Opel wycofał z oferty silniki 1,9 CDTi

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

Opel wycofał z oferty silniki 1,9 CDTi

#1 Post autor: franki »

Przeglądając ostatnio katalogi zauważyłem, że Opel nie ma w ofercie żadnego auta z silnikiem 1,9 CDTi. Zostały 1,3 CDTi, 1,7 CDTi i 2,0 CDTi... Czyżby te silniki nie były przyszłościowe?
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

franki pisze:Przeglądając ostatnio katalogi zauważyłem, że Opel nie ma w ofercie żadnego auta z silnikiem 1,9 CDTi. Zostały 1,3 CDTi, 1,7 CDTi i 2,0 CDTi... Czyżby te silniki nie były przyszłościowe?
2.0 cdti to chyba dalej nasz fiatowski diesel, lekko rozwiercony....mylę się?

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#3 Post autor: rhaaziel »

1.9 CDTi nie spełnia normy Euro5 dlatego nie jest już oferowany w nowych samochodach wyprodukowanych w 2011 roku zarówno przez Opla jak i Fiata.

Silniczek został zastąpiony 2.0 CDTi, z DPF oczywiście, w Oplu ma 160, a o dziwo we Fiacie 165 koni mechanicznych. Silnik ten spełnia oczywiście surowe wymogi normy Euro 5
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Piotrek413

#4 Post autor: Piotrek413 »

Ja słyszałem że silnik 2.0 CDTI jest dalszą kontynuacją 1.9 ;)

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#5 Post autor: Lorry »

2.0 to rozwiertka 1.9, z zmienionym osprzętem. Ciekawe czy altka zmienili :P

2.0 w alfach osiąga do 170KM ;)

Czyli jeśli teraz ktoś uda się do Opla po nową ZB to może mieć z diesli tylko 1.7 czy 2.0 też do niej ładują :?:

Zwiekszenie pojemnosci to pewnie równanie do reszty pojemnością ;)

Piotrek413

#6 Post autor: Piotrek413 »

Ja jutro postaram się wpaść do ASO to spytam się o te silniczki ;)
A w Insigni przypadkiem najmocniejszy diesel to: 2.0 CDTI 160KM ?

kubik_CDTi

#7 Post autor: kubik_CDTi »

te 2,0 są bardzo chwalone,jeszcze bardziej podatne na chiptuning od 1,9.
Jakby w Zafirach siedział 2,0 to byłoby coś.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#8 Post autor: rhaaziel »

Niestety Panowie w tej chwili w ZB z 2011 roku dostępny jest tylko 1.7 CDTi w wersjach 110 i 125 koni. Póki co nie słyszałem o planach uzbrojenia ZB w 2.0 CDTi, a z chęcią bym łyknął taką Zośkę i spróbował puścić na 200 koni :evil2:

Jedyny minus tego silnika to spalanie, znajomy ma go w Insigni i przy bardzo podobnych warunkach jazdy (z grubsza jeździ po tej samej trasie co ja) ma problemy z zejściem z 8 litrów na setkę, nie wiem czy to jemu się tylko taki egzemplarz trafił czy generalnie te silniki lubią dobrze chłapnąć!
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#9 Post autor: Lorry »

rhaaziel, a dotarta już ta Iśka :?: To też ma wpływ na spalanie ;)

kubik_CDTi, w ZC bedzie 2.0CDTi w wariancie 130 i 160 ;) Wg AŚ który wczoraj przeglądałem nie ma mowy o 1.7 w niej (dziwne), a 1.4 turbo ma rzekomo bezpośredni wtrysk... Albo dołożyli go albo błąd...
Piotrek413, podobno przez chwilę były 2.0 biturbo 190KM ale się z nich wycofali... Inna sprawa że gdzieś czytałem o Isće że nuffka 160 została zrobiona przez Vtech'a na gwarancji na 190 ;)

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#10 Post autor: rhaaziel »

Insignia dotarta :) niestety spalanie nadal wysokie, już nawet nowy soft do silnika wgrywali żeby coś z tym zrobić.

Jeśli chodzi o 1.7 w ZC to moim zdaniem dobrze, że go nie będzie, ten silnik może nie mieć wystarczająco poweru żeby napędzić ZC, podobne zdanie mam o benzynowym 1.4 nawet z turbo byłby to słabeusz z momentem obrotowym ledwie 200, pamiętajcie że ZC będzie dłuższa i sporo cięższa od ZB!

Ja bym z chęcią zobaczył na jej pokładzie 2.2 CDTi z Antary w wersji 184 konnej lub nawet benzynową V6 :evil2:
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

kubik_CDTi

#11 Post autor: kubik_CDTi »

2,4 JTD MJ,przecież ten silnik w Zafirze to byłoby coś! ;)
Teraz niestety jak się chcę normalnych silników to trzeba iść w klasę premium.
A jak byłby 2,8Tv6 to bym się nie zastanawiał na dzień dobry gaz i tłukła by kilometry :lol:

Przemcio

#12 Post autor: Przemcio »

rhaaziel pisze:Jeśli chodzi o 1.7 w ZC to moim zdaniem dobrze, że go nie będzie, ten silnik może nie mieć wystarczająco poweru żeby napędzić ZC
A jeździłeś z tym silnikiem.......po tym co piszesz wnioskuje że nie. Można go z DPF podkręcić do 150 a jest lżejszy od 1.9

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#13 Post autor: rhaaziel »

Przemcio, oczywiście, że jeździłem co prawda z Astrze H w kombiku (co jeszcze sprzyja temu silnikowi bo AH jest lżejsza od ZB) i nie wiedzę możliwości aby ten silnik wystarczająco dynamicznie napędzał ZC, która będzie ważyć prawdopodobnie w okolicach 1700-1800kg i to właśnie masa będzie największą przeszkodą w sprawnym napędzaniu tym silnikiem ZC.

Oczywiście, nie mówię, ze taka ZC stałą by w miejscu, z całą pewnością całkiem znośnie poruszałaby się po ulicach ale Opel jak się wydaje mierzy wyżej :)

Zobacz sobie proszę czym napędza konkurencja swoje Vany, a do tej klasy aspiruje ZC, będzie konkurencja dla S-Maxa (Diesle 2.0 i 2.2), Sharana (Diesel 2.0), tam nie ma miejsca na 1.7 to już wyższa klasa fur i kierowcom którzy je kupują nie zależy już tylko żeby się toczyć i żeby mało paliło (co jest niezaprzeczalnie największą zaletą 1.7 CDTi) duże znaczenie ma dynamika jazdy i przede wszystkim elastyczność jednostki napędowej, a do tego potrzebny jest spory moment obrotowy dostępny w możliwie szerokim zakresie obrotów, który jak wiadomo w dużej mierze bierze się z pojemności silnika i wydajności turbiny. Dlatego nadal twierdzę, że jeśłi Opel nie chce odstawać od konkurencji to w ZC powinny się znaleźć Diesle od 2.0 w górę :)

Reasumując, 1.7 CDTi to bardzo przyjemny silnik ale nie do ZC.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Anony Mous

#14 Post autor: Anony Mous »

według EPC, w insigni, silnik 2.0 cdti występuje pod następującymi postaciami:

A20DTC,

A20DTL

A20DTJ

A20DT

A20DTH

A20DTR


ktoś wie o co chodzi? chyba nie tylko o liczbę koni?

Jacek_Do

#15 Post autor: Jacek_Do »

Nie ma się co dziwić ze 1.9 już nie jest produkwany.
Silnik i jego osprzęt maja prawie 15 lat,kiedys cud techniki nawet nagroda za najlepszy silnik diesla, dzisiaj już się postarzał.
kultura pracy odbiega od nowszych rozwiązań, spalanie też jak na dzisiejsze standarty na duże.
Światowa tendencja do zmniejszania pojemności i żyłowania silników.
Z tego co słyszałem w niemczech Opel daje dożywotnią gwarancję na nowe auta do 160 000km http://www.motofakty.pl/artykul/dozywot ... _opla.html . Po tym przebiegu auto należy zezłomować, a u nas takie samochody będą przezywac drugą młodość.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”