Strona 1 z 1

wskaźnik działający z opóźnieniem

: 03 sty 2010, 10:48
autor: kebul
Zauważyłem, ze po odpaleniu silnika, wskaźnik obrotów zaczyna działać z opóźnieniem tak ok. 1-2 s.
To z winy zanieczyszczonej przepustnicy?

: 03 sty 2010, 13:28
autor: BajBus
ja też tak mam, więc to może jakieś opóźnienia na elektronice...

: 03 sty 2010, 21:16
autor: kebul
Dzięki BajBus za info

Przypatrzyłem się dokładnie - wszystkie wskaźniki mają takie opóźnienie nie tylko obrotomierz

: 03 sty 2010, 21:49
autor: BajBus
może to być spowodowane tym zimnem a może być to przewód masy podobnie jak w przypadku TC a światła też Ci pulsują zaraz po odpaleniu?

: 03 sty 2010, 23:04
autor: kebul
BajBus pisze:może to być spowodowane tym zimnem a może być to przewód masy podobnie jak w przypadku TC a światła też Ci pulsują zaraz po odpaleniu?
też.
czyli te typy tak mają :-)

: 04 sty 2010, 20:57
autor: firek
A ja tak zapytam z ciekawości, czy przy samym odpalaniu nie mrugnie wam tak na chwilkę kontrolka TC i ABS, bo jesli tak to winny jest akumulator(spadek napięcia poniżej 10 V) to może też byc przyczyną warjacji obrotomierza, u mnie dzis nawet na chwilkę się cofnął- chyba czas się za akumulatorkiem rozejrzec ;)
BajBus, a co do przewodu masowego to biegnie on od Aku do rozrusznika, wystarczy dłuższa nasadowa 13 i najlepiej kanał - odkręcamy śrubkę, czyścimy oczko i składamy :D , ja ostatnio postanowiłem sobie dorobic jeszcze jeden masowy łączący silnik z nadwoziem cos na wzór siostrzanej Astry :mrgreen:

: 05 sty 2010, 22:20
autor: kebul
firek pisze:A ja tak zapytam z ciekawości, czy przy samym odpalaniu nie mrugnie wam tak na chwilkę kontrolka TC i ABS, bo jesli tak to winny jest akumulator(spadek napięcia poniżej 10 V) to może też byc przyczyną warjacji obrotomierza,
dziś się przypatrzyłem. przy odpalaniu nie mrugają mi kontrolki TC i ABS

: 09 sty 2010, 13:36
autor: podbiel
Witam mi się wydaje że to przez spadek napięcia tak firek jak miałem słaby aku to też tak skakało a po naładowaniu przestało i lepiej tzn szybciej odpala poza tym jak było ciepło to nie było takich objawów Wniosek jest jeden diesel + zima = dobry aku

: 12 sty 2010, 19:57
autor: timi68
podbiel pisze:Wniosek jest jeden diesel + zima = dobry aku
To fakt ale i dłuższe odcinki przejazdu, mam nowy aku i dobrze ładujący alternator. W święta pojeździłem trochę na odcinkach 5-10 km, wpierw zaczęły pulsować światła i pjawil sie problem z kręceniem. Podpiąłem na kilka godzin prostownik i problem znikł. Teraz jeśli jeżdżę na krótkich odcinkach nie grzeję tylnej szyby i lusterek i problem się nie pojawia.

: 12 sty 2010, 20:14
autor: rzadki
no tak, ale nawet w instrukcji jest napisane że o ile się jeździ w mieście na krótkich dystansach to zalecane jest częstsze ładowanie akumulatora ;) a niedawno była sonda, kto czyta instrukcję :P

: 12 sty 2010, 20:17
autor: timi68
rzadki pisze:a niedawno była sonda, kto czyta instrukcję
Musiałem ją przegapić, ja nie czytam wcześniej niż muszę, wiem, że to błąd choć czasem są kosztowne :(