Turbo timer

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
luce1

Turbo timer

#1 Post autor: luce1 »

Moja żona jest bardzo roztargniona i nigdy nie chłodzi turbiny- zresztą ja nie jestem lepszy bo też często o tym zapominam (pierwszy samochód z turbodoładowaniem w rodzinie).Czy ktoś z was ma takie coś zamontowane u siebie? Proszę o opinie użytkowników tego sprzętu oraz porady jakiej firmy najlepiej wybrać?

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#2 Post autor: franki »

A czy jeżdzi na tyle ostro żeby chłodzić turbinę? Jesli to zwykła jazda po mieście to bez przesady, nie ma co cudować. Jesli zaś robi trasy to pewnie i tak od razu nie zjeżdża z trasy na miejsce tylko troszkę musi jeszcze pojechać...
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

luce1

#3 Post autor: luce1 »

ona może nie jeździ ostro, ale ja tak :) auto robi dziennie ok 150 do 250km z tym że nie mieszkam w centrum miasta, także turbina nie ma możliwości się schłodzić przed wjazdem do bramy

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#4 Post autor: franki »

No to rzeczywiście przy takiej trasie trzzba dać jej chwilke odsapnąć
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#5 Post autor: Zdenek2007 »

luce1 pisze:ona może nie jeździ ostro, ale ja tak :) auto robi dziennie ok 150 do 250km z tym że nie mieszkam w centrum miasta, także turbina nie ma możliwości się schłodzić przed wjazdem do bramy
Nie przesadzajmy!!! Przecież nie wieżdżasz do garażu prosto z autostrady! Turbinie wystarczy kilka minut spokojnej pracy.
Pomyślcie co mają mówić właściciele aut z systemem start/stop :lol: co światła silnik gaśnie i turbo umiera, masakra.

luce1

#6 Post autor: luce1 »

Zdenek2007 pisze:
luce1 pisze:Pomyślcie co mają mówić właściciele aut z systemem start/stop :lol: co światła silnik gaśnie i turbo umiera, masakra.

tu się muszę z Tobą zgodzić

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#7 Post autor: Kacperuch »

Odgrzeję kotleta- czy ktoś już się zmierzył z tematem i zamontował TT? gdzieś na forum poczytałem apropo montażu i ogólnie jest problem, który na owych forach nie został rozwiązany z zamknięciem auta z pilota, póki silnik nie zostanie wyłączony. Czy ktoś z tym miał jakieś odczynienie? każda rada się przyda, bo chcę się tego podjąć..

Skasowany użytkownik 6483

#8 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Panowie, ja jeżdżę Fiatem Doblo 1,3 MultiJet z systemem start-stop i nie ma tragedii. Przecież jeżdżąc po miescie , nikt nie osiąga prędkości obrotowej silnika rzędu 3-4 tys obr :lol: . Dlatego ten system na mieście w zupełności sie sprawdza a poza tym , mam wyłącznik tego systemu tak więc zawsze jest wybór. podejrzewam ,że ten wyłącznik to bardziej ma zastosowanie własnie na autostradzie , gdzie można troszkę pognać i wtedy schładzanie turbo jest wskazane.. :)

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#9 Post autor: Kacperuch »

Wszystko racji tylko nie chciałbym ciągnąć debaty typu "to jest nie potrzebne", "samemu można poczekać". Wiem kto będzie jeździł moim turbem i wiem, że często po dobrym pizgowaniu do samego końca nie rzadko nie będzie doczekiwała się schłodzenia i przesmarowania. Dlatego odgrzewam to, bo szukam konkretnych rad co i z czym połączyć itp. Wiem, że w oplach istnieje problem z zamknięciem auta, które jeszcze chodzi (odliczane jest przez TT) Jakie TT polecacie, i czy ktoś służy radą w jego montażu do ZB.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: ryba1 »

Kacperuch, jest gość który ogarnął TT ale sie nie odzywa.sam chce w swoim dieslu to zamontowac i kilku innych kolegów.ale jeszcze sie dopytam jednego kumpla który się zna jak to żeby zagrało w naszych autach.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: rafant4011 »

Kacperuch pisze:Wiem kto będzie jeździł moim turbem i wiem, że często po dobrym pizgowaniu do samego końca
:lanie: :lanie: :lanie: nie dawać auta i tyle, jak się nie ma poukładane w głowie to kupić mu/jej 1.3 LPG i po sprawie. ;) bo później może być płacz...
Ostatnio zmieniony 12 cze 2016, 22:55 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#12 Post autor: Kacperuch »

rafant4011 pisze:
Kacperuch pisze:Wiem kto będzie jeździł moim turbem i wiem, że często po dobrym pizgowaniu do samego końca
:lanie: :lanie: :lanie: nie dawać auta i tyle, jak się nie ma poukładane w głowie to kupić mu/jej 1.3 LPG i po sprawie. ;) bo później może być płacz...
no weź tu nie daj.. :D docelowo będzie miała inne auto, ale z racji, że ubezpieczenia w uk są drogie, ona tym drugie jeszcze przez miesiąc nie będzie mogła jeździć. Swoja drogą i ja jestem czasem roztargniony- w pracy też za szybko gaszę :P ryba1 ja zapytałem o temat hondowego kolegę, ale to może być też trochę inne bajka tam. Jak ktoś się bedzie z tym mierzył to niech robi tutka od razu. na ebayu brytyjskim mam Apexi, co jest opisane universal, ale pasuje do vauxhalla. Jak coś co ma sztywne plastikowe wtyczki, możne być uniwersalne? Nawet z chińczykami nie chcę zacząć mailować, bo sadzę, że się z nimi i tak nie dogadam.. :)

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#13 Post autor: paweldm »

Nie potrzeba minut. Chyba, że ktoś uprawiał jazdę torową przez dłuższy czas. Po jeździe autostaradowej również o ile ktoś nie ma garażu przy autostradzie, ale podczas stania na bramkach schłodzi się turbina.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#14 Post autor: wampir11111 »

Siemka tez myslalem o tym. Po kupnie Zoski turbine regenerowalem i gosc powiedzial ze nikt o nia niedbal :evil: Sam jezdze dosyc ostro i denerwuje mnie czekanie i chlodzenie :lol: Widzialem na you tubie ze matuja turbo timer HKS Type 1 i dziala :ok:
Ostatnio zmieniony 02 lip 2016, 12:32 przez wampir11111, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”