[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
kolunio211
Przeglądacz
Posty: 59
Rejestracja: 14 maja 2018, 18:20
Imię: Rafał
Lokalizacja: Tczew
Auto: Opel Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer
Gender:

#796 Post autor: kolunio211 »

Tazz pisze: 15 lis 2018, 10:05
kolunio211 pisze: 15 lis 2018, 08:37 Przy temacie olejów wczoraj polecono mi olej Xado atomic ktoś się spotkał jakieś wrażenia ? MLo popularny u nas i wpadłem też w sieci na olej Volver ponoć niemiecki dobrej klasy olej.
W tym temacie już było o oleju xado, wystarczy kilka stron wcześniej poczytać ;)
Pobuszowałem w temacie jak i w wyszukiwarce i nic prawie nie znalazlem :(

Adrianuss90
Posty: 1
Rejestracja: 14 lis 2018, 19:30
Imię: Adrian
Auto: Opel Astra H GTC 2.0T
Model: AH
Oznaczenie silnika: Z20LER

#797 Post autor: Adrianuss90 »

Witam piszę z zapytaniem jaki olej full syntetyk polecilibyście mi do mojej Astry H GTC 2.0T z silniczkiem Z20LER obecnie śmigam na oleju LM TopTec 4600 5W30, popija kolo 1,5-2l na 10k km, interwały wymiany co 10k km, więc w moim przypadku są to wymiany 2x w roku, czy sztywno trzymać się wymagań gm czyli norma gm LL-025-A i dexos2 czy coś innego możecie zasugerować dobrego.

Obecnie silniczek płuka się na archoil ar2300 a po nowym roku w okolicach lutego planuję zdjąć czapkę bo uszczelniacze zaworowe nie trzymają co któreś odpalenie niebieski dymek z wydechu

​​​​​​​Tomek z lejolej polecił Eurol Synergy 0W40 do zalania, ale jak patrzeć na ten olej pod wzgledem zaleceń producenta opla?

kolunio211
Przeglądacz
Posty: 59
Rejestracja: 14 maja 2018, 18:20
Imię: Rafał
Lokalizacja: Tczew
Auto: Opel Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer
Gender:

#798 Post autor: kolunio211 »

Panowie a jak mam pytanie czy można zmiennie stosować 5w30 z 5w40 i na odwrót ?
Zbliża się wymiana, obecnie jest 5w40 mobil wcześniej z tego co wyczytałem był 0w40. Olej chcę kupić alobo fuchs titanum albo millers xf

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#799 Post autor: tomek evo »

Można. Moim zdaniem 0W40 też możesz zalać do tego silnika.

Awatar użytkownika
akte
Debiutant
Posty: 46
Rejestracja: 01 sie 2017, 17:31
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

#800 Post autor: akte »

Tomek, a co sądzisz o olejach Mihel Ceramic np. 9600 5W30 ?
Pozdrawiam

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#801 Post autor: tomek evo »

Nie podejmuje się powiedzieć na ten temat nic konkretnego. Mogę jedynie gdybać, że to "zwykłe" oleje dopakowane dodatkiem na bazie szeroko pojętej ceramiki. Jak sam dodasz odpowiedni dodatek do dobrego oleju to prawdopodobnie osiągniesz lepszy (może nawet dużo lepszy) efekt. Producenci dorabiają zwykle odpowiedni marketing i stosują górnolotne wyrażenia opisując swoją cud-technologię podczas gdy w rzeczywistości nie jest to nic przełomowego. Wiele z tych technologi to przysłowiowy pic na wodę (np. Magnatec w Castrolu, który tak naprawdę delikatnie mówiąc bardzo niewiele daje, albo super technologia, która w rzeczywistości jest dodaniem w niewielkiej ilości molibdenu). Nie wiem jak jest tutaj - trzeba by zrobić porządne badanie i popatrzyć w karty produktów. Do mnie osobiście przemawiają fakty i np. forumowicz z Octavia Club Polska w silniku TSI zrobił analizę Eurola Syntehence FS 0W30 z dodatkiem Archoil AR9100 i wyszło praktycznie zerowe zużycie silnika (analiza dostępna na forum OCP ale się trzeba zalogować)!!!
Obrazowo gdyby utrzymać takie zużycie silnika przez cały czas to po 300 tysiącach silnik byłby praktycznie jak nowy - jego zużycie byłoby dużo niższe niż większość silników z przebiegami 30-60 tysięcy. To pokazuje, że połączenie tego konkretnego oleju z dodatkiem w tym konkretnym silniku działa doskonale a informacje jakie podaje Archoil o obniżeniu tarcia i zwiększonej ochronie silnika nie są wyssane z palca tylko mają pokrycie w faktach.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#802 Post autor: tomek evo »

Popatrzyłem sobie na kartę tego Mihela 9600 5W30 i z tego co można wyczytać to jest to hydro-crack. Parametry dość dobre - typowe dla 504/507 ale nie jakieś wybitne. Ciekawy jestem tej ceramiki czy to coś zaawansowanego.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#803 Post autor: Ostap »

Witam

Tym razem nie będę zalewał tym co było, posłucham osób mądrzejszych.

Moja padlina była do tej pory zalewana mobilem super 3000 5w40 lub patrząc w książkę oryginałem GM.

Motor 19DT z wyciętym DPF o przelocie powiedzmy około 300k. DPF usunięty jakieś 150k temu. Od wymiany do wymiany praktycznie max dolewanie to 0.5L.
Olej wymieniany co roku bez znaczenia przebiegu. Patrząc w książkę nie więcej niż 15k rocznie (nie licząc 3l w Belgii) a czasami mniej. Obecnie przez rok zrobiłem 10k.

Wiem, że miller's jest ok bo od kilku lat stosuję go w burgmanie i wszystko jest ok.

Co byście mi polecili abym nie poszedł z torbami ;)

Może jakiś dodatek zastosować? Coby poprawić trochę mieszankę?

Turbina lekko mi poci olejem ale dymka nie puszcza.

Może coś jakiś dodatek do niej zastosować?

Konieczna będzie też płukanka, czym ją zrobić i jak najlepiej wykonać?
Ostatnio zmieniony 31 gru 2018, 21:41 przez Ostap, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#804 Post autor: Tazz »

Ja leje valvo 5w30 od 2 wymian, od wymiany do wymiany nie dolewam nic. Poprzedni właściciel lał 2x jakiegoś GM 5w.. Jak kupiłem zrobiłem plukanke z liqui moly i wlałem valvo. Od roku stosuje dodatek do ropy archoila i wszystko jest w porządku (więcej u mnie w garage)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#805 Post autor: Kocur »

Ja do diesla będę lał Millers-a Trident-a. Wcześniej miałem Xado.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#806 Post autor: Ostap »

Specjalista nic mi nie doradzi? ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#807 Post autor: Ostap »

Nadal czekam na więcej info.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#808 Post autor: Ostap »

Nic?
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#809 Post autor: janekW67 »

Może do niego zadzwoń.
Oczywiście!

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#810 Post autor: tomek evo »

Ostap pisze: 31 gru 2018, 21:31 Witam

Tym razem nie będę zalewał tym co było, posłucham osób mądrzejszych.

Moja padlina była do tej pory zalewana mobilem super 3000 5w40 lub patrząc w książkę oryginałem GM.

Motor 19DT z wyciętym DPF o przelocie powiedzmy około 300k. DPF usunięty jakieś 150k temu. Od wymiany do wymiany praktycznie max dolewanie to 0.5L.
Olej wymieniany co roku bez znaczenia przebiegu. Patrząc w książkę nie więcej niż 15k rocznie (nie licząc 3l w Belgii) a czasami mniej. Obecnie przez rok zrobiłem 10k.

Wiem, że miller's jest ok bo od kilku lat stosuję go w burgmanie i wszystko jest ok.

Co byście mi polecili abym nie poszedł z torbami ;)

Może jakiś dodatek zastosować? Coby poprawić trochę mieszankę?

Turbina lekko mi poci olejem ale dymka nie puszcza.

Może coś jakiś dodatek do niej zastosować?

Konieczna będzie też płukanka, czym ją zrobić i jak najlepiej wykonać?

W 1.9 bez DPF-a mamy na pewno większy wybór bo oprócz różnych lepkości możemy zastosować olej full saps. Na krótkie dystanse chyba lepiej jest zalać dobre 5W30 lub ewentualnie 0W40 zamiast 5W40 ale olej o lepkosci 5W40 z dobrą płynnością w niskich temperaturach też będzie ok.. U mnie najlepiej silnik sprawował się na Neste City Pro 0W40 + archoil AR9200V2. Oczywiście subiektywne doznania bo niestety nie robiłem analiz. Generalnie masz 2 drogi. Jedna to olej mid-saps (czyli z normą C3) + Archoil AR9100 a druga to wybór oleju full saps i tutaj bym celował w dobre 0W40 np. Eurola Synergy 0W40 na pełnej PAO-syntetycznej bazie (ale koszt ok. 180,00 zł) i tutaj Archoil AR9100 mniej potrzebny bo olej ma b. bogaty pakiet ochronny. Z olejów mid saps dobry będzie na pewno Millers EE longlife c3 5W30 (ale też nie tani) lub EE longlife 5W40 a także np. Neste city Pro 5W40 lub Eurol Fluence 5W40, który podobnie jak Neste ma b. dobre parametry w niskich temperaturach a do tego kosztuje niewiele (ciut ponad 100,00 zł za 5l) w stosunku do konkurencji. Wraz z AR9100 będzie to bardzo dobry i stosunkowo niedrogi wybór (w komplecie z rozlewanym Archoliem AR9100 wychodzi 150-160 zł).
Co do płukanki to na pewno nie zaszkodzi a pewnie pomoże oczyścić silnik. Ja polecam Archoila AR2820 - mocna i skuteczna płukanka ale niezbyt agresywna. Jak silnik nie płukany od dawien dawna to bym dał 250 ml i potrzymał na wolnych obrotach (na początku można lekko podnieść na moment obroty do 1,2-1,4 tys.) nawet 30 minut. Jak są obawy o naprawdę duży syf to bym nawet zwiększył dawkę AR9100 do 250 ml bo AR9100 również bardzo pozytywnie wpływa na czystość silnika i jego regularne stosowanie oczyszcza silnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”