Problemy z silnikiem - spadają obroty i gaśnie po odpaleniu
Moderator: Mariusz
Problemy z silnikiem - spadają obroty i gaśnie po odpaleniu
Witam Wszystkich.
Mam duuuży problem z moją Zosią 2008r. 1.8 16V 140KM + LPG.
Przy uruchamianiu silnika "na zimnym" strasznie obniżały się obroty (w okolicy 500 obr/min) aż do zgaszenia silnika włącznie. Sytuacja Utrzymuję się do czasu jak silnik się nieco rozgrzewa. Po tym fakcie odpala bez żadnego problemu i obroty nie świrują.
Załączył mi się check engine niestety gdy dojechałem do warsztatu - kontrolka znikła i mój warsztat nie był w stanie odczytać błędu...
Wymieniono mi cewkę zapłonową, akumulator, podmieniano czujniki położenia wału etc. i dalej lipa..
Warsztat sprawdził już wszystko i rozkładają już ręce...
LPG było odłączone kompletnie aby wyeliminować jego wpływ na działanie silnika.
Dzisiaj się dowiedziałem, iż na zimnym silniku już działa poprawnie a jak się rozgrzeje zaczyna świrować.
Moje pytanie - czy jest gdzieś w Szczecinie jakiś magik od Opla, który byłby w stanie mi pomóc? W innym przypadku będę skazany na ASO a to będzie jak wiadomo "droga impreza".
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Mam duuuży problem z moją Zosią 2008r. 1.8 16V 140KM + LPG.
Przy uruchamianiu silnika "na zimnym" strasznie obniżały się obroty (w okolicy 500 obr/min) aż do zgaszenia silnika włącznie. Sytuacja Utrzymuję się do czasu jak silnik się nieco rozgrzewa. Po tym fakcie odpala bez żadnego problemu i obroty nie świrują.
Załączył mi się check engine niestety gdy dojechałem do warsztatu - kontrolka znikła i mój warsztat nie był w stanie odczytać błędu...
Wymieniono mi cewkę zapłonową, akumulator, podmieniano czujniki położenia wału etc. i dalej lipa..
Warsztat sprawdził już wszystko i rozkładają już ręce...
LPG było odłączone kompletnie aby wyeliminować jego wpływ na działanie silnika.
Dzisiaj się dowiedziałem, iż na zimnym silniku już działa poprawnie a jak się rozgrzeje zaczyna świrować.
Moje pytanie - czy jest gdzieś w Szczecinie jakiś magik od Opla, który byłby w stanie mi pomóc? W innym przypadku będę skazany na ASO a to będzie jak wiadomo "droga impreza".
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 20:07 przez marad, łącznie zmieniany 2 razy.
Hej siwy1538, finalnie auto wylądowało w ASO. Odczytany błąd to P0301 (przerwa w zapłonie cylindra 1-szego). Ich plan działania to pomiar luzów zaworowych - twierdzą, iż LPG miało na to wpływ. jakoś nie bardzo chce mi się w to wierzyć - poprzedni silnik "zamiatał" na LPG ponad 160tys bez problemów (niestety musiał być wymieniony ze względu na pękniętą panewkę) a ten "nowy" już po 2 tysiącach na LPG by już niedomagał? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć i coś mi tu śmierdzi... Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Powiem tak. Podejrzenie było, że silnik nie pali na jeden cylinder. Miała być wymieniona listwa zapłonowa (cewki). Przyszedł elektryk-powiedział, że to jednak nie to. Mechanik coś tam porobił i miało być dobrze - nie było. Auto jak postało całą noc po odpaleniu dawało obrotów do 3tys i obniżało je do zgaśnięcia. Po ruszeniu szarpało i dalej chciało zgasnąć. Zabawa trwał powiedzmy z minutę,a potem jak ręką odjął. Elektromechanicy trzymali samochód tydzień, przeczyścili przepustnicę posprawdzali wszystko i wyszło,że już nie gaśnie, ale obroty nadal falują. Poszperałem na forum i znalazłem informację o przepływomierzu. Zadzwoniłem do warsztatu i poddałem pomysł. Usłyszałem,że był już podmieniany na inny,ale nie nowy i nic to nie dało. Ustaliliśmy,że podepną nowy i to pomogło. Odebrałem auto wczoraj i dziś sprawdzałem. Nie gaśnie,może minimalnie pofalują obroty,ale jest to niemal nie zauważalne. Jak dla mnie jest dobrze. Nowy przepływomierz kosztował mnie 600zł,ale zamienniki podobno "nie robią". Może i Tobie by to pomogło? Nie jestem pewny, wiedzy o mechanice nie posiadam,ale może akurat?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Nawet jeśli chodzi o zamienniki przeplywek to sterowniki silnika nie przepadają za nimi i nie chcą współpracować.
Temat stary jak bitwa pod Grunwaldem tak samo jest z innymi czujnikamk np.walka rozrządu
Temat stary jak bitwa pod Grunwaldem tak samo jest z innymi czujnikamk np.walka rozrządu
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Crazy tak w kwestii formalnej - w mojej Zośce nie ma przepływomierza - jest czujnik temperatury przepływającego powietrza. Zaczynam się zastanawiać, czy to nie MAP sensor bo to on zbiera dane z czujnika temperatury płynu chłodzącego oraz tego czujnika powietrza w rurze za filtrem powietrza. No chyba że padł któryś z czujników... Generalnie zabawa trwa...
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
Może nie tyle padł któryś czujnik, co się zawiesił (dlatego nie ma błędów)? i pokazuje np temperaturę dodatnią, po mimo zimnego silnika? Może warto podpiąć opcoma i posprawdzać wartości temperatur?
ps. to są tylko moje domysły, staram się tylko pomóc
ps. to są tylko moje domysły, staram się tylko pomóc
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać.
wspominać.