Strona 1 z 1
Rozmiary kluczy Torx (Torx-E) używane z Zafirkach
: 23 kwie 2016, 18:46
autor: Koenig
Witam
Na forum nie mogłem znaleźć odpowiedzi na pytanie jak w temacie, więc pozwolę sobie poruszyć temat w tym wątku.
Z jakimi rozmiarami śrub e-torx (tak się chyba fachowo nazywają żeńskie wersje tradycyjnego torxa) spotkali się koledzy przy okazji majsterkowania przy Zafirze [A]. Sporadycznie zdarza mi się odkręcać/przykręcać w samochodzie to i owo i co jakiś czas doskwiera mi brak kluczy e-torx. W sprzedaży są różne zestawy (różne rozmiarówki) kluczy i zanim zdecyduję się na któryś z nich chciałbym się dowiedzieć z jakimi rozmiarami śrub mogę się zetknąć grzebiąc pod maską.
: 23 kwie 2016, 18:51
autor: ryba1
ja bym brał cały komplet i te i te.ja kupiłem kilka lat temu i na bieżąco ich używam.
: 23 kwie 2016, 21:06
autor: tomzam
w samochodzie występuje chyba pełna gama od E6 do E16 albo nawet i większe można spotkać w zawieszeniu czy nawet kierownica jest przykręcona jakimś dużym jakiego nie mam ale zwykła 16 daje rade
Re: Rozmiary kluczy E-Torx (Torx-E) używane z Zafirkach
: 23 kwie 2016, 21:36
autor: Skasowany użytkownik 8511
Koenig pisze:Witam
Na forum nie mogłem znaleźć odpowiedzi na pytanie jak w temacie, więc pozwolę sobie poruszyć temat w tym wątku.
Z jakimi rozmiarami śrub e-torx (tak się chyba fachowo nazywają żeńskie wersje tradycyjnego torxa) spotkali się koledzy przy okazji majsterkowania przy Zafirze [A]. Sporadycznie zdarza mi się odkręcać/przykręcać w samochodzie to i owo i co jakiś czas doskwiera mi brak kluczy e-torx. W sprzedaży są różne zestawy (różne rozmiarówki) kluczy i zanim zdecyduję się na któryś z nich chciałbym się dowiedzieć z jakimi rozmiarami śrub mogę się zetknąć grzebiąc pod maską.
Polecam na przykład taki
zestaw nasadek E. Na pewno większość będzie przydatna
: 23 kwie 2016, 21:44
autor: Koenig
Niestety nie mam odpowiedniej przestrzeni warsztatowej na chomikowanie większej ilości narzędzi, dlatego staram się ograniczać z narzędziami do niezbędnego minimum, które wożę w aucie.
Myślałem że E10 to najmniejszy rozmiar występujący w aucie. Podejrzewam że zestaw E5-E16 powinien doraźnie ogarnąć większość moich potrzeb. Powyżej E16 to raczej grubsze naprawy a takich raczej nie zrobię na osiedlowym parkingu tu niestety zostaje mechanik.
: 24 kwie 2016, 07:47
autor: Maćku
ja odkręcam normalnymi nasadkami
Kupiłem e12 e14 i jakieś inny do wymiany zawiasu i żaden nie pod pasował
: 24 kwie 2016, 09:07
autor: Koenig
Ostatnio przy wymianie cewki zapłonowej ogarnąłem temat za pomocą klucza 8, ale śruby od cewki były niedawno wykręcane poza tym z uwagi na tworzywo z którego wykonano cewkę śruby wcześniej dokręcane były z "wyczuciem". Obawiam się, że przy bardziej dokręconej lub skorodowanej śrubie stosowane zwykłych kluczy skończy się uszkodzeniem łba a co gorsza kłopotami z ich dalszym wykręceniem.
: 24 kwie 2016, 11:28
autor: Skasowany użytkownik 8511
Koenig pisze:Niestety nie mam odpowiedniej przestrzeni warsztatowej na chomikowanie większej ilości narzędzi, dlatego staram się ograniczać z narzędziami do niezbędnego minimum, które wożę w aucie.
Myślałem że E10 to najmniejszy rozmiar występujący w aucie. Podejrzewam że zestaw E5-E16 powinien doraźnie ogarnąć większość moich potrzeb. Powyżej E16 to raczej grubsze naprawy a takich raczej nie zrobię na osiedlowym parkingu tu niestety zostaje mechanik.
Są też klucze uniwersalne, ale niektóre rozmiary potrafią przeskoczyć przy odkręcaniu
: 24 kwie 2016, 11:53
autor: Flora
Te uniwersalne nie działają w przypadku torxów E, ponieważ jest problem z dobraniem rozmiaru. Przy odkręcaniu śrub E8 przy drążku zmiany biegów próbowałem różnych kluczy i ostatecznie pasował jedynie ten "właściwy".
: 24 kwie 2016, 12:31
autor: Skasowany użytkownik 8511
Na każdym z tych uniwersalnych kluczy jest podany rozmiar klucza E, więc tutaj nie ma problemu.