Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
rafi_aa

#826 Post autor: rafi_aa »

Witam

Po odpaleniu zafirki 2.2 DTI 16v zapala sie kontrolka samochodu z kluczykiem po 200-300m gaśnie .
Na komputerze wykazało błąd P1590 +12v zasilanie po zapłonie (brak sygnału).

Prosze o jakąs porade co to moze byc

Z góry dzieki :)
[/b]

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#827 Post autor: GOTI »

rafi_aa pisze:Witam

Po odpaleniu zafirki 2.2 DTI 16v zapala sie kontrolka samochodu z kluczykiem po 200-300m gaśnie .
Na komputerze wykazało błąd P1590 +12v zasilanie po zapłonie (brak sygnału).

Prosze o jakąs porade co to moze byc

Z góry dzieki :)
[/b]
Jeżeli masz pompe PSG16 to wskazany błąd jest również tłumaczony jako:
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za niskie C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, obwód otwarty C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, za wysoka temperatura stopnia mocy C-21
Obrazek

kameleon

#828 Post autor: kameleon »

Witam

Prosze o pomoc. Zafira a 1.8 - wyświetla się bład P1555. Zapal sie podczas jazdy samochód z kluczykiem i po ponownym uruchomieniu juz go nie ma, ale w pamięci zapisuje ten błąd. Tach chodzi ok. czy czas na czyszczenie przepustnicy?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#829 Post autor: janekW67 »

Podepnij pod kompa i sprawdź,jak pracuje sonda, A przeczyścić przepustnicę nigdy nie zawadzi.
Oczywiście!

Darispl

#830 Post autor: Darispl »

Witam. Może ktoś mi wyjaśnic kody błędów w mojej ZB 2006 1,8

Termostat- P0597
Wyświetlacz- U2201 i U2100
Klima- B3843


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#831 Post autor: Tunio999 »

Darispl pisze:Witam. Może ktoś mi wyjaśnic kody błędów w mojej ZB 2006 1,8

Termostat- P0597
Wyświetlacz- U2201 i U2100
Klima- B3843
Pozdrawiam
P0597 - zacięty, otwarty termostat a czujnik temp. cieczy.
U2201 - Brak komunikacji magistrali CAN z EHU.
U2100 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
B3843 - czujnik jakości powietrza.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

Darispl

#832 Post autor: Darispl »

P0597 - zacięty, otwarty termostat a czujnik temp. cieczy.

To coś poważniejszego czy drobna usterka?

Od razu przyznam że troszkę zielonkawy:) jestem w tych sprawach!

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#833 Post autor: Tunio999 »

Darispl pisze:P0597 - zacięty, otwarty termostat a czujnik temp. cieczy.

To coś poważniejszego czy drobna usterka?

Od razu przyznam że troszkę zielonkawy:) jestem w tych sprawach!
Polecam: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3215 ;)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

sajmer

#834 Post autor: sajmer »

A u mnie nic się nie dzieje ale zauważyłem , że nie gaśnie po przekręceniu kluczyka kontrolka samochodziku z kluczykiem więc wypedałowałem i mam po skasowaniu 0 , 1345E :) Ktoś mi to rozszyfruje ? :)

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#835 Post autor: tOmki »

Dzisiaj pierwszy raz podpiąłem kompa, i:

Source Address: ECM
U0009 - <Nieznany kod błędu>
(70) - Nie występuje

Source Address: CIM
U2100 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
(00) - Nie występuje

Source Address: ABS/TC/ESP
C0045 - Brak sygnału od czujnika tylnego lewego koła
(08) - Nie występuje

C0050 - Brak sygnału od czujnika tylnego prawego koła
(08) - Nie występuje

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Obecny

U2143 - Mag. CAN - brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kierownicy (SAS)
(00) - Obecny

Source Address: ECC
U2102 - Nie zaprogr. lista maks. konfig. szyny CAN (średnia prędkość)
(00) - Nie występuje


Po pierwszym podłączeniu, odpiąłem interfejs, przekręciłem kluczyk i zapaliła mi się kontrolka auta z kluczem - wcześniej żadnych kodów błędów nie miałem.
Wypedałowałem i 0970, czyli U0009 High Speed CAN Communication Bus (-) shorted to Bus (+) - pokrywa mi się z pierwszym błędem, ale co oznacza liczba w nawiasie? u mnie: (70)

Dodam że wymieniłem na dniach bezpiecznik od zapalniczki (przód) bo był przepalony, może tutaj jest to zwarcie ?
ZB Obrazek
ZC Obrazek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#836 Post autor: Flora »

Problemem jest pewnie sam interfejs i to po jego podłączeniu pojawiły się te błędy.

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#837 Post autor: tOmki »

A wiesz może jaka jest różnica miedzy: (00) - Nie występuje, a (00) - Obecny ?
Już znalazłem:
- nie występuje - tzn. błąd został zarejestrowany, ale już nie występuje - czyli samo naprawiło się.
- obecny - tzn. błąd ciągle jest - dany element pracuje nieprawidłowo, do dalszej diagnozy lub wymiany.

Oraz co oznacz liczba w nawiasie ?

Edycja_1
Jutro tzn. dzisiaj skasuję błędy, zrobię parę km i zobaczę co i jak.

Edycja_2
Interfejs podłączony, część błędów udało się skasować, dwa zostały:
U0009 - <Nieznany kod błędu>
(70) - Nie występuje

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Obecny


Edycja_3
Błędy wykasowałem ponownie, ale nie podłączałem interfejsu, tylko próbowałem wypedałować - wyszło 00000, czyli ok. Chyba mój interfejs robi jakieś szumy w magistrali

Autko z kluczem nadal się zapala na chwilę przed uruchomieniem silnika.
ZB Obrazek
ZC Obrazek

KrilanPL

#838 Post autor: KrilanPL »

Witam , wczoraj samochód zaczął tracić moc (biegi 2,3,4) i zapalała się kontrolka check engine. Mimo wciskania pedału gazu do dechy , rozpędzał się jak z przyczepą kempingową , po kilku sekundach dostawał kopa i przyśpieszał już normalnie i tak w kółko , problem znika i powtarza się na różnych biegach.

Pojechał do mechanika i dostałem taki oto wydruk

Wynik szukania

Diesel EDC 15M liczba błędów 3

ABS 5.3 liczba błedów 0

Poduszka powietrzna AB 6.4 liczba błedów 1

Zestaw wskaźników 3.0 liczba błędów 1

ZV 3.0 L.b 0

MID 3.2 L.b 0

Sterownik wentyl. 3.0 l.b 5

Elektron.blokada 3.0 l.b 0

El-hydr .ws. kierownicy 3.0 l.b 0


I druga strona :

Wynik szukania - Pamięć błędów :

Diesel EDC 15M 3
P0115 Czujnik temp.płynu chłodzącego Za wysoki sygnał
P0400 Recyrkulacja spalin Odchyłka regulacji
P1635 Przekaźnik żarzenia/-świeca żarowa Przerwa

Poduszka pow. AB 6.4 1
37 Obwód zapłonu napinacz pasa pasażer przedni Za duża rezystancja
Zestaw wskaźników 3.0 1
164 Czujnik temp. płynu chłodzącego Sygnał niezrozumiały
Sterownik wentyl. 3.0 1
2 Czujnik temp .płynu chłodzącego sygnał niezrozumiały
163 Czujnik temp.płynu chłodzącego Brak sygnału
164 Czujnik temp.płynu chłodzącego Sygnał niezrozumiały
57 Żądanie wyłączenia sprężarki czynnika chłodzącego Brak sygnału
. płynu


Jak widać trochę tego jest , o części błędów wiedziałem (świeca żarowa jedna nie dokręcona) , o części nie ( poduszka powietrzna !!) , ale zależy mi na rozwiązaniu problemu spadku mocy , według mnie ten błąd P0400 wygląda na winnego ,ale nie jestem specjalistą , dodam ,że nie boję się grzebać w Zosi i czy to siada pompa ?!(nie mam 3 k na nową) . Bardzo was proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#839 Post autor: Rybka »

Błąd P0400 dotyczy Egr-a oraz całego podciśnienia.
Trzeba posprawdzać wszystkie wężyki podciśnienia oraz elektrozawory.
Poczytaj ten temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6542 jest tam opisane jak sprawdzić elektrozawory.

KrilanPL

#840 Post autor: KrilanPL »

Rybka pisze:Błąd P0400 dotyczy Egr-a oraz całego podciśnienia.
Trzeba posprawdzać wszystkie wężyki podciśnienia oraz elektrozawory.
Poczytaj ten temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6542 jest tam opisane jak sprawdzić elektrozawory.
EGR zapchany czarnym proszkiem , a w kolektorze pełno smoły , czyli jest co robić ....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”