Strona 1 z 1
denerwujący rezonans przy 1200-1300 obr.1.9CDTI
: 21 wrz 2009, 22:44
autor: sono
Koledzy może spotkaliscie sie z tym w swoich sprzętach.
Gdzieś z poza wnętrza kabiny z przodu słyszalny jest rezonans -drgania przy obroach silnika 1200-1300.wykluczam układ jezdny gdyż na postoju jest to samo.
czytając fora podejrzewam:
1.układ wydechowy-łącznik elastyczny
2.łożysko sprężarki klimy??
3.cholera wie co
a może ten typ tak ma?
: 21 wrz 2009, 22:47
autor: kicaj
ja mialem rezonans przy ok 1800 poczym zmiana softu spowodowala przesuniecie do ok 2000 obrotow. po wymianie EGR przestalo...
: 21 wrz 2009, 22:49
autor: BajBus
sono pisze:3.cholera wie co
to pewnie to
ja tam z mechaniki specem nie jestem ale może gumy(poduszki) to pod silnikiem (czy jak to sie tam zwie
: 21 wrz 2009, 23:23
autor: kicaj
BajBus pisze:może gumy(poduszki) to pod silnikiem
pytanie jaki przebieg auta...
--scalone--
i ktory rocznik...
//no proszę Cię... kto jak kto ale ty mógł bys edytować posty
//BajBus
: 22 wrz 2009, 10:06
autor: Lorry
Łozysko klimy bym wykluczył, bo ono wyje tylko przy wysokich obrotach gdy chłodzenie jest na max i tylko przy włączonej klimie.
Ja obstawiałbym wydech (łaczniki elastyczne/osłony), lub co znacznie gorsze dwumase
, choć mogą to też być poduszki pod skrzynią/silnikiem.
: 22 wrz 2009, 10:26
autor: kicaj
kicaj pisze://no proszę Cię... kto jak kto ale ty mógł bys edytować posty
//BajBus
oj sorki, zapomnialem ze na tym forum nie ma opcji pisania posta pod swoim jako automatyczna edycja... poza tym co bys sie nie zanudzil
czytalem ze padajace lozysko klimy mozna poznac po piszczeniu na wolnych obrotach, zaraz po odpaleniu po nocy auta...
: 22 wrz 2009, 10:58
autor: Lorry
kicaj pisze:czytalem ze padajace lozysko klimy mozna poznac po piszczeniu na wolnych obrotach, zaraz po odpaleniu po nocy auta...
shit, ja tak właśnie mam, ile kosztuje taka przyjemność, konieczna interwencja od razu czy odwlekanie może się zemścić, żesz w du**
: 22 wrz 2009, 11:12
autor: kicaj
ja tez tak mam
nie przejmuj sie za bardzo...
nic wiecej nie wiem... tylko ze to gdzies przeczytalem. a ze mi kwiczy dowiedzialem sie w zimie podczas odsniezania
czyli prawie rok temu... bo siedzac w aucie tego nie slychac...
ja jutro jade do serwisu wiec moze czegos sie dowiem.
u mnie objawia sie tym ze czuje wyraznie spadek mocy gdy klima w pelni pracuje.
jazda bez klimy albo z klima ale nie pracujaca n apelnych obrotach - nie czuc roznicy...
maja mi sprawdzic altka i jeszcze dopowiem im o lozysku klimy. tyle ze to aso chyba sie uczy na moim aucie
ile oni sie juz dowiedzieli... no ale i ja na tym skorzystalem
: 22 wrz 2009, 14:24
autor: sono
No tak.
Dwumasę odrzucam z powodu jej braku-automat
dzisiaj sprawdzę łącznik
Następne będą poduchy.
Dam cynk jak to wykryję.
Co do sprężarki to koszt wymiany łożysk u speców od klimatyzacji ok 500 pln
z montazem ,demontażem i napełnieniem
: 22 wrz 2009, 16:07
autor: sono
Ha znaleziona przyczyna drgań.
2 godz.macania i jest .Banalna przyczyna ale ewidentna wina konstrukcji.
Owalna rura z tworzywa która ciągnie powietrze do filtra.
Zamocowana na kołki do przedniego pasa komory silnika w którym jest zamek maski.
Sposób mocowania na wcisk.Ciulowy.
Cała ta rura dprzenosiła drgania na tę blachę karoserii.
Zapadła cisza
: 22 wrz 2009, 16:16
autor: skurek7
hmm.. to dziwne bo sąsiad który podwoził mnie kiedyś do klimaciarza zafirą, 2.0 dti
owa rura nie trzymała się na niczym, żadnych kolkach już nie mówiąc o śrubach była tylko podłączona do filtra i to wszystko
no i nic mu nie drgało ;D nie ma to jak złośliwość rzeczy martwych
: 22 wrz 2009, 16:25
autor: sono
HEHE no właśnie.ponieważ nie była mocowana to nie przenosiła drgań na karoserię.
A tu jest zamocowana tylko z luzem co powoduje napieprzanie w blachę .
OJJ te patenty
: 25 wrz 2009, 14:34
autor: podbiel
dlaczego kolego skurek twierdzisz że mam opla może sprzedałem i się nie chwaliłem
: 26 lip 2010, 08:27
autor: CHRIS7779
sono pisze:Ha znaleziona przyczyna drgań.
2 godz.macania i jest .Banalna przyczyna ale ewidentna wina konstrukcji.
Owalna rura z tworzywa która ciągnie powietrze do filtra.
Zamocowana na kołki do przedniego pasa komory silnika w którym jest zamek maski.
Sposób mocowania na wcisk.Ciulowy.
Cała ta rura dprzenosiła drgania na tę blachę karoserii.
Zapadła cisza
Wielkie dzięki
- trafiony zatopiony - aż przyjemnie się jeździ kiedy to się nie tłucze. Podłożyłem cienką podkładke pod jeden uchwyt i ... cisza
w pewnym momencie myślałem, że to może jakieś metalowe badziewie, a tu praktycznie 1mm luzu między plastikiem a blschą i taki efekt jakby coś większego było poluzowane.