Kody błędów
Moderator: Mariusz
Akumulator wygląda na zdrowy, zresztą był wymieniany na nowy 4 mies. temu na "Bosch Silver S4 60Ah 540A" i dotąd nie było z nim żadnych problemów. Autko garażowane pod chmurką, używane zwykle na krótkich trasach 2 x 25km. Pomimo że odpalało od kopa, to wczoraj wieczorem podłączyłem aku na ładowanie. Od 18h ładuję je małym prądem ok 3,8A, zobaczę jaki będzie skutek jazdy z w pełni naładowanym aku. Podobno mniejszy prąd lepiej doładowuje akumulator i jest to dla niego zdrowsze.
Cns80 jaką cewkę masz na myśli?
Chabretti z artykułu który zapodałeś wynika że przy temperaturze ok 15-18C (a odczuwalnej w trakcie jazdy pewnie jeszcze niższej) to sprawność aku spada do ok 65% co dla 60Ah daje ok 40Ah więc szału nie ma a zważywszy że akumulator był niedożywiany to tych Ah będzie jeszcze mniej. Mam cichą nadzieję że to może być główny powód pojawiania się błędów.
Cns80 jaką cewkę masz na myśli?
Chabretti z artykułu który zapodałeś wynika że przy temperaturze ok 15-18C (a odczuwalnej w trakcie jazdy pewnie jeszcze niższej) to sprawność aku spada do ok 65% co dla 60Ah daje ok 40Ah więc szału nie ma a zważywszy że akumulator był niedożywiany to tych Ah będzie jeszcze mniej. Mam cichą nadzieję że to może być główny powód pojawiania się błędów.
Jeżeli padła cela to może również nie być żadnych objawów zewnętrznych.Koenig pisze:Akumulator wygląda na zdrowy
Czasami padają mostki miedzy celami i raz działa normalnie nawet jak sprawdzasz wygląda ,że wszystko jest ok ,a po 5 min może być zwarcie i nie ma w ogóle napięcia.Najlepiej go sprawdzić jak wystąpi problem ,a nie jak on znika.
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Zapłonową oczywiście Stąd masz błąd wypadania zapłonów. Nie wiem czy masz 1 cewkę zespoloną jak ja, czy 4 oddzielne. Jeśli oddzielne to wystarczy zamienić cewki 1 z 3 i 2 z 4 i powinny pojawić się te same błędy na cylindrach 3 i 4.Koenig pisze:Cns80 jaką cewkę masz na myśli?
Możesz też mieć walnięty przepływomierz i stąd wszystkie problemy związane z przepustnicą.
Na razie Zafira w trasie, więc ze sprawdzeniem będę musiał poczekać, ale przynajmniej jest jakiś punkt zaczepienia. Dzięki.cns80 pisze:Zapłonową oczywiście Stąd masz błąd wypadania zapłonów. Nie wiem czy masz 1 cewkę zespoloną jak ja, czy 4 oddzielne. Jeśli oddzielne to wystarczy zamienić cewki 1 z 3 i 2 z 4 i powinny pojawić się te same błędy na cylindrach 3 i 4.Koenig pisze:Cns80 jaką cewkę masz na myśli?
Możesz też mieć walnięty przepływomierz i stąd wszystkie problemy związane z przepustnicą.
Aktualnie akumulator naładowany i zamontowany.
I pierwsze spostrzeżenia:
Kontrolka błędu klucz/auto się nie świeci, ale pomimo 40h przerwy w zasilaniu Zafira pamięta błędy, co mnie lekko zaskoczyło, ponieważ w Astrze F brak aku kasowało błędy.
Czy w takim razie zmuszony jestem podłączyć Zafirę pod komputer i w ten sposób wykasować błędy czy może działa tu mechanizm z Astry F, kiedy po 10 kolejnych uruchomieniach silnika nie wystąpiły żadne błędy to komputer sam usuwał je z pamięci?
Teraz sprawa z zasilaniem.
- po naładowaniu aku napięcie na zaciskach - 12,9V,
- po podłączeniu aku do auta, bez włączonych odbiorników 12,75V czyli ok.
- po uruchomieniu silnika ok 13,75V, zbyt mało
Byłem juz przekonany, że źródłem błędów jest niedoładowanie aku spowodowane niskim napięciem z alternatora, które powinno być w okolicach 13,8V do 14,4 V, ale wg informacji z innego działu przy, naładowanym akumulatorze:
Zaraz po rozruchu auta prąd ładowania jest największy -nawet 14,5V a potem maleje do 13,8V.
Czyli w moim przypadku niskie napięcie z alternatora może być związane z pełnym aku. (z czasem trzeba będzie to zweryfikować).Zaś, co do napięcia na zaciskach aku podczas pracy silnika - to powinno być w zakresie 13,5-14,4 ( można sobie sprawdzić w Test Modę)
Wracając do błędów. Na razie auto pojeździ tylko na Pb a jeżeli żadna kontrolka się nie zapali to za 2-3 dni zobaczę jak zachowuje się na LPG. Może ta próba przybliży do wyjaśnienia problemu. Oby nie potwierdziły się sugestie Cns80.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
112561WEZYR pisze:Witam i prośba o pomoc w rozszyfrowaniu czego dotycza te błędy, pojawily sie podczas rozruchu silnika przy -10 stopniach i tak kolejno 112561 a później 62101.
P1125 Napięcie zasilania siłownika przepustnicy niskie napięcie C-019
Siłownik przepustnicy P1125 Awaria obwodu zwrotne C-019
P1125 Usterka siłownika przepustnicy C-019
P1125 Siłownik Feedback Zakres przepustnicy Sygnał / Występ C-019
P1125 Siłownik przepustnicy Feedback Powerstage High Temperature C-019
0621 - Alternator
0621 Uszkodzenie lampki kontrolnej alternatora L
P0621 Obwód sterujący L lampą alternatora - usterka
P0621 Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction IPC (Instrument) C-021
P0621 - 01 Obwód sterujący lampką alternatora "L", wadliwe działanie
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witam ponownie
Miałem nadzieję, że ten post będzie moim ostatnim w temacie błędów, bo wszystko wskazywało na to, że to niedoładowany aku ogłupił komputer, ale niestety - jest jakby lepiej, ale nie do końca.
Ale po kolei. W poniedziałek włożyłem naładowane aku do Zafirki. W pierwszy dzień auto jeździło tylko na Pb i zero problemów. Od wtorku auto dalej śmigało bezproblemowo na LPG aż do czwartku. W czwartek z rana wszystko ok, ale powrót po południu rozpoczął się problemami, silnik odpalił, jednak przez pierwsze kilkaset metrów, nie miał mocy, słabo reagował na gaz, znowu pojawiła się sie kontrolka auto/klucz. Problem dotyczył jazdy zarówno na LPG jak Pb, kilka kolejnych prób odpalenia auta i zero porawy, generalnie nie dało się jechać. W końcu po ok 5 min. postoju i kolejnym odpaleniu auto ruszyło z oporami a po kilku km odzyskał swoją dawną sprawność. Wymruganie kodów wykazało obecność wcześniejszych błędów (w tygodniu nie było okazji na ich wykasowanie). Od piątku do niedzieli włącznie auto jeździ normalnie. W międzyczasie w sobotę byłem u mechanika, który przejrzał i wykasował błędy (było tego sporo). Wstępna diagnoza: świece (nie wymieniane od zakupu auta i instalacji LPG), może cewka zapłonowa. Na razie decyzja jest taka, stare błędy wykasowane i czekamy na pierwsze błędy aby namierzyć winnego.
Z mojej strony podejrzewam, że jednym z głównych problemów z wysypem błędów był niedoładowany akumulator i mróz (-18C), który dodatkowo jeszcze zmniejszył sprawność akumulatora. W tym tygodniu auto rozpoczęło tydzień z porządnie naładowanym akumulatorem a temperatura otoczenia utrzymywała się w okolicach (nie schodziła poniżej) -10C.
Dzięki za dotychczasowe rady i pomysły. Jak coś się wyjaśni to nie omieszkam się pochwalić, chociaż mam wrażenie, że problem może przycichnąć wraz z ociepleniem pogody.
Pozdrawiam
Koenig
Miałem nadzieję, że ten post będzie moim ostatnim w temacie błędów, bo wszystko wskazywało na to, że to niedoładowany aku ogłupił komputer, ale niestety - jest jakby lepiej, ale nie do końca.
Ale po kolei. W poniedziałek włożyłem naładowane aku do Zafirki. W pierwszy dzień auto jeździło tylko na Pb i zero problemów. Od wtorku auto dalej śmigało bezproblemowo na LPG aż do czwartku. W czwartek z rana wszystko ok, ale powrót po południu rozpoczął się problemami, silnik odpalił, jednak przez pierwsze kilkaset metrów, nie miał mocy, słabo reagował na gaz, znowu pojawiła się sie kontrolka auto/klucz. Problem dotyczył jazdy zarówno na LPG jak Pb, kilka kolejnych prób odpalenia auta i zero porawy, generalnie nie dało się jechać. W końcu po ok 5 min. postoju i kolejnym odpaleniu auto ruszyło z oporami a po kilku km odzyskał swoją dawną sprawność. Wymruganie kodów wykazało obecność wcześniejszych błędów (w tygodniu nie było okazji na ich wykasowanie). Od piątku do niedzieli włącznie auto jeździ normalnie. W międzyczasie w sobotę byłem u mechanika, który przejrzał i wykasował błędy (było tego sporo). Wstępna diagnoza: świece (nie wymieniane od zakupu auta i instalacji LPG), może cewka zapłonowa. Na razie decyzja jest taka, stare błędy wykasowane i czekamy na pierwsze błędy aby namierzyć winnego.
Z mojej strony podejrzewam, że jednym z głównych problemów z wysypem błędów był niedoładowany akumulator i mróz (-18C), który dodatkowo jeszcze zmniejszył sprawność akumulatora. W tym tygodniu auto rozpoczęło tydzień z porządnie naładowanym akumulatorem a temperatura otoczenia utrzymywała się w okolicach (nie schodziła poniżej) -10C.
Dzięki za dotychczasowe rady i pomysły. Jak coś się wyjaśni to nie omieszkam się pochwalić, chociaż mam wrażenie, że problem może przycichnąć wraz z ociepleniem pogody.
Pozdrawiam
Koenig
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
lektura: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... B1d+245258Zocha ze wsi pisze:A co znaczy jak wyskakuje :
ECA 245258
???
czyli czujnik ciśnienia DPF lub przewody :>
- Albert Einstein
Bodek, witam wlasnie sczytalem sobie kod błędu i mam wlasnie taki o jakim pisales albo raczej pomogles rozszyfrowac a mianowicie 1125 czy moze to miec cos wspolnego z moim problemem z temperatura o ktorym pisalem w innym poscie czy to 2 odrebne dolegliwosci mojej Zosienki:/ Z gory dzieki za informacje
Raczej to drugi błąd = Bodek
Raczej to drugi błąd = Bodek
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, 22:07 przez ManiekW, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
ManiekW pisze:Bodek, Oki wiec jednak jak pisalem wcześniej bez wizyty w ASO sie nie obejdzie, ale to po spocie juz
przeczytaj http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=15Anony Mous pisze:Proponuje przeczyścić przepustnicę i od razu egr i boost senor...i patrzeć czy błąd powróci.
Zrób też test przepustnicy jak pisał wyżej zbigor. Jeśli przepustnica sie ładnie otwiera i zamyka to silnik zgaśnie podczas testu
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.