Naprawa lakieru, usuwanie rysek, otarć, wgłąbień itp
: 29 mar 2009, 15:27
Kontrolowanie stanu nadwozia w samochodzie i jego odpowiednie zabezpieczenie przed niekorzystnymi warunkami, nie tylko pozwoli cieszyć się dłużej dobrym stanem auta, ale jest również jednym z wymogów od których zależy zachowanie gwarancji antykorozyjnej. Nie obejmuje ona bowiem uszkodzeń wynikłych z eksploatacji, a do takich zaliczają się rysy czy odpryski na lakierze.
Dziesięć kroków do trwałego lakieru
1. Pierwszym krokiem jest dokładne umycie samochodu, najlepiej zarówno od spodu i jak z zewnątrz. Aby środki konserwujące mogły dobrze spełnić swoją rolę, nadwozie musi być idealnie czyste. Jest to o tyle istotne, ze podczas następnych etapów konserwacji, wszelkie zanieczyszczenia, które pozostały na lakierze, mogą go dodatkowo uszkodzić.
2.Skontrolujmy stan podwozia, które w zimie jest bardziej narażone na działanie niekorzystnych warunków. Szukajmy widocznych uszkodzeń, rys i ubytków, zwłaszcza w okolicy nadkoli i progów. Miejsca te możemy pokryć specjalnymi, przystosowanymi do tego masami na bazie kauczuku i tworzyw sztucznych.
3. Następny etap to kontrola nadwozia. Wymaga ona dokładnych oględzin - naszą uwagę powinny zwrócić wszystkie odpryski na lakierze, zadrapania, ślady rdzy. Jeżeli uszkodzenia lakieru nie są bardzo głębokie i nałożona fabrycznie warstwa gruntująca jest w dobrym stanie, wystarczy uszkodzenie pokryć lakierem. Można użyć specjalnych lakierów w aerozolu lub pojemniczku z pędzelkiem.
4.Jeżeli uszkodzenie jest głębsze, najpierw zabezpieczamy je nanosząc warstwę gruntującą - farbę lub preparat antykorozyjny. Po jego wyschnięciu nakładamy lakier.
5.Więcej wysiłku wymaga zabezpieczenie uszkodzenia pokrytego już rdzą. Korozję musimy dokładnie usunąć za pomocą skrobaka, preparatu antykorozyjnego lub papieru ściernego. Dopiero potem możemy położyć warstwę gruntującą i lakier na dokładnie oczyszczoną i odtłuszczoną powierzchnię.
6.Jeżeli odnajdziemy pęcherzyki odchodzącego lakieru lub uginające się pod naciskiem wzgórki farby, należy je oderwać i usunąć lakier do tego miejsca, gdzie trzyma się blachy. Następnie użyć preparatu antykorozyjnego i dopiero później lakieru.
7. Po wyschnięciu nałożonej farby (zgodnie z instrukcją producenta) wyrównujemy jej warstwę bardzo drobnym papierem ściernym.
8.Możemy użyć specjalnej pasty polerskiej, której lekko ścierne właściwości pozwolą pozbyć się z powierzchni nadwozia zanieczyszczeń i zarysowań.
9.Na koniec pozostaje nam zabezpieczyć nadwozie nakładając wosk samochodowy lub inne preparaty zabezpieczające i nabłyszczające lakier. Woskowanie można wykonać samodzielnie, wygodniej jednak skorzystać z usług firm samochodowych, w których oferowana jest taka czynność.
10.Podczas eksploatacji samochodu zimą nie zapominajmy o okresowym kontrolowaniu stanu lakieru i usuwaniu na bieżąco jego uszkodzeń. Po każdym myciu dokonajmy konserwacji uszczelek drzwi oraz zamków, aby zapobiec ich przymarznięciu.
pozdrawiam
Dziesięć kroków do trwałego lakieru
1. Pierwszym krokiem jest dokładne umycie samochodu, najlepiej zarówno od spodu i jak z zewnątrz. Aby środki konserwujące mogły dobrze spełnić swoją rolę, nadwozie musi być idealnie czyste. Jest to o tyle istotne, ze podczas następnych etapów konserwacji, wszelkie zanieczyszczenia, które pozostały na lakierze, mogą go dodatkowo uszkodzić.
2.Skontrolujmy stan podwozia, które w zimie jest bardziej narażone na działanie niekorzystnych warunków. Szukajmy widocznych uszkodzeń, rys i ubytków, zwłaszcza w okolicy nadkoli i progów. Miejsca te możemy pokryć specjalnymi, przystosowanymi do tego masami na bazie kauczuku i tworzyw sztucznych.
3. Następny etap to kontrola nadwozia. Wymaga ona dokładnych oględzin - naszą uwagę powinny zwrócić wszystkie odpryski na lakierze, zadrapania, ślady rdzy. Jeżeli uszkodzenia lakieru nie są bardzo głębokie i nałożona fabrycznie warstwa gruntująca jest w dobrym stanie, wystarczy uszkodzenie pokryć lakierem. Można użyć specjalnych lakierów w aerozolu lub pojemniczku z pędzelkiem.
4.Jeżeli uszkodzenie jest głębsze, najpierw zabezpieczamy je nanosząc warstwę gruntującą - farbę lub preparat antykorozyjny. Po jego wyschnięciu nakładamy lakier.
5.Więcej wysiłku wymaga zabezpieczenie uszkodzenia pokrytego już rdzą. Korozję musimy dokładnie usunąć za pomocą skrobaka, preparatu antykorozyjnego lub papieru ściernego. Dopiero potem możemy położyć warstwę gruntującą i lakier na dokładnie oczyszczoną i odtłuszczoną powierzchnię.
6.Jeżeli odnajdziemy pęcherzyki odchodzącego lakieru lub uginające się pod naciskiem wzgórki farby, należy je oderwać i usunąć lakier do tego miejsca, gdzie trzyma się blachy. Następnie użyć preparatu antykorozyjnego i dopiero później lakieru.
7. Po wyschnięciu nałożonej farby (zgodnie z instrukcją producenta) wyrównujemy jej warstwę bardzo drobnym papierem ściernym.
8.Możemy użyć specjalnej pasty polerskiej, której lekko ścierne właściwości pozwolą pozbyć się z powierzchni nadwozia zanieczyszczeń i zarysowań.
9.Na koniec pozostaje nam zabezpieczyć nadwozie nakładając wosk samochodowy lub inne preparaty zabezpieczające i nabłyszczające lakier. Woskowanie można wykonać samodzielnie, wygodniej jednak skorzystać z usług firm samochodowych, w których oferowana jest taka czynność.
10.Podczas eksploatacji samochodu zimą nie zapominajmy o okresowym kontrolowaniu stanu lakieru i usuwaniu na bieżąco jego uszkodzeń. Po każdym myciu dokonajmy konserwacji uszczelek drzwi oraz zamków, aby zapobiec ich przymarznięciu.
pozdrawiam