Strona 1 z 2

TECH2 vs OP-COM

: 28 sie 2010, 08:30
autor: chinek
Czy osoby które używały tych progów mogą wypisać ich najwazniejsze funkcję?
Czego im brakuje a co ma konkurent itp

którym można zmienić język w kompie, aktywować np tempomat itd
na jakich systemach chodzą (win2000 też?)

Wątek założyłem bo mimo iż się naczytałem na forum to wczoraj będąc u magika z TECH 2 poza zdjęciem błędu airbagów nic nie zrobiłem
a rozważam zakup jakiegoś fejsu (jak mam za usunięcie byle błędu płacić 50zł)

: 28 sie 2010, 09:33
autor: dejna
generalnie Tech 2 ten oryginalny to jest urządzenie OPLA, które kosztuje kilka lub kilkanaście tysięcy zł i za pomocą tego urządzenia można zrobić prawie wszystko... (ustawianie języka, aktywowanie różnych funkcji itd)...

mozną też kupić program diagnostyczny bardzo zbliżony do OP-Coma, który nazwywa się właśnie TECH 2... i oprócz funkcji diagnostycznej i możliwości weryfikacji błędów to z niektórymi sprawami sobie nie poradzi...

te fejsy diagnostyczne to koszt już bardziej "dla ludzi" ... a prawdziwy TECH możesz spotkać też w warsztatach specjalizujących się w Oplu no i koszt podłączenia będzie duuuużo niższy niż w ASO

: 28 sie 2010, 20:17
autor: Anony Mous
Op-Com działa praktycznie na wszystkich systemach MS Windows od 98 do 7.
Może testować praktycznie wszystkie systemy-czujniki auta (mówimy oczywiście o aucie z CAN).
Nie może zgrywać i wrzucać oprogramowania

Ab-com

: 26 wrz 2010, 18:08
autor: pająk210584
a jaka jest różnica miedzy tech2,OP-COM a AB-COM bo mam ten program ale jeszcze nie uzywałem

: 26 wrz 2010, 20:30
autor: MieHor
Największe możliwości ma Op-Com, pozostałe w zasadzie tylko do diagnostyki i usuwania błędów

: 27 wrz 2010, 02:07
autor: opelmen
MieHor pisze:Największe możliwości ma Op-Com, pozostałe w zasadzie tylko do diagnostyki i usuwania błędów
A ktoś tutaj (na forum) podpowiadał, że do aktywacji tempomatu w ZA trzeba użyć tech'a... :roll:

Przyznam, że w roczniku 2001 dla ZA nie ma (u mnie w techu) w ogóle tempomatu, w Astrze G ('01) owszem... :(

: 27 wrz 2010, 10:03
autor: MieHor
opelmen pisze: A ktoś tutaj (na forum) podpowiadał, że do aktywacji tempomatu w ZA trzeba użyć tech'a... :roll:

Przyznam, że w roczniku 2001 dla ZA nie ma (u mnie w techu) w ogóle tempomatu, w Astrze G ('01) owszem... :(
ale nie dopowiedział, że Techa'a serwisowego, a nie do zastosowań amatorskich jakich wiele na różnych aukcjach

: 27 wrz 2010, 12:41
autor: opelmen
MieHor pisze:
opelmen pisze: A ktoś tutaj (na forum) podpowiadał, że do aktywacji tempomatu w ZA trzeba użyć tech'a... :roll:
ale nie dopowiedział, że Techa'a serwisowego, a nie do zastosowań amatorskich jakich wiele na różnych aukcjach
A szkoda, że nie dopowiedział bo zakupiłem fejsa do tech2 :/

: 20 paź 2010, 11:19
autor: hexe
To ja niejako podłączę się pod pytanie. Teść zanabył właśnie ZA i ma pełen wyświetlacz ale nie ma tej manetki z guzikami do streowania komputerem. Mam więc pytanie czy wystarczy dokupić własciwą manetkę i będzie grało i burcało czy trzeba jeszcze coś uaktywnić (tak jest w Sharanie z np tempomatem)? I czy wogóle jest to mozliwe?

: 20 paź 2010, 12:02
autor: MieHor
Bardzo ciekawe pytanie, bo jeśli w samochodzie jest MID, to powinna być manetka wycieraczek z przyciskami do sterowania komputerem pokładowym.
Teraz moje pytanie - jakie masz informacje na wyświetlaczu, czy tylko temperatura zewn., data, godzina i ustawienia radia (jak jest włączone) czy także info z komp. pokładowego? Jeśli również te drugie to czym je zmieniasz jeśli nie masz tej manetki? Natomiast jeśli tylko te pierwsze, to przed ewentualną zmianą manetki zdejmij obudowę kolumny kierowniczej i sprawdź czy jest tam (po prawej stronie) nie wykorzystana wiązka przewodów zakończona łączówką, jeśli będzie to można wymienić manetkę ale czy zadziała bezpośrednio czy dopiero po jakiejś aktywacji to nie wiem.

: 20 paź 2010, 12:16
autor: hexe
No właśnie problem jest taki że wyświetlacz podaje tylko dane z termometru i radia. Dlatego korciłoby mnie podłączenie takowej manetki celem sprawdzenia czy jest taka opcja. Sprawdzę tę wiązkę, jak będzie to trzeba się będzie pokusić.

: 20 paź 2010, 12:20
autor: Anony Mous
hexe pisze:No właśnie problem jest taki że wyświetlacz podaje tylko dane z termometru i radia. Dlatego korciłoby mnie podłączenie takowej manetki celem sprawdzenia czy jest taka opcja. Sprawdzę tę wiązkę, jak będzie to trzeba się będzie pokusić.
Jeżeli miałeś dokładany wyświetlacz MID (a wiem o jaką zosię chodzi) to po podłączeniu manetki i tak nie będzie większości funkcji (np. poziom oleju, światła). Po za tym nie wiadomo czy nie będzie potrzeby programować MID-a.
Podaj koledze MieHor VIN-a i od razu wyjdzie czy był MID. Ale wątpię. Pewnie było kombinowane i włożyli to co mieli pod ręką.

: 20 paź 2010, 13:27
autor: MieHor
hexe, czy masz taki wyświetlacz (MID):

Obrazek
czy taki (TID):

http://picasaweb.google.pl/lh/photo/Fno ... directlink

ten drugi jako standardowy był montowany w wersjach COMFORT

: 20 paź 2010, 13:29
autor: hexe
MieHor pisze:hexe, czy masz taki wyświetlacz (MID):

[url=http://images44.fotosik.pl/203/76d4eebdcabda26cm.jpg]Obrazek[/URL]
czy taki (TID):

http://picasaweb.google.pl/lh/photo/Fno ... directlink

ten drugi jako standardowy był montowany w wersjach COMFORT
Zdecydowanie MID

: 20 paź 2010, 13:31
autor: MieHor
celius pisze:Pewnie było kombinowane i włożyli to co mieli pod ręką
w takim razie wniosek jak wyżej