Strona 1 z 1
Elementy zawieszenia z poliuretanu
: 14 maja 2010, 14:27
autor: Woytas
Chciałbym ruszyć wątek.
Co sądzicie o tym?:
http://www.bikopur.pl/lang-pl/elementy- ... retan.html
te akurat pasują do ZA ale mają też do ZB
Używa ktoś takich tulei?
podobno jak się założy praktycznie nie do zdarcia.
Kolega założył takie + poliuretanowe pod stabilizator do golfa plus i jest zadowolony, mówi, że w twardości jest niewielka różnica a po 15000 żadnych śladów zmęczenia ani nic innego nie ucierpiało po zmianie parametrów.
Przy robieniu zawieszenia zastanawiam się czy nie założyć taki zestaw.
pozdr
: 14 maja 2010, 14:32
autor: Lorry
Poliuretanowe wstawki do zawiasu używa się w moto-sporcie--- może i są wytrzymalsze, ale czy nie odbija się to na inncyh elementach zawiasu.....
A co do zawiasu to Zocha ma raczej trwały--- moja ma prawie 77tyś od początku na PL drogach, w dodatku nieco niższe i sztywniejsze (IDS+), a ostatnio jak bylem na trzepakach to nic wszsytko w porządku. Jedyne co robiłem to łożyska McPhersona, ale to akurat się zużyły a nie wytłukly
: 14 maja 2010, 14:38
autor: Woytas
Lorry pisze:co do zawiasu to Zocha ma raczej trwały
To to ja wiem, że jest trwały ale prędzej czy później trzeba będzie cuś wymienić
Lorry pisze:ale czy nie odbija się to na inncyh elementach zawiasu
Nie i jest to potwierdzone przez ADAC, żadnych niekorzystnych skutków.
Producent przecież musi na czymś zarobić (części zamienne) a nie tylko na sprzedaży auta, dlatego zakłada gumy a nie poliuretan, który ma nawet lepsze własności.
W USA, Anglii serwisy/warsztaty poza sieciowe jak tylko mogą to je zakładają
oczywiście na wniosek klienta
idealne pod stabilizator
: 14 maja 2010, 14:46
autor: Anony Mous
A jak to wygląda cenowo ??
: 14 maja 2010, 14:47
autor: Woytas
: 16 maja 2010, 09:02
autor: Woytas
Czyli rozumiem, że jeszcze nikt tego nie przyodział
Nic tam, przy wymianie tych elementów założę jednak ten poliuretan (pod stabilizator i przód, tył wahacza.
Poczytałem wczoraj trochę na forum Astry, Opla, VW- parę osób ma to założone i bardzo chwalą, jeden nawet (ASTRA) przejechał już prawie 50000 km i nic.
: 17 maja 2010, 10:42
autor: Mihó
Ale to mocno usztywnia zawieszenie ! Odbije się na komforcie
: 17 maja 2010, 10:49
autor: Woytas
przy wersji sportowej - tak
przy wersji cywilnej - bardzo niewielka, raczej szybsza reakcja zawieszenia-bynajmniej tak mi powiedział użytkownik, potwierdzają to różne posty na różnych forach.
Nadal głównym elementem tłumiącym jest amortyzator i sprężyna ( fabryczne, nie sztywne).
: 17 maja 2010, 18:13
autor: rzadki
u mnie też nie widać zbytniego zużycia, natomiast na przyjaznym forum Toyoty Corolli chłopaki dość masowo zakładają te "bushingi". normalne - przewidziane przez producenta dość szybko się sypią, po założeniu tych poliuretanowych zniknął problem wymian
: 18 maja 2010, 15:08
autor: kwazaar
ech...
szkoda że nie wiedziałem wcześniej o tych tulejach z PUR-u, bo też bym się skusił
ostatnio wymieniałem komplet w wahaczach na lewą i prawą stronę razem ze sworzniami