Problem ze śrubami - zapiekły sie

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
siwykomar
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 21 mar 2017, 12:23
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Auto: Opela Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

Problem ze śrubami - zapiekły sie

#1 Post autor: siwykomar »

Witam,
przepraszam jeśli w złej kategorii zamieszczam post - ewentualnie proszę o wskazanie odpowiedniego :).

Mam do wymiany klocki na tyle - nic strasznego i każdy to zrobi :). lecz problem pojawił sie na próbie odkręcenia śrub od koła, które nie drgną nawet milimetr. Użyta siła spowodowała wykrzywienie klucza. Nie pomogły też: WD-40 i stara metoda z kolą. Jednym słowem zapiekły się.
Czy jest jakaś metoda na odkręcenie tych śrub bez ich ukręcenia czy też uszkodzenia?
znak ktoś jakiś "domowy sposób"? Nie chciałbym z tym lecieć do mecha:(

dziękuje za wskazówki i podpowiedzi
:lol:

Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#2 Post autor: szura217 »

Nałóż na śrubę nasadkę i puknij parę razy młotkiem. Mi to kiedyś pomogło (w sumie mechanik tak robił, jak ja już 2 klucze złamałem)
Obrazek

Awatar użytkownika
Cray123
Zafiromaniak
Posty: 519
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:21
Imię: Maciej
Lokalizacja: Ropczyce
Auto: ZA OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#3 Post autor: Cray123 »

U mnie trzeba było rozwiercać szpilke, oby u Ciebie nie bylo to konieczne

Awatar użytkownika
siwykomar
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 21 mar 2017, 12:23
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Auto: Opela Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#4 Post autor: siwykomar »

szura217 pisze:Nałóż na śrubę nasadkę i puknij parę razy młotkiem. Mi to kiedyś pomogło (w sumie mechanik tak robił, jak ja już 2 klucze złamałem)
dziś przetestuje


EDIT
Cray123 pisze:U mnie trzeba było rozwiercać szpilke, oby u Ciebie nie bylo to konieczne
też mam taką nadzieje,
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2017, 19:09 przez siwykomar, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#5 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kolego, jest prostszy i tańszy sposób a co ważne, niezawodny - podjedź do wulkanizatora i niech Ci odkręci te śruby udarem. Nie ma takiej siły ,żeby nie odkręcił :piwo: :piwo: . On ma przewaznie taki specjalny klucz z regulacja siły , odkręci nawet śruby od TIR-a :lol: :lol: :lol:

Skasowany użytkownik 23188

#6 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Długa tzw.'rękojeść' z nasadką 1/2" (60cm lub więcej) i nie ma opcji, że nie odkręcisz.
Raz zainwestuj (max.80-100 zł) i zniknie problem z odkręcaniem śrub (nie tylko
od koła).

wiciu625
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2015, 13:25
Imię: wiktor
Lokalizacja: szczecin
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#7 Post autor: wiciu625 »

Odkręci ale powie ci że jak pourywa śruby to nie jego wina. Przerabiałem w zeszłym roku ten temat. Proponuję wd40 na śruby przez 2-3 dni i później odkręcaj kluczem teleskopowym (koszt 40zł sprawdza się). Ja dodatkowo po odkręceniu śrub nie mogłem zdjąć kół z piasty i musiałem delikatnie przez deskę pukać młotkiem od wewnętrznej strony. Tak się właśnie kończy dokręcanie kół przez idiotów w warsztatach samym udarem. Jak już się uporałem ze zdjęciem kół to na piastę i śruby dałem smar miedziany i od tej pory spokojnie odkręcam koła. Pamiętajcie że wystarczy 110Nm przy dokręcaniu i nie ma problemu w przyszłości.

Powodzenia

Skasowany użytkownik 16406

#8 Post autor: Skasowany użytkownik 16406 »

Kiedyś też miałem taki problem po wizycie w warsztacie wiec nałożem na śrubę klucz do kół fajkowy pod koniec klucza lewarek i pompowałem wszystkie poszły
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2017, 13:48 przez Skasowany użytkownik 16406, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 23188

#9 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Odnośnie jeszcze "zapieczenia" kół na piaście to pomaga poluzowanie nakrętek (tylko tak żeby koło nie spadło :) ), odpalenie auta i próbowanie przód, tył + hamowanie. Powinno puścić. Tylko uwaga żeby koła nie zgubić :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”