: 02 mar 2015, 21:15
Forum dyskusyjne społeczności i użytkowników Zafira Klub Polska
https://zafiraklub.org/
Nic podobnego. Diesel bez DPF/FAP bardzo często nadal mieści się w normie emisji spalin co zostało wielokrotnie udowodnione (np. na TVN Turbo gdzie wycieli DPF z Octavii ze sporym przebiegiem). Mój poprzedni służbowy też się mieściłZafek80 pisze:Diesel generuje taką ilość dziadostw do atmosfery że szok. Dlatego silniki te wymagają tak zaawansowanych systemów oczyszczania spalin.
Jest to najprostsza metoda nie wymagająca angażowania środków, a jednocześnie pokazująca UE że jesteśmy correct Wszelkie patologie są ładnie przypudrowane.Zafek80 pisze: Wyznacznikiem granicy będzie np takie Euro 5 które spowoduje że selekcja pojazdów uprawnionych będzie się odbywać generalnie na podstawie daty produkcji i nie będzie miała nic wspólnego ze stanem faktycznym
Nic podobnego ponieważ nadal będziesz mógł jeździć tylko nie do centrum, a więc te samochody tylko zmienią właścicieli (pójdą do małych miasteczek i na wieś), a część załatwi sobie naklejki. Do tego rząd dostanie kasę z UE na programy zmniejszające emisję spalin w dużych miastach, a mamy co robić:Maćku pisze:a mnie to Tito i tak tego nie wprowadzą i tak... a czemu? bo podatek za paliwo jest na tyle dochodowy dla budżetu Kraju, że wycinając "Nie ECO" samochody budżet ucierpi na tym w znaczący sposób,
szczerze ? Wątpię. Przyczyną zejścia filtrów cząstek stałych jest wypalenie cząsteczek stanowiących aktywator i zapchanie filtra ale ich skuteczność działania jest ściśle powiązany ze składem spalin jakie trafiają do filtra. Wystarczy notoryczne ich niedogrzanie - nawet w nowym silniku i w bardzo krótkim czasie wracamy lawetą do serwisu na odpłatną usługę wypalania filtra. W miarę eksploatacji pojazdu i układu wtryskowego parametry jego pracy ulegają stopniowemu pogorszeniu: zaczyna coraz mniej precyzyjnie dawkować paliwo, coraz niższe ciśneinie wtrysku itp co prowadzi do przyspieszonego zapchania filtra.cns80 pisze:Diesel bez DPF/FAP bardzo często nadal mieści się w normie emisji spalin co zostało wielokrotnie udowodnione
wydaje mi się , że to ten odcinek w pracy mam jednak problem z jego weryfikacją (player działa chyba na jakimś porcie którego nie stunelowałem )cns80 pisze:Na TVN turbo przeszedł badanie sondą. Mój Focus 1,8 TDCi też przeszedł badanie. Ten filtr to mydlenie oczu.
Poszukałem i niestety filmu nie znalazłem, ale ustaliłem że to była Zafira 1,9 120KM a skodę fabryczną wzięli dla porównania. Parametry Zafiry się pogorszyły ale nadal łapała się w normę
Coś chyba nie tak. Wszystkie normy emisji spalin określają PM (cząstki stałe) dla wszystkich silników diesla i benzynowych z wtryskiem bezpośrednim. DPF jest odpowiedzialny za dopalanie PM bo za pozostałe składniki spalin odpowiada EGR i katalizator więc wycięcie DPF (przynajmniej w założeniu) nie wpływa na emisję NOx, SOx, CO i HC. Dlatego właśnie Zafira przeszła badanie.Zafek80 pisze:Niestety NOx`ów, SOx`ów, CO czyli tlenek węgla i HC czyli węglowodory się nie mierzy przyjmując że ich nie ma bo norma emisji określa iż silnik diesla nie ma prawa pracować z zaślepionym EGR`em, wyciętym katem oksydacyjnym oraz wyciętym filtrem cząstek stałych.. Wszystkie z nich są związkami szczególnie trującymi, mają działanie rakotwórcze oraz przyczyniają się do powstania smogu.
Źródło: http://kondratczyk.motogrono.pl/2009/01 ... misja-co2/Eurokraci, lubiący być w awangardzie postępu, przyjęli swój plan redukcji emisji dwutlenku węgla, który zakłada, że wszystkie nowe auta wyprodukowane od roku 2015, muszą emitować nie więcej niż 130 g CO2/km. Policzmy jak “wielkie” korzyści przyniesie to w walce z globalnym ociepleniem:
Jednym z gazów cieplarnianych (obok pary wodnej czy metanu) jest nieszczęsny dwutlenek węgla. Człowiek odpowiedzialny jest za maks. 5% globalnej emisji CO2 (jest to raczej ok. 1-2%, ale zawyżę te dane nieco, by nie być posądzonym o manipulację…).
Unia Europejska emituje z tego 14%. W tym zaś, samochody osobowe wydzielają ok. 10% CO2.
Wynika z tego, że samochody osobowe w Unii Europejskiej odpowiedzialne są za, uwaga, 0,07% globalnej emisji dwutlenku węgla. Słownie: jedynie za siedem setnych procenta.
Obecnie samochody w Unii Europejskiej emitują średnio ok. 170g CO2/km. Obniżenie tej emisji do 130g CO2/km do roku 2015 spowoduje, że globalna emisja dwutlenku węgla wytworzona przez auta osobowe w UE zmniejszy się o 23%.
Biorąc teraz pod uwagę całą emisję CO2 spowodowaną przez człowieka na ziemi, to postępowa regulacja Komisji Europejskiej, o ile w ogóle zostanie spełniona, przyniesie planecie spadek emisji dwutlenku węgla o nieco ponad 0,016%!!
Źródło: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.§ 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje:
(...)
3) sprawdzenie i ocenę prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu, w szczególności pod względem
bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska, w tym sprawdzenie i ocenę:
(...)
i) emisji zanieczyszczeń gazowych lub zadymienia spalin, jeżeli pojazd jest napędzany silnikiem o spalaniu wewnętrznym;
cns80, to co zacytowałeś tylko potwierdza że downsizeing został już przyklepany i odwrotu od tego nie będzie. Z parę lat będziemy się "jarali" jak dzieci jak ktoś zaszaleje z 1.4 pod maską takiej Zafiry gdzie większość będzie miała do wyboru 3-cylindrowe twory 0,7 lub 0,9L ecoboost i jemu podobne TTFSI kompresorObniżenie tej emisji do 130g CO2/km do roku 2015 spowoduje, że globalna emisja dwutlenku węgla wytworzona przez auta osobowe w UE zmniejszy się o 23%.