Jak "odchudzić" Zafirę B?

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Marek218

Jak "odchudzić" Zafirę B?

#1 Post autor: Marek218 »

O ile kilogramów zmniejszę wagę Zafiry B, jeżeli wymontuję ostatni rząd siedzeń?

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: SD72 »

Moze lepiej poszukac ile waza same fotele lub je samemu zdemontowac i zwazyc ;)

Moze to nie doslowna odpowiedz na Twoje pytanie ale zawsze jakies rozwiazanie :D

Keko

#3 Post autor: Keko »

Marek218 pisze:O ile kilogramów zmniejszę wagę Zafiry B, jeżeli wymontuję ostatni rząd siedzeń?
Wydaje mi się ,że gra nie warta świeczki.
Jeżeli to mają być jedyne kroki jakie podejmiesz w celu zmniejszenia wagi auta to nie ma to najmniejszego sensu.
Z resztą fotele z trzeciego rzędu nie będą ważyły zbyt wiele.
Szukałbym raczej gdzie indziej bo odciążenie samej du** też nie jest za dobre jeżeli chodzi o samo prowadzenie auta chyba ,że masz w planach coś jeszcze.
Może podzielisz się z nami swoimi plana ? Wtedy będziemy mogli pomóc coś więcej.

Marek218

#4 Post autor: Marek218 »

Do zadania tego pytania skłoniła mnie dość duża masa własna samochodu jak na minivana, Zafira B 2.0 T OPC 240 KM waży 1650 kg a więc tyle co Sharan z silnikiem 2.0 115KM.
Rozważam w przyszłości (obecnie jeżdżę Tacumą, która jest oplopochodna, w której brakuje mi szóstego biegu jadąc po drodze ekspresowej czy autostradzie) kupno niedrogiego i ekonomicznego minivana o sporej mocy z gazem lub zdatnego do zagazowania z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów, biorę pod uwagę:
Zafirę B 2.0 200 KM nie OPC ---waga 1600kg--- przysp. 0-100km/h= 9sek
Renault Scenic 2.0T 165 KM --- waga 1425kg--- przysp. 0-100km/h= 8,6sek
Mazda "I" 5 idealnie byłoby trafić 2.3l z ręczną skrzynią ale to praktycznie niemożliwe a pierwsze sprzed liftu Mazdy "I" 5 z silnikiem 2.0 są pięciobiegowe---waga 1500kg--- przysp.0-100km/h=10,2sek

Wygrywa Scenic II choć ma mniej KM to jest lżejszy i ma lepsze przyspieszenie niż Zafira B jednak usterkowość i cena części oraz mniejsza ilość warsztatów, które naprawiają francuskie samochody (mój mechanik otwarcie przyznaje, że nie lubi naprawiać francuskich samochodów i tych z silnikami diesla) skłania do kupna dużej Zafiry B, tylko, że 7 miejsc siedzących jest mi niepotrzebnych, stąd pytanie moje o możliwość usunięcia ich,
przekonało mnie spostrzeżenie, że odciążenie tyłu np. poprzez wyjęcie foteli zmieni na gorsze właściwości jezdne auta

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: Maciek »

A co to za różnica czy 1600 czy 1500? Zalejesz na full, weźmiesz kilka osób i już się odpowiednio zwiększy waga...

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Wojti »

Hm ja bym sobie darował ale jak chcesz urwać kilka dziesiętnych :lol: to zawsze może się przydać na drodze ale tylko w ekstremalnych sytuacjach .czy warto musisz sam zdecydować.Ja sam myślę aby podnieść moc do 270 ps i 350nt i zejście poniżej 7 sec a masa w tym nie pomaga 1660 kg... :piwo: .Ale żadnych francuzów tylko zafirka he he
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

bolid

#7 Post autor: bolid »

Widzę pewne sprzeczności:
1. MPV to nie auto sportowe tu silnik powinien zapewniac dobrą dynamikę ale jak na MPV. MPV nigdy nie dorówna ze względu na gabaryty szybkością samochodom sportowym - tak jak samochody sportowe nigdy nie dorównają wszechstronnością MPV
2. Chcesz odchudzać np. usuwając fotele 3rz a jednocześnie dodajesz kilogramy montując instalację gazową

jest tylko jeden sposób pogodzenia sprzeczności - kompromis :)

Marek218

#8 Post autor: Marek218 »

chcę zamontować gaz (krzyknęli mi tylko 2,5tys. zł KME plus wtryski Hanah),
by uczynić samochód ekonomicznym, bo turbina może pożerać ogromne ilości paliwa,
straty na mocy na gazie będą ale 200 KM to jest z czego stracić,
tylko nie wersja OPC, bo nie chcę, by pękały niskie zderzaki czy dyfuzory w kontakcie z wysokimi krawężnikami,
silnik Opla 2.0 jest bardzo popularny np. ja w moim Daewoo Tacuma/ Rezzo mam silnik bardzo podobny z tą zaletą, że nie bierze oleju, niedługo wymienię szklanki 16szt., które pasują od Opla,
zwracam uwagę na popularność silnika Opla 2.0 16V to zaleta w porównaniu do silnika 2.0 Renault ze zmiennymi fazami rozrządu, podobno koło zmiennych faz rozrządu jest usterkowe w dodatku naprawa francuskiej turbiny jest droższa niż turbiny Opla,
z tego co dowiedziałem się o regeneracji turbin w kieleckim to regeneracja turbiny Opla przykładowo kosztuje 1000zł a zbliżonej mocą Mercedesa kosztuje już 1700zł

Keko

#9 Post autor: Keko »

Marek218 pisze:straty na mocy na gazie będą ale 200 KM to jest z czego stracić,
tylko nie wersja OPC, bo nie chcę, by pękały niskie zderzaki czy dyfuzory w kontakcie z wysokimi krawężnikami,

Jeżeli masz dobrą instalację i fachowo zamontowaną to straty na mocy nie odczujesz a nawet bym powiedział ,że czasami mocy przybywa.

Co do OPC to bzdury ,że krawężniki itp. zwykłą zafirą wyjeżdżałem na te same krawężniki co OPC bo OPC ma większe koła i nie ma tej dolnej listwy pod zderzakiem.

I coś mi tu jeszcze nie pasi z wypowiedzią ,że scenic 165KM (8,6 s) ma lepsze przyspieszenie niż zafi 200km

Marek218

#10 Post autor: Marek218 »

Keko pisze:OPC ma większe koła
Ma większe felgi, które optycznie "powiększają" a standard 205/55/R16 czy 225/45 R17 lub 225/40/R18 mają jednakową średnicę zewnętrzną koła,
jeśli masz wątpliwości odsyłam do Oponeo.pl


Jeśli chodzi o niezbyt dużą moc i zarazem dobre przyspieszenie wśród samochodów użytkowych oczywiście to jeszcze lepsze wyniki od Scenica ma Chrysler/Dodge Neon, który z silnika 2.0 133KM uzyskuje zaledwie 8sek. do 100km/h,
jeśli masz wątpliwości odsyłam do Autocentrum.pl

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: Wojti »

Hm powiem tak daewoo Tacuma/rezzo czy neon co wymieniasz ni jak maja się do Zafirek he he inna liga :lol: a i prześwit na co dzień w niczym nie przeszkadza.OPC to normalne auto do jazdy w mieście ale nie na pola jak Rezzo he he
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

exact552

#12 Post autor: exact552 »

Ja proponuję Chevy'ego Suburbana 6.2 HEMI - duży, wygodny i szybki.

A tak na serio to czemu ma służyć odjęcie 100kg masy? poprawie przyśpieszenia które zabijesz poprzez LPG?
W którymś z odcinków Top Gear Mercedes klasy B objechał Zafcię OPC i foda S-maxa więc dużo efektu to nie przyniesie.
Wywaliłbym na pewno koło zapasowe, narzędzia, fotele tylne, plastiki w kufrze, i dywaniki ale po co kupować vana degradując go do kompaktu?
2.0 na LPG V gen. + program powinno wystarczyć.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#13 Post autor: cns80 »

exact552 pisze:A tak na serio to czemu ma służyć odjęcie 100kg masy? poprawie przyśpieszenia które zabijesz poprzez LPG?
Masz rację, ale przede wszystkim co da odjęcie 100 kg masy jak problemem dla przyśpieszenia pozostanie nadal opór powietrza do pokonania ? No chyba że zaklepiemy trochę dach i boczne słupki :lol:
Obrazek

exact552

#14 Post autor: exact552 »

Czynników jest wiele a zmniejszenie masy na pewno zwiększy przyśpieszenie, ale bić się o 0.1s nie ma sensu.
Na pokonanie oporu są dwie recepty cns przedstawił łatwiejszą ale lepiej zwiększyć moc. :>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”