Kody błędów
Moderator: Mariusz
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Jeżeli masz pompe PSG16 to wskazany błąd jest również tłumaczony jako:rafi_aa pisze:Witam
Po odpaleniu zafirki 2.2 DTI 16v zapala sie kontrolka samochodu z kluczykiem po 200-300m gaśnie .
Na komputerze wykazało błąd P1590 +12v zasilanie po zapłonie (brak sygnału).
Prosze o jakąs porade co to moze byc
Z góry dzieki
[/b]
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za niskie C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, obwód otwarty C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, za wysoka temperatura stopnia mocy C-21
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
P0597 - zacięty, otwarty termostat a czujnik temp. cieczy.Darispl pisze:Witam. Może ktoś mi wyjaśnic kody błędów w mojej ZB 2006 1,8
Termostat- P0597
Wyświetlacz- U2201 i U2100
Klima- B3843
Pozdrawiam
U2201 - Brak komunikacji magistrali CAN z EHU.
U2100 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
B3843 - czujnik jakości powietrza.
- Albert Einstein
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Polecam: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3215Darispl pisze:P0597 - zacięty, otwarty termostat a czujnik temp. cieczy.
To coś poważniejszego czy drobna usterka?
Od razu przyznam że troszkę zielonkawy:) jestem w tych sprawach!
- Albert Einstein
- tOmki
- Zafiromaniak
- Posty: 536
- Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Słupsk
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NET
Dzisiaj pierwszy raz podpiąłem kompa, i:
Source Address: ECM
U0009 - <Nieznany kod błędu>
(70) - Nie występuje
Source Address: CIM
U2100 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
(00) - Nie występuje
Source Address: ABS/TC/ESP
C0045 - Brak sygnału od czujnika tylnego lewego koła
(08) - Nie występuje
C0050 - Brak sygnału od czujnika tylnego prawego koła
(08) - Nie występuje
U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Obecny
U2143 - Mag. CAN - brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kierownicy (SAS)
(00) - Obecny
Source Address: ECC
U2102 - Nie zaprogr. lista maks. konfig. szyny CAN (średnia prędkość)
(00) - Nie występuje
Po pierwszym podłączeniu, odpiąłem interfejs, przekręciłem kluczyk i zapaliła mi się kontrolka auta z kluczem - wcześniej żadnych kodów błędów nie miałem.
Wypedałowałem i 0970, czyli U0009 High Speed CAN Communication Bus (-) shorted to Bus (+) - pokrywa mi się z pierwszym błędem, ale co oznacza liczba w nawiasie? u mnie: (70)
Dodam że wymieniłem na dniach bezpiecznik od zapalniczki (przód) bo był przepalony, może tutaj jest to zwarcie ?
Source Address: ECM
U0009 - <Nieznany kod błędu>
(70) - Nie występuje
Source Address: CIM
U2100 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
(00) - Nie występuje
Source Address: ABS/TC/ESP
C0045 - Brak sygnału od czujnika tylnego lewego koła
(08) - Nie występuje
C0050 - Brak sygnału od czujnika tylnego prawego koła
(08) - Nie występuje
U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Obecny
U2143 - Mag. CAN - brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kierownicy (SAS)
(00) - Obecny
Source Address: ECC
U2102 - Nie zaprogr. lista maks. konfig. szyny CAN (średnia prędkość)
(00) - Nie występuje
Po pierwszym podłączeniu, odpiąłem interfejs, przekręciłem kluczyk i zapaliła mi się kontrolka auta z kluczem - wcześniej żadnych kodów błędów nie miałem.
Wypedałowałem i 0970, czyli U0009 High Speed CAN Communication Bus (-) shorted to Bus (+) - pokrywa mi się z pierwszym błędem, ale co oznacza liczba w nawiasie? u mnie: (70)
Dodam że wymieniłem na dniach bezpiecznik od zapalniczki (przód) bo był przepalony, może tutaj jest to zwarcie ?
ZB
ZC
ZC
- tOmki
- Zafiromaniak
- Posty: 536
- Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Słupsk
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NET
A wiesz może jaka jest różnica miedzy: (00) - Nie występuje, a (00) - Obecny ?
Już znalazłem:
- nie występuje - tzn. błąd został zarejestrowany, ale już nie występuje - czyli samo naprawiło się.
- obecny - tzn. błąd ciągle jest - dany element pracuje nieprawidłowo, do dalszej diagnozy lub wymiany.
Oraz co oznacz liczba w nawiasie ?
Edycja_1
Jutro tzn. dzisiaj skasuję błędy, zrobię parę km i zobaczę co i jak.
Edycja_2
Interfejs podłączony, część błędów udało się skasować, dwa zostały:
U0009 - <Nieznany kod błędu>
(70) - Nie występuje
U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Obecny
Edycja_3
Błędy wykasowałem ponownie, ale nie podłączałem interfejsu, tylko próbowałem wypedałować - wyszło 00000, czyli ok. Chyba mój interfejs robi jakieś szumy w magistrali
Autko z kluczem nadal się zapala na chwilę przed uruchomieniem silnika.
Już znalazłem:
- nie występuje - tzn. błąd został zarejestrowany, ale już nie występuje - czyli samo naprawiło się.
- obecny - tzn. błąd ciągle jest - dany element pracuje nieprawidłowo, do dalszej diagnozy lub wymiany.
Oraz co oznacz liczba w nawiasie ?
Edycja_1
Jutro tzn. dzisiaj skasuję błędy, zrobię parę km i zobaczę co i jak.
Edycja_2
Interfejs podłączony, część błędów udało się skasować, dwa zostały:
U0009 - <Nieznany kod błędu>
(70) - Nie występuje
U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Obecny
Edycja_3
Błędy wykasowałem ponownie, ale nie podłączałem interfejsu, tylko próbowałem wypedałować - wyszło 00000, czyli ok. Chyba mój interfejs robi jakieś szumy w magistrali
Autko z kluczem nadal się zapala na chwilę przed uruchomieniem silnika.
ZB
ZC
ZC
Witam , wczoraj samochód zaczął tracić moc (biegi 2,3,4) i zapalała się kontrolka check engine. Mimo wciskania pedału gazu do dechy , rozpędzał się jak z przyczepą kempingową , po kilku sekundach dostawał kopa i przyśpieszał już normalnie i tak w kółko , problem znika i powtarza się na różnych biegach.
Pojechał do mechanika i dostałem taki oto wydruk
Wynik szukania
Diesel EDC 15M liczba błędów 3
ABS 5.3 liczba błedów 0
Poduszka powietrzna AB 6.4 liczba błedów 1
Zestaw wskaźników 3.0 liczba błędów 1
ZV 3.0 L.b 0
MID 3.2 L.b 0
Sterownik wentyl. 3.0 l.b 5
Elektron.blokada 3.0 l.b 0
El-hydr .ws. kierownicy 3.0 l.b 0
I druga strona :
Wynik szukania - Pamięć błędów :
Diesel EDC 15M 3
P0115 Czujnik temp.płynu chłodzącego Za wysoki sygnał
P0400 Recyrkulacja spalin Odchyłka regulacji
P1635 Przekaźnik żarzenia/-świeca żarowa Przerwa
Poduszka pow. AB 6.4 1
37 Obwód zapłonu napinacz pasa pasażer przedni Za duża rezystancja
Zestaw wskaźników 3.0 1
164 Czujnik temp. płynu chłodzącego Sygnał niezrozumiały
Sterownik wentyl. 3.0 1
2 Czujnik temp .płynu chłodzącego sygnał niezrozumiały
163 Czujnik temp.płynu chłodzącego Brak sygnału
164 Czujnik temp.płynu chłodzącego Sygnał niezrozumiały
57 Żądanie wyłączenia sprężarki czynnika chłodzącego Brak sygnału
. płynu
Jak widać trochę tego jest , o części błędów wiedziałem (świeca żarowa jedna nie dokręcona) , o części nie ( poduszka powietrzna !!) , ale zależy mi na rozwiązaniu problemu spadku mocy , według mnie ten błąd P0400 wygląda na winnego ,ale nie jestem specjalistą , dodam ,że nie boję się grzebać w Zosi i czy to siada pompa ?!(nie mam 3 k na nową) . Bardzo was proszę o pomoc.
Pojechał do mechanika i dostałem taki oto wydruk
Wynik szukania
Diesel EDC 15M liczba błędów 3
ABS 5.3 liczba błedów 0
Poduszka powietrzna AB 6.4 liczba błedów 1
Zestaw wskaźników 3.0 liczba błędów 1
ZV 3.0 L.b 0
MID 3.2 L.b 0
Sterownik wentyl. 3.0 l.b 5
Elektron.blokada 3.0 l.b 0
El-hydr .ws. kierownicy 3.0 l.b 0
I druga strona :
Wynik szukania - Pamięć błędów :
Diesel EDC 15M 3
P0115 Czujnik temp.płynu chłodzącego Za wysoki sygnał
P0400 Recyrkulacja spalin Odchyłka regulacji
P1635 Przekaźnik żarzenia/-świeca żarowa Przerwa
Poduszka pow. AB 6.4 1
37 Obwód zapłonu napinacz pasa pasażer przedni Za duża rezystancja
Zestaw wskaźników 3.0 1
164 Czujnik temp. płynu chłodzącego Sygnał niezrozumiały
Sterownik wentyl. 3.0 1
2 Czujnik temp .płynu chłodzącego sygnał niezrozumiały
163 Czujnik temp.płynu chłodzącego Brak sygnału
164 Czujnik temp.płynu chłodzącego Sygnał niezrozumiały
57 Żądanie wyłączenia sprężarki czynnika chłodzącego Brak sygnału
. płynu
Jak widać trochę tego jest , o części błędów wiedziałem (świeca żarowa jedna nie dokręcona) , o części nie ( poduszka powietrzna !!) , ale zależy mi na rozwiązaniu problemu spadku mocy , według mnie ten błąd P0400 wygląda na winnego ,ale nie jestem specjalistą , dodam ,że nie boję się grzebać w Zosi i czy to siada pompa ?!(nie mam 3 k na nową) . Bardzo was proszę o pomoc.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Błąd P0400 dotyczy Egr-a oraz całego podciśnienia.
Trzeba posprawdzać wszystkie wężyki podciśnienia oraz elektrozawory.
Poczytaj ten temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6542 jest tam opisane jak sprawdzić elektrozawory.
Trzeba posprawdzać wszystkie wężyki podciśnienia oraz elektrozawory.
Poczytaj ten temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6542 jest tam opisane jak sprawdzić elektrozawory.
EGR zapchany czarnym proszkiem , a w kolektorze pełno smoły , czyli jest co robić ....Rybka pisze:Błąd P0400 dotyczy Egr-a oraz całego podciśnienia.
Trzeba posprawdzać wszystkie wężyki podciśnienia oraz elektrozawory.
Poczytaj ten temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6542 jest tam opisane jak sprawdzić elektrozawory.