlina była do tej pory zalewana mobilem super 3000 5w40 lub patrząc w książkę oryginałem GM.
Motor 19DT z wyciętym DPF o przelocie powiedzmy około 300k. DPF usunięty jakieś 150k temu. Od wymiany do wymiany praktycznie max dolewanie to 0.5L.
Olej wymieniany co roku bez znaczenia przebiegu. Patrząc w książkę nie więcej niż 15k rocznie (nie licząc 3l w Belgii) a czasami mniej. Obecnie przez rok zrobiłem 10k.
Wiem, że miller's jest ok bo od kilku lat stosuję go w burgmanie i wszystko jest ok.
Co byście mi polecili abym nie poszedł z torbami
Może jakiś dodatek zastosować? Coby poprawić trochę mieszankę?
Turbina lekko mi poci olejem ale dymka nie puszcza.
Może coś jakiś dodatek do niej zastosować?
Konieczna będzie też płukanka, czym ją zrobić i jak najlepiej wykonać?
Ostatnio zmieniony 31 gru 2018, 21:41 przez Ostap, łącznie zmieniany 2 razy.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ja leje valvo 5w30 od 2 wymian, od wymiany do wymiany nie dolewam nic. Poprzedni właściciel lał 2x jakiegoś GM 5w.. Jak kupiłem zrobiłem plukanke z liqui moly i wlałem valvo. Od roku stosuje dodatek do ropy archoila i wszystko jest w porządku (więcej u mnie w garage)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Ja do diesla będę lał Millers-a Trident-a. Wcześniej miałem Xado.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Ostap pisze: ↑31 gru 2018, 21:31 Witam
Tym razem nie będę zalewał tym co było, posłucham osób mądrzejszych.
Moja padlina była do tej pory zalewana mobilem super 3000 5w40 lub patrząc w książkę oryginałem GM.
Motor 19DT z wyciętym DPF o przelocie powiedzmy około 300k. DPF usunięty jakieś 150k temu. Od wymiany do wymiany praktycznie max dolewanie to 0.5L.
Olej wymieniany co roku bez znaczenia przebiegu. Patrząc w książkę nie więcej niż 15k rocznie (nie licząc 3l w Belgii) a czasami mniej. Obecnie przez rok zrobiłem 10k.
Wiem, że miller's jest ok bo od kilku lat stosuję go w burgmanie i wszystko jest ok.
Co byście mi polecili abym nie poszedł z torbami
Może jakiś dodatek zastosować? Coby poprawić trochę mieszankę?
Turbina lekko mi poci olejem ale dymka nie puszcza.
Może coś jakiś dodatek do niej zastosować?
Konieczna będzie też płukanka, czym ją zrobić i jak najlepiej wykonać?
W 1.9 bez DPF-a mamy na pewno większy wybór bo oprócz różnych lepkości możemy zastosować olej full saps. Na krótkie dystanse chyba lepiej jest zalać dobre 5W30 lub ewentualnie 0W40 zamiast 5W40 ale olej o lepkosci 5W40 z dobrą płynnością w niskich temperaturach też będzie ok.. U mnie najlepiej silnik sprawował się na Neste City Pro 0W40 + archoil AR9200V2. Oczywiście subiektywne doznania bo niestety nie robiłem analiz. Generalnie masz 2 drogi. Jedna to olej mid-saps (czyli z normą C3) + Archoil AR9100 a druga to wybór oleju full saps i tutaj bym celował w dobre 0W40 np. Eurola Synergy 0W40 na pełnej PAO-syntetycznej bazie (ale koszt ok. 180,00 zł) i tutaj Archoil AR9100 mniej potrzebny bo olej ma b. bogaty pakiet ochronny. Z olejów mid saps dobry będzie na pewno Millers EE longlife c3 5W30 (ale też nie tani) lub EE longlife 5W40 a także np. Neste city Pro 5W40 lub Eurol Fluence 5W40, który podobnie jak Neste ma b. dobre parametry w niskich temperaturach a do tego kosztuje niewiele (ciut ponad 100,00 zł za 5l) w stosunku do konkurencji. Wraz z AR9100 będzie to bardzo dobry i stosunkowo niedrogi wybór (w komplecie z rozlewanym Archoliem AR9100 wychodzi 150-160 zł).
Co do płukanki to na pewno nie zaszkodzi a pewnie pomoże oczyścić silnik. Ja polecam Archoila AR2820 - mocna i skuteczna płukanka ale niezbyt agresywna. Jak silnik nie płukany od dawien dawna to bym dał 250 ml i potrzymał na wolnych obrotach (na początku można lekko podnieść na moment obroty do 1,2-1,4 tys.) nawet 30 minut. Jak są obawy o naprawdę duży syf to bym nawet zwiększył dawkę AR9100 do 250 ml bo AR9100 również bardzo pozytywnie wpływa na czystość silnika i jego regularne stosowanie oczyszcza silnik.