Strona 1 z 1
Turbo timer
: 22 paź 2013, 20:43
autor: luce1
Moja żona jest bardzo roztargniona i nigdy nie chłodzi turbiny- zresztą ja nie jestem lepszy bo też często o tym zapominam (pierwszy samochód z turbodoładowaniem w rodzinie).Czy ktoś z was ma takie coś zamontowane u siebie? Proszę o opinie użytkowników tego sprzętu oraz porady jakiej firmy najlepiej wybrać?
: 22 paź 2013, 21:15
autor: franki
A czy jeżdzi na tyle ostro żeby chłodzić turbinę? Jesli to zwykła jazda po mieście to bez przesady, nie ma co cudować. Jesli zaś robi trasy to pewnie i tak od razu nie zjeżdża z trasy na miejsce tylko troszkę musi jeszcze pojechać...
: 22 paź 2013, 21:36
autor: luce1
ona może nie jeździ ostro, ale ja tak
auto robi dziennie ok 150 do 250km z tym że nie mieszkam w centrum miasta, także turbina nie ma możliwości się schłodzić przed wjazdem do bramy
: 22 paź 2013, 21:39
autor: franki
No to rzeczywiście przy takiej trasie trzzba dać jej chwilke odsapnąć
: 22 paź 2013, 21:58
autor: Zdenek2007
luce1 pisze:ona może nie jeździ ostro, ale ja tak
auto robi dziennie ok 150 do 250km z tym że nie mieszkam w centrum miasta, także turbina nie ma możliwości się schłodzić przed wjazdem do bramy
Nie przesadzajmy!!! Przecież nie wieżdżasz do garażu prosto z autostrady! Turbinie wystarczy kilka minut spokojnej pracy.
Pomyślcie co mają mówić właściciele aut z systemem start/stop
co światła silnik gaśnie i turbo umiera, masakra.
: 23 paź 2013, 05:05
autor: luce1
Zdenek2007 pisze:luce1 pisze:Pomyślcie co mają mówić właściciele aut z systemem start/stop
co światła silnik gaśnie i turbo umiera, masakra.
tu się muszę z Tobą zgodzić
: 12 cze 2016, 17:13
autor: Kacperuch
Odgrzeję kotleta- czy ktoś już się zmierzył z tematem i zamontował TT? gdzieś na forum poczytałem apropo montażu i ogólnie jest problem, który na owych forach nie został rozwiązany z zamknięciem auta z pilota, póki silnik nie zostanie wyłączony. Czy ktoś z tym miał jakieś odczynienie? każda rada się przyda, bo chcę się tego podjąć..
: 12 cze 2016, 20:23
autor: Skasowany użytkownik 6483
Panowie, ja jeżdżę Fiatem Doblo 1,3 MultiJet z systemem start-stop i nie ma tragedii. Przecież jeżdżąc po miescie , nikt nie osiąga prędkości obrotowej silnika rzędu 3-4 tys obr
. Dlatego ten system na mieście w zupełności sie sprawdza a poza tym , mam wyłącznik tego systemu tak więc zawsze jest wybór. podejrzewam ,że ten wyłącznik to bardziej ma zastosowanie własnie na autostradzie , gdzie można troszkę pognać i wtedy schładzanie turbo jest wskazane..
: 12 cze 2016, 22:49
autor: Kacperuch
Wszystko racji tylko nie chciałbym ciągnąć debaty typu "to jest nie potrzebne", "samemu można poczekać". Wiem kto będzie jeździł moim turbem i wiem, że często po dobrym pizgowaniu do samego końca nie rzadko nie będzie doczekiwała się schłodzenia i przesmarowania. Dlatego odgrzewam to, bo szukam konkretnych rad co i z czym połączyć itp. Wiem, że w oplach istnieje problem z zamknięciem auta, które jeszcze chodzi (odliczane jest przez TT) Jakie TT polecacie, i czy ktoś służy radą w jego montażu do ZB.
: 12 cze 2016, 22:55
autor: ryba1
Kacperuch, jest gość który ogarnął TT ale sie nie odzywa.sam chce w swoim dieslu to zamontowac i kilku innych kolegów.ale jeszcze sie dopytam jednego kumpla który się zna jak to żeby zagrało w naszych autach.
: 12 cze 2016, 22:55
autor: rafant4011
Kacperuch pisze:Wiem kto będzie jeździł moim turbem i wiem, że często po dobrym pizgowaniu do samego końca
nie dawać auta i tyle, jak się nie ma poukładane w głowie to kupić mu/jej 1.3 LPG i po sprawie.
bo później może być płacz...
: 13 cze 2016, 10:12
autor: Kacperuch
rafant4011 pisze:Kacperuch pisze:Wiem kto będzie jeździł moim turbem i wiem, że często po dobrym pizgowaniu do samego końca
nie dawać auta i tyle, jak się nie ma poukładane w głowie to kupić mu/jej 1.3 LPG i po sprawie.
bo później może być płacz...
no weź tu nie daj..
docelowo będzie miała inne auto, ale z racji, że ubezpieczenia w uk są drogie, ona tym drugie jeszcze przez miesiąc nie będzie mogła jeździć. Swoja drogą i ja jestem czasem roztargniony- w pracy też za szybko gaszę
ryba1 ja zapytałem o temat hondowego kolegę, ale to może być też trochę inne bajka tam. Jak ktoś się bedzie z tym mierzył to niech robi tutka od razu. na ebayu brytyjskim mam Apexi, co jest opisane universal, ale pasuje do vauxhalla. Jak coś co ma sztywne plastikowe wtyczki, możne być uniwersalne? Nawet z chińczykami nie chcę zacząć mailować, bo sadzę, że się z nimi i tak nie dogadam..
: 17 cze 2016, 11:45
autor: paweldm
Nie potrzeba minut. Chyba, że ktoś uprawiał jazdę torową przez dłuższy czas. Po jeździe autostaradowej również o ile ktoś nie ma garażu przy autostradzie, ale podczas stania na bramkach schłodzi się turbina.
: 02 lip 2016, 12:31
autor: wampir11111
Siemka tez myslalem o tym. Po kupnie Zoski turbine regenerowalem i gosc powiedzial ze nikt o nia niedbal
Sam jezdze dosyc ostro i denerwuje mnie czekanie i chlodzenie
Widzialem na you tubie ze matuja turbo timer HKS Type 1 i dziala