Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#871 Post autor: Flora »


Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#872 Post autor: cns80 »

Mam dwa błędy:
11014
10006
Jak sądzę to coś z przepływomierzem lub temperatura powietrza, ale prosze o dokładny opis :)
Obrazek

Awatar użytkownika
mirek2602
Przeglądacz
Posty: 83
Rejestracja: 14 paź 2014, 22:13
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Krotoszyn
Auto: Opel Zafira B 1.9 120Km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#873 Post autor: mirek2602 »

0108 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP co to oznacza i co to za czujnik?? pomoże ktoś? i pytanko jak się wciska hamulec i gaz do końca przekręca zapłon to wyskakują na liczniku kilometrów kody błędów mi wyskoczyło tylko to i czy jakoś się przełącza na kolejne czy one wyskakują po chwili same jak to jest??? pozdrawiam

Dodano:

mała poprawka 010008 to mój błąd przepraszam za pomyłkę...

Posty pisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek
Ostatnio zmieniony 11 lis 2014, 21:27 przez mirek2602, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mirek2602
Przeglądacz
Posty: 83
Rejestracja: 14 paź 2014, 22:13
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Krotoszyn
Auto: Opel Zafira B 1.9 120Km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#874 Post autor: mirek2602 »

dziś miałem ciekawy przypadek wchodzę do autka chce odpalić a tu nic kontrolki świecą a auto nie odpala.. miga autko z kluczykiem... wyłączam zapłon włączam i nic wyłączyłem wszystko zamknołem autko otwarłem odpalam i jest ok odpaliło bez problemu pojawiły się natomiast błędy 161450 161600 z tego co doczytałem to coś z kluczykiem i imo..?? można to jakoś uzdrowić tak na przyszłość?? pozdrawiam

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#875 Post autor: Flora »

mirek2602 pisze:dziś miałem ciekawy przypadek wchodzę do autka chce odpalić a tu nic kontrolki świecą a auto nie odpala.. miga autko z kluczykiem... wyłączam zapłon włączam i nic wyłączyłem wszystko zamknołem autko otwarłem odpalam i jest ok odpaliło bez problemu pojawiły się natomiast błędy 161450 161600 z tego co doczytałem to coś z kluczykiem i imo..?? można to jakoś uzdrowić tak na przyszłość?? pozdrawiam
Masz najprawdopodobniej problem z modułem CIM w kierownicy. Jeżeli po przekręceniu kluczyka pulsuje kontrolka diagnostyki oznacza to, że immo odcięło zapłon. Wystarczy wyjąć kluczyk i spróbować ponownie. Na początek spróbuj wolniej przekręcać kluczyk w stacyjce.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#876 Post autor: Bodek »

mirek2602 pisze:dziś miałem ciekawy przypadek wchodzę do autka chce odpalić a tu nic kontrolki świecą a auto nie odpala.. miga autko z kluczykiem... wyłączam zapłon włączam i nic wyłączyłem wszystko zamknołem autko otwarłem odpalam i jest ok odpaliło bez problemu pojawiły się natomiast błędy 161450 161600 z tego co doczytałem to coś z kluczykiem i imo..?? można to jakoś uzdrowić tak na przyszłość?? pozdrawiam
Temat z Forum: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

czarny

#877 Post autor: czarny »

Witam
jeżeli u mnie pojawił się błąd 038008 to jest to bład w układzie świec żarowych. Czy dobrze otrzytałem??

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#878 Post autor: ojciec polak »

Według tego co podaje google jest to usterka świec żarowych.

czarny

#879 Post autor: czarny »

tak właśnie myślałem. Najgorsze to to żeby do nich się dobrać :evil:

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#880 Post autor: Piasek »

Panowie (i panie). Wczoraj odebrałem swoją Zochę z gazowni - zarówno przed jak i po gazowni nic się nie świeciło, wszytko OK działa i śmiga. Chłopaki rutynowo przed zabraniem się za robotę robią odczyt błędów żeby wiedzieć czy wszystko śmiga jak należy i znaleźli mi takie błędy (nie wiem czym czytane). Skasowali te błędy i ponowny odczyt już po strojeniu instalacji gazowej dał odczyt prawidłowy czyli żadnych błędów.
To co znaleźli:

*KOMFORT / OPEN / START
B2520
B3121

*KOMFORT / UEC
B1020
U2139 i tutaj mam coś dopisane CAN-BUS układ napędowy

*KOMFORT / IPC
U2140 i tutaj dopiska połączenie CAN-BUS z modułem elektroniki komory silnika

*UKŁ. KIEROW. / EPPS ISO (chyba iso tam jest napisane)
C1550 i dopiska sterownik

Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić co to oznacza ?

Jak wspominałem w temacie swojej, niedawno wymieniałem akumulator bo poprzedni jakoś niezbyt ochoczo szarpał silnikiem po 3 dobach postoju a mrozów jeszcze nie było przecież. Może od tych spadków napięcia nałapał głupot ?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#881 Post autor: Flora »

B2520 Obwód trzeciego światła STOP zwarty do zasilania
B3121 Przerwa w obw. anteny zewnętrznej bagażnika
B1020 SRS Obwód sygnału czujnika kąta obrotu kierownicy, poza wymaganym zakresem
U2139 Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierowniczej
U2140 Brak komunikacji CAN z . centralką elektr. w kom. silnika (UEC)
C1550 Wymienić Elektronic Control Unit (ECU)

Coś się działo z wiązkami. Może ktoś podłączał/odłączał moduły przy podłączonym akumulatorze i stąd błędy.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#882 Post autor: Piasek »

Pies wie - mogło tak być.
Ja nic tam nie grzebałem poza wymiana aku (przepisowo wymieniany) ale może ktoś przede mną coś tam próbował grzebać. Rozrząd był wymieniany w NL, może wtedy coś zbroili...

Poczytałem trochę o "typowych bolączkach" tego modelu i ciekawią mnie bardzo te wiązki w drzwiach, może się kwalifikują do wymiany, robiąc co jakiś czas zwarę - stąd te błędy.
Nie oglądałem ich, terz nawet ochoty nie mam w takie zimnisko się z tym szarpać poza tym więcej szkody narobić mogę.
Będę na przeglądzie kontrolnym instalki po pierwszym tysiacu km to poproszę żeby ponownie odczytali tym samym urządzeniem i zobaczymy czy ponowiły się.

Tymczasem
:piwo: za pomoc.

dusia_2819801

#883 Post autor: dusia_2819801 »

witam
proszę o przetłumaczenie na chłopski rozum kodu błędu
P2147 Injector 1 or 4 Short Circuit C-027
może to zbieg okoliczności ale zapaliła mi się kontrolka "auto z kluczykiem" po wjechaniu w dziurę
czy chodzi tu o wtrysk 1 i 4 ???? ze za dużą dawkę paliwa daje???
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#884 Post autor: Tunio999 »

dusia_2819801 pisze:witam
proszę o przetłumaczenie na chłopski rozum kodu błędu
P2147 Injector 1 or 4 Short Circuit C-027
może to zbieg okoliczności ale zapaliła mi się kontrolka "auto z kluczykiem" po wjechaniu w dziurę
czy chodzi tu o wtrysk 1 i 4 ???? ze za dużą dawkę paliwa daje???
pozdrawiam
cytuję: "P2147 Injector 1 or 4 Short Circuit C-027
P2147 Injector 1 or 4 Malfunction C-027
pierwszy mówi o zwarciu wtryskiwaczy, drugi wskazuje na awarię wtryskiwaczy
i jeśli silnik gaśnie w określonych sytuacjach, może to świadczyć o jakichś przerwach w zasilaniu na skutek wstrząsów"


Proponuję posprawdzać kostki i kabelki ;)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

dusia_2819801

#885 Post autor: dusia_2819801 »

mój błąd pewnie pojawił się przez to ze dwa wtryski przelewają
błąd 2147 był odczytany przez mechanika a po wypedalowaniu pojawił się 214708
skąd ta końcówka 08???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”