Witajcie.
Tak sobie pomyślałem że podrzucę pewien temat bo jestem ciekawy co myślicie. Zacznę od tego że temat dotyczy Zośki A 1.8 16V
1. Nie lubie jak w komorze silnika panuje syf. Zawsze staram się mieć wszystko czyste. Nie myje silnika, tylko delikatnie szmatą i spryskiwaczem z roztworem apc czyszczę po myciu plastiki i to co da się przetrzeć. Takie sprzątanie ma sens tylko wtedy gdy od spodu komora zabezpieczona jest osłoną. Zauważyłem jednak że to i tak mało, gdyż z przodu, pomiędzy chłodnicami a karoserią jest gigantyczny prześwit i gdy pada to po kilkudziesięciu kilometrach jazdy (często za kimś) pod maską ma straszny gnój. Wpadłem na pomysł aby zastosować kawałek elastycznego tworzywa aby wykonać "fartuch" nad chłodnicą, tam gdzie bezpośrednio za grilem leci cały syf.
2. Ostatnio zaliczyłem gwarancyjną wymianę chłodnicy klimy. Problemem Opla są strasznie duże otwory pomiędzy żebrami grilla dolnego i górnego, przez co jeden strzał kamieniem uwala nam klimę i powoduje wydatki. Postanowiłem na dolny grill od środka założyć metalową siatkę o średnicy oczek 2-3mm. Zabezpieczyć chłodnicę przed bezpośrednim trafieniem. Co myślicie na ten temat?
Pozdr.
Kuba
Zamykanie komory silnika oraz ochrona chłodnicy klimatyzacji
Moderator: Mariusz
- majster-b
- Przeglądacz
- Posty: 61
- Rejestracja: 13 lip 2013, 22:20
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Opel Zafira A 1.8 125km
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Zamykanie komory silnika oraz ochrona chłodnicy klimatyzacji
-----------------------
Pozdrawiam
Kuba
Pozdrawiam
Kuba
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
W silnikach benzynowych nie jest zalecana osłona - chociaż ja założyłemmajster-b pisze:gdy od spodu komora zabezpieczona jest osłoną.
Fakt jest spory... Ostatnio kot mi wszedł i grzał się na silniku - dobrze, że nie odpaliłem Zoskimajster-b pisze:Zauważyłem jednak że to i tak mało, gdyż z przodu, pomiędzy chłodnicami a karoserią jest gigantyczny prześwit
Moim zdaniem można spróbować ale ciekawe jak z chłodzeniem (przepływem powietrza)majster-b pisze:pomysł aby zastosować kawałek elastycznego tworzywa aby wykonać "fartuch" nad chłodnicą, tam gdzie bezpośrednio za grilem leci cały syf.
- Albert Einstein
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
O siatce można poczytać http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=45 już stosowane są takie wynalazki przez kilku osób z forum
- majster-b
- Przeglądacz
- Posty: 61
- Rejestracja: 13 lip 2013, 22:20
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Opel Zafira A 1.8 125km
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Jutro ogarnę temat uszczelki nad chłodnicę wrzucę zdjęcia. Co do siatki. Nie chce mi się zdejmować zderzaka ale chyba bez tego się nie obejdzie.
Co do osłony w silnikach benzynowych to wydaje mi się że to tylko oszczędność producenta. Po założeniu nic złego się nie dzieje. Nie polecam tylko zamienników bo sam takowy kupiłem i jego dopasowanie zajęło mi kilka godzin. Dramat. Lepej kupić oryginał nawet popekany i oddać do fachmana który poskleja go trwale na siatkę niż męczyć się z dopasowaniem zamiennika. U mnie trzeba było wywalić te wloty plastykowe chłodzące tarcze. Nie zauważyłem spadku skuteczności hamulców, ale i tak spróbuje je jeszcze włożyć.
Hej.
Udało mi się dziś wyrzeźbić zamknięcie prześwitu nad chłodnicą. Posłużyłem się kawałkiem gumy (grubość ok 1mm) nabytej w castoramie za ok 10zł i kilkoma trytytkami.
Najpierw zrobiłem sobie szablon z tektury dopasowując go tak aby pasował dobrze i było go jak zamontować. Dociąłem i przytwierdziłem trytytkami do górnej belki i innych elementów. Zdjęcia poniżej.
Z zewnątrz:
[img=http://s18.postimg.org/3kh6zaccl/IMG_20140429_191725.jpg]
[img=http://s18.postimg.org/wk701j5l1/IMG_20140429_191930.jpg]
Od strony komory silnika:
[img=http://s18.postimg.org/978yj0phh/IMG_20140429_191855.jpg]
[img=http://s18.postimg.org/qohnrvfnp/IMG_20140429_191900.jpg]
[img=http://s18.postimg.org/jwr8p0qo5/IMG_20140429_191904.jpg]
Jeździłem dziś z tym trochę po mieście i nie zauważyłem wzrostu temperatury silnika czy problemów ze schłodzeniem go w korku.
Co do osłony w silnikach benzynowych to wydaje mi się że to tylko oszczędność producenta. Po założeniu nic złego się nie dzieje. Nie polecam tylko zamienników bo sam takowy kupiłem i jego dopasowanie zajęło mi kilka godzin. Dramat. Lepej kupić oryginał nawet popekany i oddać do fachmana który poskleja go trwale na siatkę niż męczyć się z dopasowaniem zamiennika. U mnie trzeba było wywalić te wloty plastykowe chłodzące tarcze. Nie zauważyłem spadku skuteczności hamulców, ale i tak spróbuje je jeszcze włożyć.
Hej.
Udało mi się dziś wyrzeźbić zamknięcie prześwitu nad chłodnicą. Posłużyłem się kawałkiem gumy (grubość ok 1mm) nabytej w castoramie za ok 10zł i kilkoma trytytkami.
Najpierw zrobiłem sobie szablon z tektury dopasowując go tak aby pasował dobrze i było go jak zamontować. Dociąłem i przytwierdziłem trytytkami do górnej belki i innych elementów. Zdjęcia poniżej.
Z zewnątrz:
[img=http://s18.postimg.org/3kh6zaccl/IMG_20140429_191725.jpg]
[img=http://s18.postimg.org/wk701j5l1/IMG_20140429_191930.jpg]
Od strony komory silnika:
[img=http://s18.postimg.org/978yj0phh/IMG_20140429_191855.jpg]
[img=http://s18.postimg.org/qohnrvfnp/IMG_20140429_191900.jpg]
[img=http://s18.postimg.org/jwr8p0qo5/IMG_20140429_191904.jpg]
Jeździłem dziś z tym trochę po mieście i nie zauważyłem wzrostu temperatury silnika czy problemów ze schłodzeniem go w korku.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2014, 21:39 przez majster-b, łącznie zmieniany 1 raz.
-----------------------
Pozdrawiam
Kuba
Pozdrawiam
Kuba