Opel wycofał z oferty silniki 1,9 CDTi
Moderator: Mariusz
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Opel wycofał z oferty silniki 1,9 CDTi
Przeglądając ostatnio katalogi zauważyłem, że Opel nie ma w ofercie żadnego auta z silnikiem 1,9 CDTi. Zostały 1,3 CDTi, 1,7 CDTi i 2,0 CDTi... Czyżby te silniki nie były przyszłościowe?
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
2.0 cdti to chyba dalej nasz fiatowski diesel, lekko rozwiercony....mylę się?franki pisze:Przeglądając ostatnio katalogi zauważyłem, że Opel nie ma w ofercie żadnego auta z silnikiem 1,9 CDTi. Zostały 1,3 CDTi, 1,7 CDTi i 2,0 CDTi... Czyżby te silniki nie były przyszłościowe?
1.9 CDTi nie spełnia normy Euro5 dlatego nie jest już oferowany w nowych samochodach wyprodukowanych w 2011 roku zarówno przez Opla jak i Fiata.
Silniczek został zastąpiony 2.0 CDTi, z DPF oczywiście, w Oplu ma 160, a o dziwo we Fiacie 165 koni mechanicznych. Silnik ten spełnia oczywiście surowe wymogi normy Euro 5
Silniczek został zastąpiony 2.0 CDTi, z DPF oczywiście, w Oplu ma 160, a o dziwo we Fiacie 165 koni mechanicznych. Silnik ten spełnia oczywiście surowe wymogi normy Euro 5
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Niestety Panowie w tej chwili w ZB z 2011 roku dostępny jest tylko 1.7 CDTi w wersjach 110 i 125 koni. Póki co nie słyszałem o planach uzbrojenia ZB w 2.0 CDTi, a z chęcią bym łyknął taką Zośkę i spróbował puścić na 200 koni
Jedyny minus tego silnika to spalanie, znajomy ma go w Insigni i przy bardzo podobnych warunkach jazdy (z grubsza jeździ po tej samej trasie co ja) ma problemy z zejściem z 8 litrów na setkę, nie wiem czy to jemu się tylko taki egzemplarz trafił czy generalnie te silniki lubią dobrze chłapnąć!
Jedyny minus tego silnika to spalanie, znajomy ma go w Insigni i przy bardzo podobnych warunkach jazdy (z grubsza jeździ po tej samej trasie co ja) ma problemy z zejściem z 8 litrów na setkę, nie wiem czy to jemu się tylko taki egzemplarz trafił czy generalnie te silniki lubią dobrze chłapnąć!
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
rhaaziel, a dotarta już ta Iśka To też ma wpływ na spalanie
kubik_CDTi, w ZC bedzie 2.0CDTi w wariancie 130 i 160 Wg AŚ który wczoraj przeglądałem nie ma mowy o 1.7 w niej (dziwne), a 1.4 turbo ma rzekomo bezpośredni wtrysk... Albo dołożyli go albo błąd...
Piotrek413, podobno przez chwilę były 2.0 biturbo 190KM ale się z nich wycofali... Inna sprawa że gdzieś czytałem o Isće że nuffka 160 została zrobiona przez Vtech'a na gwarancji na 190
kubik_CDTi, w ZC bedzie 2.0CDTi w wariancie 130 i 160 Wg AŚ który wczoraj przeglądałem nie ma mowy o 1.7 w niej (dziwne), a 1.4 turbo ma rzekomo bezpośredni wtrysk... Albo dołożyli go albo błąd...
Piotrek413, podobno przez chwilę były 2.0 biturbo 190KM ale się z nich wycofali... Inna sprawa że gdzieś czytałem o Isće że nuffka 160 została zrobiona przez Vtech'a na gwarancji na 190
Insignia dotarta niestety spalanie nadal wysokie, już nawet nowy soft do silnika wgrywali żeby coś z tym zrobić.
Jeśli chodzi o 1.7 w ZC to moim zdaniem dobrze, że go nie będzie, ten silnik może nie mieć wystarczająco poweru żeby napędzić ZC, podobne zdanie mam o benzynowym 1.4 nawet z turbo byłby to słabeusz z momentem obrotowym ledwie 200, pamiętajcie że ZC będzie dłuższa i sporo cięższa od ZB!
Ja bym z chęcią zobaczył na jej pokładzie 2.2 CDTi z Antary w wersji 184 konnej lub nawet benzynową V6
Jeśli chodzi o 1.7 w ZC to moim zdaniem dobrze, że go nie będzie, ten silnik może nie mieć wystarczająco poweru żeby napędzić ZC, podobne zdanie mam o benzynowym 1.4 nawet z turbo byłby to słabeusz z momentem obrotowym ledwie 200, pamiętajcie że ZC będzie dłuższa i sporo cięższa od ZB!
Ja bym z chęcią zobaczył na jej pokładzie 2.2 CDTi z Antary w wersji 184 konnej lub nawet benzynową V6
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Przemcio, oczywiście, że jeździłem co prawda z Astrze H w kombiku (co jeszcze sprzyja temu silnikowi bo AH jest lżejsza od ZB) i nie wiedzę możliwości aby ten silnik wystarczająco dynamicznie napędzał ZC, która będzie ważyć prawdopodobnie w okolicach 1700-1800kg i to właśnie masa będzie największą przeszkodą w sprawnym napędzaniu tym silnikiem ZC.
Oczywiście, nie mówię, ze taka ZC stałą by w miejscu, z całą pewnością całkiem znośnie poruszałaby się po ulicach ale Opel jak się wydaje mierzy wyżej
Zobacz sobie proszę czym napędza konkurencja swoje Vany, a do tej klasy aspiruje ZC, będzie konkurencja dla S-Maxa (Diesle 2.0 i 2.2), Sharana (Diesel 2.0), tam nie ma miejsca na 1.7 to już wyższa klasa fur i kierowcom którzy je kupują nie zależy już tylko żeby się toczyć i żeby mało paliło (co jest niezaprzeczalnie największą zaletą 1.7 CDTi) duże znaczenie ma dynamika jazdy i przede wszystkim elastyczność jednostki napędowej, a do tego potrzebny jest spory moment obrotowy dostępny w możliwie szerokim zakresie obrotów, który jak wiadomo w dużej mierze bierze się z pojemności silnika i wydajności turbiny. Dlatego nadal twierdzę, że jeśłi Opel nie chce odstawać od konkurencji to w ZC powinny się znaleźć Diesle od 2.0 w górę
Reasumując, 1.7 CDTi to bardzo przyjemny silnik ale nie do ZC.
Oczywiście, nie mówię, ze taka ZC stałą by w miejscu, z całą pewnością całkiem znośnie poruszałaby się po ulicach ale Opel jak się wydaje mierzy wyżej
Zobacz sobie proszę czym napędza konkurencja swoje Vany, a do tej klasy aspiruje ZC, będzie konkurencja dla S-Maxa (Diesle 2.0 i 2.2), Sharana (Diesel 2.0), tam nie ma miejsca na 1.7 to już wyższa klasa fur i kierowcom którzy je kupują nie zależy już tylko żeby się toczyć i żeby mało paliło (co jest niezaprzeczalnie największą zaletą 1.7 CDTi) duże znaczenie ma dynamika jazdy i przede wszystkim elastyczność jednostki napędowej, a do tego potrzebny jest spory moment obrotowy dostępny w możliwie szerokim zakresie obrotów, który jak wiadomo w dużej mierze bierze się z pojemności silnika i wydajności turbiny. Dlatego nadal twierdzę, że jeśłi Opel nie chce odstawać od konkurencji to w ZC powinny się znaleźć Diesle od 2.0 w górę
Reasumując, 1.7 CDTi to bardzo przyjemny silnik ale nie do ZC.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Nie ma się co dziwić ze 1.9 już nie jest produkwany.
Silnik i jego osprzęt maja prawie 15 lat,kiedys cud techniki nawet nagroda za najlepszy silnik diesla, dzisiaj już się postarzał.
kultura pracy odbiega od nowszych rozwiązań, spalanie też jak na dzisiejsze standarty na duże.
Światowa tendencja do zmniejszania pojemności i żyłowania silników.
Z tego co słyszałem w niemczech Opel daje dożywotnią gwarancję na nowe auta do 160 000km http://www.motofakty.pl/artykul/dozywot ... _opla.html . Po tym przebiegu auto należy zezłomować, a u nas takie samochody będą przezywac drugą młodość.
Silnik i jego osprzęt maja prawie 15 lat,kiedys cud techniki nawet nagroda za najlepszy silnik diesla, dzisiaj już się postarzał.
kultura pracy odbiega od nowszych rozwiązań, spalanie też jak na dzisiejsze standarty na duże.
Światowa tendencja do zmniejszania pojemności i żyłowania silników.
Z tego co słyszałem w niemczech Opel daje dożywotnią gwarancję na nowe auta do 160 000km http://www.motofakty.pl/artykul/dozywot ... _opla.html . Po tym przebiegu auto należy zezłomować, a u nas takie samochody będą przezywac drugą młodość.