przebieg... do sprawdzenia czy nie?

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
HappySales77

#1 Post autor: HappySales77 »

kwazaar pisze: W mojej poprzedniej Zafirze A też byłem pewien przebiegu, do czasu aż znalazłem magika, który sprawdził go wpinając się do kompa gdzieś w skrzynkę z bezpiecznikami. Okazało się że Zofia ma przelot o ponad 80 tkm większy.
Ja po zakupie Zośki byłem u znajomego w ASO na sprawdzeniu auta po zakupie. Oprócz dodatkowych oględzin czy fura jest ok. Spytałem czy może mi przelot sprawdzić. Na co się spotkałem z odpowiedzią że nie ma takiej możliwości, ponieważ TECH mu nie pokaże rzeczywistego przebiegu, jeśli była zrobiona skrętka.

Zapewne właściciele Zośki B będą mieli mniejszy stres ponieważ tu jest bardziej skomplikowana elektronika i trzeba już dobrego fachowca żeby zmienić soft w aucie.

Proszę o odpowiedz w tym temacie czy ktoś ma jakieś doświadczenia i potwierdza moje dot. sprawdzenia przelotu w ZA

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#2 Post autor: BajBus »

HappySales77 pisze:Proszę o odpowiedz w tym temacie czy ktoś ma jakieś doświadczenia i potwierdza moje dot. sprawdzenia przelotu w ZA
niestety jest tak jak piszesz, nie ma szans na sprawdzenie, można próbować u rzeczoznawcy jedynie, bo w zośce to sam sobie możesz zmienić przebieg jak masz techa...

alt to już rozmowa na osobny temat...

jeśli kolega znalazł sam a nie przez jakiegoś turka albo "znajomego" znajomego co w niemczech siedzi to mógł trafic prerłke :)
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

HappySales77

#3 Post autor: HappySales77 »

No właśnie. To jeśli kolega BajBus potwierdza nie możność sprawdzenia przelotu w Zafirze. To kolega kwazaar może wyjaśni w jaki sposób magik umiał dokonać sprawdzenia i wykazać fałsz na 80kkm. Może jest coś czego inni nie wiedzą i sie może nauczą Ci z ASO oczywiście :).

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#4 Post autor: BajBus »

pozwoliłem sobie wydzielić nasze dewagacje na temat przebiegu z tematu zosi OPC
HappySales77 pisze: To kolega kwazaar może wyjaśni w jaki sposób magik umiał dokonać sprawdzenia
my mówimy o ZA a kwazaar o ZB tam już jest bardziej zaawansowana elektronika i tam masz pamięć przebiegu zapisaną w kilku miejscach...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

HappySales77

#5 Post autor: HappySales77 »

kwazaar pisze: W mojej poprzedniej Zafirze A też byłem pewien przebiegu, do czasu aż znalazłem magika, który sprawdził go wpinając się do kompa gdzieś w skrzynkę z bezpiecznikami. Okazało się że Zofia ma przelot o ponad 80 tkm większy. M.in. dlatego zapadła decyzja o szybkiej sprzedaży A i przesiadce na B...
pzdr
HappySales77 pisze: To kolega kwazaar może wyjaśni w jaki sposób magik umiał dokonać sprawdzenia
BajBus pisze: my mówimy o ZA a kwazaar o ZB tam już jest bardziej zaawansowana elektronika i tam masz pamięć przebiegu zapisaną w kilku miejscach...
Czytamy ze zrozumieniem i uwagą :lol:

Jaka jest elektronika w ZB to wiem, miałem Vectre C (zakładam że różnica nie wielka, z racji kolejności wejścia aut to produkcji) i zalety ów elektroniki poznałem na tyle dobrze że zmieniłem na ZA.

Ponawiam prośbę o wyjaśnienie jak można sprawdzić przebieg w ZA, skoro ASO nie potrafi.
Słyszałem jeszcze że przy automatach jest dodatkowy licznik, ale nie wiem ile w tym prawdy. Może kolega kwazaar miał automat ?
To dość cenna wiedza dla nas i innych użytkowników obecnych i przyszłych

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#6 Post autor: jendrek »

Zacytuje mechanika który przy okazji wymiany w moje zosi rozrządu podpoił kompa i stwierdził że stan kilometrów nie powinien się idealnie zgadzać pomiędzy kompem a stanem na wyświetlaczu .Stan na kompie powinien być większy i nie chodzi tu oczywiście o metry . U mnie niestety tak nie jest :(

Pozdro!!!

kicaj

#7 Post autor: kicaj »

u mnie jest o jakies 50km wiekszy - po podpieciu techem w ASO

HappySales77

#8 Post autor: HappySales77 »

kolego jendrek
Jeśli dobrze zrozumiałem, to różnica między kompem a licznikiem była u Ciebie dość znaczna ?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#9 Post autor: Lorry »

Co do cofania w B.----- da się niestety to cofnąć bo z innego forum znane są cofki w ZB średnio z 100-80kkm ściągają oszusty :x :roll:


A co do elektroniki w ZB to ni ma problemów, nikt się nie skarżył póki co więc jest chyba lepiej niż w VC ;)

HappySales77

#10 Post autor: HappySales77 »

Co do elektroniki moge się zgodzić ze w ZB jest lepsza niż w VC. Zafiry mają to do siebie że Opel w momencie wprowadzania ich na rynek dokonuje eleminacji błędów na podstawie złych doświadczeń z innych swoich modeli, szczególnie dotyczących tzw chorób wieku dziecięcego. Moja VC była z '02 tak więc jedna z pierwszych stąd może ów niedociągnięcia, które trzepały po kieszeni. No ale to dywagacje na inny temat.

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#11 Post autor: jendrek »

Niestety nie u mnie jest idealnie czyli była czyszczona pamięć i wgrywany soft, tak że tylko św.Krzysztof wie ile ma to auto najechane.

HappySales77

#12 Post autor: HappySales77 »

Co do elektroniki moge się zgodzić ze w ZB jest lepsza niż w VC. Zafiry mają to do siebie że Opel w momencie wprowadzania ich na rynek dokonuje eleminacji błędów na podstawie złych doświadczeń z innych swoich modeli, szczególnie dotyczących tzw chorób wieku dziecięcego. Moja VC była z '02 tak więc jedna z pierwszych stąd może ów niedociągnięcia, które trzepały po kieszeni. No ale to dywagacje na inny temat.

Jeśli chodzi o cofki liczników.
To pomijam temat cofki która wychodzi na TECHu, bo takich świadkiem w ASO byłem kilka. Co to za cofka co na kompie wychodzi - amatorszczyzna i tyle.
Chodzi o cofkę która jest tak zrobiona że jej TECH nie łapie i nie kosztuje 100 czy 200 tylko już konkretniejszą kase bo i robota bardziej skomplikowana.

Tu nie wiem ile jest prawdy, ale z moich rozmów z elektronikami w ASO wynika, że ktoś kto robi cofkę (dotyczy VC, ZB) musi być dobrze kumaty i mieć odpwiedni sprzęt z racji tego iż nieautoryzowana próba dobrania się do softu jest rejestrowana i zostanie wykryta w ASO, a jak przegnie z nieudanymi próbami to zblokuje kompa w aucie i jest problem.

Wiem że są magicy którzy robią takie rzeczy. I że niewykrywalną cofke zrobią, a jak trzeba to z innego modelu zgrają cały soft, no bo przecież to tylko komputery ;)

W nowych modelach czy to ZB cz VC "profesjonalna" robota kosztuje, ale nie każdy handlarz chce się w to bawić bo być może to mu sie nie opłaca.
Dlatego warto sprawdzać liczniki.

Natomiast w ZA nie trzeba wielkiego wysiłku (koszty) aby cofka nie była wykrywalna,

przykład:
Kolegi Jendrek'a, który ma złe doświadczenia

Stąd w ASO poinformowali mnie że nie ma co sprawdzać bo i tak nie wyjdzie.
Dlatego jestem zainteresowany przypadkiem kolegi kwazaar'a jeśli ma magika który potrafi to, czego nie umie ASO, może warto wiedzieć do końca jak to jest.

Dodam że ASO w moim przypadku nie jest zupełnie przypadkowe, ponieważ mam tam kumpla który jest jego kierownikiem, koleś należy do tych bystrzejszych, a napewno nie robi ze mnie wała (za dobrze się znamy), ale może on też nie zna wszystkiego.

skurek7

#13 Post autor: skurek7 »

hmm..
jeśli auto było by cały czas serwisowane w aso zagranicą to może z ich wyciągów czy innych jakiś danych dało by się sprawdzić jaki jest przebieg auta.
nie wiem czy w mercedesie tak nie jest przypadkiem

HappySales77

#14 Post autor: HappySales77 »

No sprawdzanie w ASO za granicą to jest sposób. Tym bardziej że słyszy się o wdrażaniu centralizacji informacji. Nie wiem czy ma to Opel, ale fajnie by było, bo idziesz sobie do polskiego ASO, a oni po VINie otrzymują pełną informację z centralnej bazy Opla. Jednak to się sprawdza raczej dla młodszych roczników niż starszych (pewnie nie rejestrowane).
Mercedes chyba ma bo też o tym słyszałem,
dlatego przypadki były różne po sprawdzeniu auta,
albo książka ASO zrobiona od nowa z nowym stanem licznika
albo książka ASO oryginał tyle że bez ostatnich stron (może się kupujący nie zorientuje) - i licznik dostosowany do kilku przeglądów wstecz

albo książka ASO tyle ze jakis warsztat bauera serwis prowadził, jak bauer istnieje to wystarczy zadzwonic, zamailowac to moze poda, a jak bauer nie istnieje no to syf wpadł nam w ręce

oczywiscie pow. przypadki dotycza tez innych marek aut

kicaj

#15 Post autor: kicaj »

w niemczech nie ma bazy ogolnokrajowej Opla,
i niestety jedyne co mozna zrobic to zadzwonic do serwisu gdzie bylo robione i sie dopytac czy to to naprawde to...
z tym ze czesc salonow Opla jest zrzeszona w grupy, i takowez grupy maja wspolna baze np DELLO - nie wazne do ktorego sie zadzwoni, podjedzie to sa w stanie sprawdzic co bylo u nich w sieci warsztatow robione...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”