Strona 1 z 1

[ZB] Szybkośc nagrzewania silnika 1.8XER na LPG

: 24 lis 2014, 10:28
autor: Piasek
Wiadomo że wskaźnika nie mamy ale ciekawy jestem czy ktoś z userów sprawdzał kiedyś z podpiętym kompem w trakcie jazdy jak szybko np z temp. zera *C rośnie temperatura.
Pytam bo umówiony jestem w gazowni na podtlenek LPG a auto garażuję pod wiatą ale na dworze i tak ciekawy jestem jak to będzie wyglądało w przyp. krótkich (do 10-12km jednorazowo) przelotów jakich jest większość w moim wypadku.
Albo niech poratują informacją Ci którzy już mają swoje zochy zagazowane jak to szybko idzie

: 24 lis 2014, 11:56
autor: cns80
Temperaturę przełączenia mam gdzieś tak na 50-55 stopni. W zimie przełącza mi się po 6-7 km bez korków. W korku szybciej. W lecie przełącza mi się po 500m
Reduktor mam tuż przy chłodnicy. Jak Ci zamontują bliżej grodzi to się będzie szybciej nagrzewał.

: 24 lis 2014, 12:59
autor: Piasek
Wysoko... U nas normalnie na 30-35*C ustawiają. W innym aucie mam 30*C

: 24 lis 2014, 13:26
autor: cns80
W Volvo mam na 30 i efektem tego jest smród gazu w całym samochodzie podczas przełączenia, bo dostaje ciśnienia rzędu 4-5 bar i wywala zawór bezpieczeństwa bo jest ustawiony na 3,6 bar. Prawidłowe ciśnienie mam na 2 bary.
Wolę później przełączyć niż sobie takie atrakcje fundować.

: 24 lis 2014, 13:30
autor: Piasek
Jak pisałem: w innym mam 30*C i nie wiem o czym piszesz z tym smrodem.
No ale ogólnie trzeba się liczyć że z zera startując ok 3km będzie potrzebował żeby się przełączył...

: 24 lis 2014, 13:57
autor: cns80
Zafek80 pisze:Jak pisałem: w innym mam 30*C i nie wiem o czym piszesz z tym smrodem.
No ale ogólnie trzeba się liczyć że z zera startując ok 3km będzie potrzebował żeby się przełączył...
Masz pewnie niższe ciśnienie na reduktorze.

Za niska temperatura przełączania uszkadza reduktor, ma problem z przejściem w fazę lotną i załatwia wtryski. O całej reszcie silnika nawet nie wspomnę, ale zaburzasz warunki spalania i podajesz lpg (czyli wyższa temperatura spalania) w momencie kiedy ECU wykonuje jeszcze tryb "ssania". Uszczelkę pod głowicą można tak załatwić. Spalanie źle rozpylonego gazu też będzie większe, a sterownik nie wykona poprawnie autokorekty na ssaniu.
Jeden silnik wytrzyma inny nie. Ja z uwagi na sposób regulacji luzu zaworowego wolę mieć wyższą temperaturę przełączania.

Faktem jest że gazownicy bardzo często ustawiają temperaturę na 30 stopni, ale nie każdy silnik to lubi (w volvo mam turbo).

Wiem że da się zrobić na 30 stopni, albo czasem i na 15 stopni, ale nie zawsze jest to zdrowe. Musisz popróbować ;)

: 24 lis 2014, 20:00
autor: Rafoooo
Ja przy Megance mam na 30st, przełącza mi po około 0,5-1km, a przy Zafirce mam chyba na 55-60st, co skutkuje przełączeniem po około 3km, a do pracy mam 7km :( dlatego już wiem że zmienię temperaturę przełączania na 40st. Myślę że jej to nie zaszkodzi, a jeśli chodzi o to czy się szybko grzeje Ci auto, to sobie włącz Test Mode i ustaw na ekran z temperaturą cieczy, na zimnym silniku oczywiście i się przejedz kawałek, sam zobaczysz jak to wygląda z tym wzrostem temperaturki. Mi temperatura rośnie szybko.

: 25 lis 2014, 12:41
autor: Piasek
rafoooo pisze:włącz Test Mode
jak tego dokonać mając DVD90 i dużą kolorową navi ?

: 25 lis 2014, 13:10
autor: cns80
A nie tak samo jak w CD70 ? Tzn. Trzymać dłuższą chwilę przycisk Setings