Strona 1 z 1
Wymiana popychaczy hydraulicznych
: 26 sty 2011, 22:43
autor: Remi
Witam
Czy wymiana popychaczy jest bardzo skomplikowana ?
Zastanawiam sie nad tym aby zrobic to samemu.
Czy ktos z Was wie o jakims linku "How To" szukam info na ten temat w necie ale zastanawiam sie czy jest gdzies jakis kompletny tutorial?
Pozdrowionka dla wszystkich
Zafira 1.9 CDTI (z19dt)
: 26 sty 2011, 23:47
autor: Woytas
: 27 sty 2011, 00:28
autor: Remi
Dzieki, na poczatek wszystko sie przyda. Ogolnie sprawa nie wyglada na skomplikowana ale wiadomo diabel tkwi w szczegolach.
: 27 sty 2011, 08:57
autor: Szymon78
jesli nie masz specjalistycznego sprzetu (klucz dynamometryczny, itp) to lepiej sie z ato nei zabieraj. To precyzyjna robota wymagająca duzo umiejeętnosci..
Ja bym zlecił komus kto regeneruje głowice -mają wprawę i doświarczenie... a bigosu narobic w klawiaturze głowiny łatwo mozna zrobic. tym bardziej ze trzeba wałki rozrzadu wyjąć a to znow wiąze sie w ingerencje ustawienia rozrzadu, wyjąć wtryski + główną szyne Comman Rail, pokrywa zaworów (to oczywiste).. + cos na pewno jeszcze bedzie przeszkadząło malego co należy wymontować..
Nie wiem jak z dojściem kluczami DM wiec niewykluczony demontaż kolektora dolotowego
: 27 sty 2011, 09:06
autor: Harry200
Najbardziej skomplikowaną sprawą w wymianie jest późniejsze ustawienie faz rozrządu..
: 27 sty 2011, 15:24
autor: Remi
Wielkie dzieki za podpowiedzi , o takie komentarze mi chodzilo.
Musze jeszcze doczytac na ten temat. Klucz dynamometryczny mam, czy jeszcze sa potrzebne jakies specjalne narzedzia ?
: 28 sty 2011, 09:12
autor: Szymon78
dobre klucze TOROX do odkręcania całości osprzętu i pokrywy zaworów...
+ możliwe ze mostki trzymające wałki rozrządu także sa na torox (tego nie wiem)
-duzo cierpliwości i precyzji...
- i wiedzy by spowrotem dobrze ustawić rozrząd.. przy demontażu rozrzadu nacechuj przecinaczkiem osadzenie wałków i kół pasowych tak by łatwo było spowrotem je złożyc -w ten sposób unikniesz kłopotliwego ustawiania całosci rozrzadu..
generalnie jak masz mała wiedzę na temat prac naprawczych a chcesz to zrobić dobrze poproś by ktoś z wprawnym i wykształconym okiem asystował tobie.
- ustal jakim momentem dokręcać śruby trzymające wałek rorządu
i powodzenia.
p.s. nie ukrywam ze kiedyś robiłem kapitalke silnika - fiat 125p wiec przeszedłem cąłosc tych operacji ale tamtego silnika do współczesnego nie ma co porówywać...
: 28 sty 2011, 18:31
autor: Remi
Niektorzy zalecaja przy wymianie popychaczy automatyczna wymiane walka rozrzadu.
Czy jest to bardzo konieczne? Walek kosztuje sporo kasy i nie jestem pewien czy warto w tym wypadku oszczedzac.
: 28 sty 2011, 18:36
autor: Woytas
Remi pisze:Czy jest to bardzo konieczne? Walek kosztuje sporo kasy i nie jestem pewien czy warto w tym wypadku oszczedzac.
IMHO Ja u siebie bym wymienił też wałek (ale w Z18XER nie ma popychaczy
), jak mus roboty popychaczy to i wałek
. To są elementy bezpośrednio współpracujące...i układają się pod siebie. Zrobisz same popychacze to duże prawdopodobieństwo, że będziesz musiał powtarzać robotę w jakimś tam okresie czasu.
: 28 sty 2011, 18:42
autor: Remi
Tak tez mi sie zdawalo, ale wolalem sie upewnic. Dzieki
Pozdro