Strona 1 z 1
TRW zacisk jak poznać czy regenerowany
: 29 sty 2018, 19:38
autor: xrs
Witam, czy da się jakoś na oko bez rozkręcania sprawdzić czy zacisk hamulca tylni firmy TRW kupiony w sklepie jest nowy czy po regeneracji. Pytam bo wiele sklepów motoryzacyjnych sprzedaje zarówno nowe jak i regenerowane więc po czy mam poznać że mnie nie oszukali i dali regenerowany choć zapłaciłem za droższą nówkę. Oczywiście dostałem ładny czyściutki, nie zardzewiały, w oryginalnym pudełeczku itp ale może regenerowane też tak ładnie wyglądają (nie znam się).
TRW zacisk jak poznać czy regenerowany
: 30 sty 2018, 07:16
autor: dikeys
Podejrzewam że większość części regenerowanych jest sprzedawana jako nowe. Praktycznie nie widać różnicy poza ceną oczywiście.
TRW zacisk jak poznać czy regenerowany
: 02 lut 2018, 00:00
autor: paweldm
Serwisy również sprzedają części regenerowane jako nowe, z tym, że regenerowane przez siebie i dają pełną gwarancję jeśli się u nich montuje. Jak jest auto naprawiane na gwarancji, to takie części się montuje.
Re: TRW zacisk jak poznać czy regenerowany
: 01 lut 2023, 18:23
autor: theeye7777
Witam.
Regenerowałem swoje zaciski tylne.
Robiłem to nie pierwszy raz, jednak coś z hamulcami na tyle jest nie teges.
Po dłuższej podróży czuć że tylne felgi są dosyć ciepłe, tarcze gorące. Przednie felgi są natomiast dużo chłodniejsze, czuć że cieple ale nie gorące.
Podejrzewam zaciski, bo niby zregenerowane, nowe uszczelnienia, tłoczki, wszystko poczyszczone i nasmarowane smarem do zacisków jednak jakby one koła trzymały.
Zastanawiam się nad zakupem nowych zacisków jednak trw komplet kosztuje prawie 700zl. Sporo jest zamienników.
I chodzi mi o to czy kupowaliście jakieś zamienne zaciski, jeśli tak to jakiej firmy.
Ceny zamienników Kamoka, Hart, SKV to okolice 160-180zl sztuka.
Warto?
Bo już nie mam pomysłu co może być nie tak z tymi zaciskami
Re: TRW zacisk jak poznać czy regenerowany
: 01 lut 2023, 18:36
autor: Pszczyna
Zacznij od wymiany płynu np. ATE DOT 4 SL6 i porządne odpowietrzanie i to na załączonym silniku otwierają się kanały w pompie ABS, oraz to że to ESP/TC/ABS zaczynasz od pompy hamulcowej ,pompy ABS potem lewy przód ,prawy tył, prawy przód, lewy tył .
Dodatkowo kontrola linki ręcznego + regulatory przy zaciskach .
Re: TRW zacisk jak poznać czy regenerowany
: 03 lut 2023, 02:44
autor: theeye7777
A czemu tak dziwnie?
I co znaczy zacząć od pompy.
Czy Op-com niezbędny do tego?
Bo zawsze robiłem tak że jak ABS to od najbliższego koła i na zgaszonym silniku.
Zamierzam w sobotę się zabrać za to dlatego pytam, bo czegoś się jeszcze zdążę dowiedzieć
Re: TRW zacisk jak poznać czy regenerowany
: 03 lut 2023, 09:16
autor: Pszczyna
-Dziwne ponieważ nawet z doświadczonym mechanikiem się wykłócałem.
-Pompa jest składową układu hamulcowego i ma tłoczki ,podczas uzupełniania płynu niech jest odstany płyn by bąbelki powietrza wytrącić.
-Odpowietrzamy wszystkie elementy mechaniczne a pompa jest dość wysoko ,zaś powietrze idzie do góry ,więc pompa-ABS-zaciski.
Op-com nie potrzebny.
-Dobrze odpowietrzasz ponieważ ponieważ niektórzy jeszcze stosują starą szkołę
- na włączonym silniku już pisałem ,,OTWIERAJĄ SIĘ KANAŁY W POMPI ABS "
Re: TRW zacisk jak poznać czy regenerowany
: 03 lut 2023, 14:16
autor: theeye7777
Ok a jest gdzieś na forum instrukcja odpowietrzania pompy? Bo na necie znalazłem taką że na wyłączonym silniku pompuje sie kilkadziesiąt razy i przekręca zapłon i niby tak ze 2-3 razy i potem koła idą w ruch.
A na filmikach widziałem jak tam luzują delikatnie przewody o niby powietrze uchodzi.
To jak z tym jest?
Re: TRW zacisk jak poznać czy regenerowany
: 03 lut 2023, 17:37
autor: Pszczyna
Zwykłą pompę z serwem pompujesz -trzymasz pedał -popuszczasz śruby przewodów ( wychodzi powietrze)
To samo z pompą ABS tylko silnik pracuje nonstop
Re: TRW zacisk jak poznać czy regenerowany
: 03 lut 2023, 18:41
autor: theeye7777
Ok to już wiem jak się zabrać za to. Dziękuję za pomoc