Strona 1 z 1

Urwana świeca

: 02 lis 2016, 21:43
autor: majster-b
Hejka.
Wiem, że to nie Zafira ale też opel więc sobie pozwolę zapytać.

Pacjentka Meriva A - Z16SE
Głowica 8 zaworów - straszna lipa. Nie lubi gazu. Po założeniu zaczęła pobierać coraz więcej oliwy aż do remontu. Remont spier%^&y. Na pierwszym garczku wypadał zapłon - non stop zaolejona świeca. Wymiana świec co 2-3 tyś. Reklamacje olałem bo auto było potrzebne non stop i teraz sobie pluje w brodę. Dziś stało się. Przy wkręcaniu nowej świecy w ogóle nie poczułem oporu. Gwint został na świecy.

Teraz pytanie:
1) robić samo gniazdo i się nie przejmować (jak będzie przy kolejnej wymianie świec)?
2) kupić całą głowicę?
3) robić obecną głowicę?

Wykończy mnie to auto. Miało być takie super-bezawaryjne, bo ośmiozaworowy prosty silnik i w ogóle. A tu nonstop problem. Przejechane niecałe 40 tyś i już będzie drugi remont. W mojej zośce Z18XE przejechałem już 150-160 tyś i nic tylko olej, paliwo i ogólna eksploatacja.
Chciałbym przestrzec wszystkich jednak przed mitem że Z16SE dobrze znosi lpg. To jest nieprawda. Auto ma dobrze wyregulowaną instalacje, jeździ na dobrym oleju wymienianym co 10kkm i niestety - konsumpcja oleju wzrasta. Pod LPG lepiej wziąć auto z Z18XE.

: 02 lis 2016, 21:50
autor: janekW67
Osobiście, to kupiłbym głowicę.

: 02 lis 2016, 22:04
autor: Crazy
Popieram Janka :)

: 02 lis 2016, 22:15
autor: rafant4011
Tez bym głowicę wymienił...
Ale nie zmienia to faktu że problemu to nie rozwiąże :>

: 02 lis 2016, 22:16
autor: majster-b
Trochę się boje zakupu takiej używki na allegro bo to jest tylko miesiąc gwarancji.

Znalazłem taką:

LINK

Są też tańsze ale... sami wiecie.
Chyba że ktoś ma zaufanego sprzedawcę i może coś polecić...

Pozdrawiam
Kuba

: 02 lis 2016, 22:20
autor: Crazy
A może udało by się gdzieś sam słupek kupić?
Czasami jeszcze jak silnik w budzie to jest opcja aby odpalić i zmierzyć kompresję

: 03 lis 2016, 06:12
autor: Mawerix
Ja mimo wszystko kupił bym głowicę zrobił nowe uszczlnienia, haydraulike, docieranie zaworów. planowanie a może i porting wtedy masz pewną głowicę a skoro masz LPG to bym nią pod to paliwo przystosował ;)