LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B
Moderator: Mariusz
U mnie na dniach zafirka przekroczyła 100kkm na BRC i nadal jest wszystko ok.Marcin.WROC pisze:A co sądzicie o instalacjach LPG TECH? Do Zafiry B 1,8 chcę założyć instalację ale jeden gazownik mówi o STAGu a drugi o LPG TECH.
W Lagunie mam BRC ale już nie chcę ponownie wchodzić w BRC i na pewno wybiorę pojedyncze wtryskiwacze zamiast na listwie.
Oczywiście co 15kkm robię okresowe przeglądy instalacji LPG. Faktem jest że w ciągu 1-2 lat po instalacji byłem zmuszony wymienić, obie sondy, przepływomierz, rok temu aparat zapłonowy ale wiadomo że przy gazie układ zapłonowy nie znosi fuszerki. Na razie sobie chwalę BRC.
W zeszłym roku gazowałem Leona tam z kolei założony jest Stag i na razie odpukać jest ok. Wybrałem Staga ponieważ na forach dużo się rozpisują że części zamienne do Staga są tańsze niż do BRC więc zaryzykowałem. Ponadto sama instalacja jest dość łatwa w regulacji więc większość gazowników ją ogarnia
Podstawa przy instalacji gazowej to dobór odpowiednich klamotów pod dany silnik, a przede wszystkim sam gazownik. Jeżeli trafisz na druciarza to będziesz się bujał od warsztatu do warsztatu.
Tak, wiem że dobry gazownik nie jest najtańszym ale mi zależy aby to była dobra instalacja, dobrze założona i dobrze zestrojona.
Dalej nie wiem jaka jest różnica pomiędzy LPG TECH a STAGiem. Może ktoś umiałby odpowiedzieć na to pytanie?
A co sądzicie o instalacja z lubryfikacją. Tyle samo osób jak i gazowmików mówi że jest to niezbędne co tyle osób uważa to za niepotrzebne smarowanie.
Dalej nie wiem jaka jest różnica pomiędzy LPG TECH a STAGiem. Może ktoś umiałby odpowiedzieć na to pytanie?
A co sądzicie o instalacja z lubryfikacją. Tyle samo osób jak i gazowmików mówi że jest to niezbędne co tyle osób uważa to za niepotrzebne smarowanie.
-
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 17 lis 2015, 17:45
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Brzozów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
LPG TECH a STAG to inni producenci. Moim zdaniem kryterium wyboru instalacji powinien być zakład który to zrobi i później będzie ją serwisował. Fachowość to podstawa. Osobiście mam Stag, sterownik Go Fast. Zrobiłem 35tyś. km i jestem zadowolony. Jedyna awaria to padnięty czujnik ,,ps" wymieniony w ramach dwuletniej gwarancji. Lubryfikacji nie montowałem.
Panowie czy macie i polecicie jakiegos ogarnietego "gaziarza" z trojmiasta? Mysle o zalozeniu gazu do swojej Zafiry B Opc. Rozwazam opcje IV gen na komponentach jakie ma Sumik oraz V gen (wtrysk ciekly). Opcja druga to koszt okolo 6000zl ale instalacja bezpieczniejsza dla silnika i mniej okablowania. Z drugiej strony malo firm ktore te systemy montuja. W Gdansku jest ktos podobno ale nie mam namiarow. W Warszawie jest Energy gaz Polska i oni sobie powinni poradzic. Problem jest z glosno dzialajaca pompa gazu, ktora jest w zbiorniku oraz "podobno" z jakoscia polskiego gazu. Czy ktos ma jakies doswiadczenia lub moze montowal do OPC?
Panowie cos tu smutno i wieje nuda w zakladce LPG. Nikt nie odpisuje .
Zrobilem maly rekonesans i poszukalem gazownikow w Gdansku i okolicy. Dostalem dwa sensowne namiary: 1) www.autogazgdansk.pl (znany lepiej jako S. Barabasz) oraz 2) www.autogazpruszczgdanski.pl (COALA Bogdan Kołędkowski) polecony przes ASO forda.
Oboje proponuja sekwencje gen IV na BRC (reduktor MAX obslugujacy do 300KM, wtryskiwacze "żółte"). Pierwszy jest bardzo obeznany i ma sporo pozytywnych opinii na internecie. Jest tez jednym z 10ciu zakladow w PL posiadajacym certyfikacje BRC "maksimum" co świadczy o dużym profesjonalizmie oraz doswiadczeniu. Z rozmowy tez wynika , że gosc wie o czym mowi. Zaskoczylo mnie że najpierw sprawdzil sondą parametry mieszanki na wolnych obrotach i przy 3000 RPM, potem podpial sie pod kompa i sprawdzil reszte parametrow majacych wplyw na poprawnosc dzialania instalacji (glownie dzialanie obu sond lambda). Potem dopiero byla dyskusja co zakladamy, jak i dlaczego. Dla mnie ogromny "+" a to wszysko za free. Oczywiscie problem pojawia sie z wydechami, gdzie niestety konieczna jest przerobka zeby weszla butla pod podwocie. Tutaj tez otrzymalem pomoc i kontakt do "kumatego" tlumikarza i musze to zrobic niestety na wlasna reke. Kolejny drobny klopot jest z wtryskiwaczami gazowymi ktore w tej konfiguracji lekko są za słabe, bo pociagna tylko 47kW na cylinder czyli 57KM. Pan gazownik nie ma z tym problemu i oznajmia że zrobi dotrysk benzyny na okolo 7-8%. Plusy beda z tego takie ze przy pelnym butowaniu auto bedzie mialo pelna moc oraz cylindry beda lekko schladzane, co przy OPLAch podobno jest ważne z uwagi na slaba jakosc zaworow. Minus - troche beznyny instalacja niestety pociagnie ale tak jak pisalem tylko 7-8%.
Generalnie Pan nie boi sie mojej Zafirki i jest przekonany że spokojnie da rade. Ma wiedze bo jest z wyksztalcenia inż mechanikiem po polibudzie oraz chwali sie, że czesto poprawia robote po innych gazownikach ktorzy nie dali rady a centrala z Tarnowa wysyla klientow do niego jak juz nikt nie jest w stanie rozwiazac problemu. Koszt instalacji 4000zl, czas 3 dni bo gazownik twierdzi że auto trzeba dobrze ustawic a czasem lubia sie pojawic niespodziewane problemy.
Firma 2) z rozmowy przez tel mniej doswiadczona, bo na pytanie czy wtryski zolte ogarna taka moc twierdzi, ze bez problemu. Na pytanie a jak skoro maja wydajnosc do 57KM, Pan stwierdzil ze do spokojnego wyprzedzania dadza rade ale przy ekstremalnej jezdzie moga byc troche za slabe. Co do wydechu tez klopot i musze to zrobic sam. Koszt za to 3200zl.
Oboje odradzali Stag czy LPG Tech z uwagi na kiepska obsluge w razie reklamacji. BRC jest pod tym wzgledem duzo lepsze. Firma 1) moze tez zamontowac LPG Techa z reduktorem Twin (podwojny) z kompensacja cianienia na listwie. Wtryski najmocniejsze "yeti" i tutaj dalyby rade bez dotryskow benzyny. Koszt instalacji 3500zl.
Macie jakies uwagi, pytania? Ja chyba bede sklonny do opcji 1) i sekwencji na BRC z dotryskiem.
Zrobilem maly rekonesans i poszukalem gazownikow w Gdansku i okolicy. Dostalem dwa sensowne namiary: 1) www.autogazgdansk.pl (znany lepiej jako S. Barabasz) oraz 2) www.autogazpruszczgdanski.pl (COALA Bogdan Kołędkowski) polecony przes ASO forda.
Oboje proponuja sekwencje gen IV na BRC (reduktor MAX obslugujacy do 300KM, wtryskiwacze "żółte"). Pierwszy jest bardzo obeznany i ma sporo pozytywnych opinii na internecie. Jest tez jednym z 10ciu zakladow w PL posiadajacym certyfikacje BRC "maksimum" co świadczy o dużym profesjonalizmie oraz doswiadczeniu. Z rozmowy tez wynika , że gosc wie o czym mowi. Zaskoczylo mnie że najpierw sprawdzil sondą parametry mieszanki na wolnych obrotach i przy 3000 RPM, potem podpial sie pod kompa i sprawdzil reszte parametrow majacych wplyw na poprawnosc dzialania instalacji (glownie dzialanie obu sond lambda). Potem dopiero byla dyskusja co zakladamy, jak i dlaczego. Dla mnie ogromny "+" a to wszysko za free. Oczywiscie problem pojawia sie z wydechami, gdzie niestety konieczna jest przerobka zeby weszla butla pod podwocie. Tutaj tez otrzymalem pomoc i kontakt do "kumatego" tlumikarza i musze to zrobic niestety na wlasna reke. Kolejny drobny klopot jest z wtryskiwaczami gazowymi ktore w tej konfiguracji lekko są za słabe, bo pociagna tylko 47kW na cylinder czyli 57KM. Pan gazownik nie ma z tym problemu i oznajmia że zrobi dotrysk benzyny na okolo 7-8%. Plusy beda z tego takie ze przy pelnym butowaniu auto bedzie mialo pelna moc oraz cylindry beda lekko schladzane, co przy OPLAch podobno jest ważne z uwagi na slaba jakosc zaworow. Minus - troche beznyny instalacja niestety pociagnie ale tak jak pisalem tylko 7-8%.
Generalnie Pan nie boi sie mojej Zafirki i jest przekonany że spokojnie da rade. Ma wiedze bo jest z wyksztalcenia inż mechanikiem po polibudzie oraz chwali sie, że czesto poprawia robote po innych gazownikach ktorzy nie dali rady a centrala z Tarnowa wysyla klientow do niego jak juz nikt nie jest w stanie rozwiazac problemu. Koszt instalacji 4000zl, czas 3 dni bo gazownik twierdzi że auto trzeba dobrze ustawic a czasem lubia sie pojawic niespodziewane problemy.
Firma 2) z rozmowy przez tel mniej doswiadczona, bo na pytanie czy wtryski zolte ogarna taka moc twierdzi, ze bez problemu. Na pytanie a jak skoro maja wydajnosc do 57KM, Pan stwierdzil ze do spokojnego wyprzedzania dadza rade ale przy ekstremalnej jezdzie moga byc troche za slabe. Co do wydechu tez klopot i musze to zrobic sam. Koszt za to 3200zl.
Oboje odradzali Stag czy LPG Tech z uwagi na kiepska obsluge w razie reklamacji. BRC jest pod tym wzgledem duzo lepsze. Firma 1) moze tez zamontowac LPG Techa z reduktorem Twin (podwojny) z kompensacja cianienia na listwie. Wtryski najmocniejsze "yeti" i tutaj dalyby rade bez dotryskow benzyny. Koszt instalacji 3500zl.
Macie jakies uwagi, pytania? Ja chyba bede sklonny do opcji 1) i sekwencji na BRC z dotryskiem.
- Czesławo Moreno
- Zafiromaniak
- Posty: 1811
- Rejestracja: 22 lis 2015, 21:06
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira B 1.8 +
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Witam,zastanawiam sie w przyszłości nad instalacją V generacji (ciekły wtrysk gazu)do mojej ZB bo dość dużo śmigam autem.
Wiem że finansowe sporo ale miałem jakąś tam instalacje jak sprowadziłem zafire z Włoch i padła głowica,dlatego zastanawiam sie nad tą instalacją czy podoła A18xer i czy znów nie będe remontu robił.
Ktoś może się wypowiedziec na temat V generacji LPG
Wiem że finansowe sporo ale miałem jakąś tam instalacje jak sprowadziłem zafire z Włoch i padła głowica,dlatego zastanawiam sie nad tą instalacją czy podoła A18xer i czy znów nie będe remontu robił.
Ktoś może się wypowiedziec na temat V generacji LPG
Ostatnio zmieniony 19 lip 2017, 10:27 przez Czesławo Moreno, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
jarnotp, Co do dotrysku 7-8% to taki dotrysk będzie miał Twój samochód najprawdopodobniej w zakresie jaki określi gazownik, ale jeśli w górnych partiach obciążenia będzie wtryskiwaczom gazowym brakowało wydatku, to Instalacja BRC dotryśnie benzyny tyle żeby było dobrze(każde otwarcie wtrysków powyżej 120% wiąże się z udziałem benzyny-nawet jeśli ta funkcja jest fizycznie wyłączona).
Pozdrawiam
Pozdrawiam