Strona 1 z 2

Opel wycofał z oferty silniki 1,9 CDTi

: 05 kwie 2011, 20:23
autor: franki
Przeglądając ostatnio katalogi zauważyłem, że Opel nie ma w ofercie żadnego auta z silnikiem 1,9 CDTi. Zostały 1,3 CDTi, 1,7 CDTi i 2,0 CDTi... Czyżby te silniki nie były przyszłościowe?

Re: Opel wycofał z oferty silniki 1,9 CDTi

: 05 kwie 2011, 20:27
autor: Anony Mous
franki pisze:Przeglądając ostatnio katalogi zauważyłem, że Opel nie ma w ofercie żadnego auta z silnikiem 1,9 CDTi. Zostały 1,3 CDTi, 1,7 CDTi i 2,0 CDTi... Czyżby te silniki nie były przyszłościowe?
2.0 cdti to chyba dalej nasz fiatowski diesel, lekko rozwiercony....mylę się?

: 05 kwie 2011, 20:39
autor: rhaaziel
1.9 CDTi nie spełnia normy Euro5 dlatego nie jest już oferowany w nowych samochodach wyprodukowanych w 2011 roku zarówno przez Opla jak i Fiata.

Silniczek został zastąpiony 2.0 CDTi, z DPF oczywiście, w Oplu ma 160, a o dziwo we Fiacie 165 koni mechanicznych. Silnik ten spełnia oczywiście surowe wymogi normy Euro 5

: 05 kwie 2011, 20:43
autor: Piotrek413
Ja słyszałem że silnik 2.0 CDTI jest dalszą kontynuacją 1.9 ;)

: 05 kwie 2011, 20:47
autor: Lorry
2.0 to rozwiertka 1.9, z zmienionym osprzętem. Ciekawe czy altka zmienili :P

2.0 w alfach osiąga do 170KM ;)

Czyli jeśli teraz ktoś uda się do Opla po nową ZB to może mieć z diesli tylko 1.7 czy 2.0 też do niej ładują :?:

Zwiekszenie pojemnosci to pewnie równanie do reszty pojemnością ;)

: 05 kwie 2011, 20:50
autor: Piotrek413
Ja jutro postaram się wpaść do ASO to spytam się o te silniczki ;)
A w Insigni przypadkiem najmocniejszy diesel to: 2.0 CDTI 160KM ?

: 05 kwie 2011, 21:18
autor: kubik_CDTi
te 2,0 są bardzo chwalone,jeszcze bardziej podatne na chiptuning od 1,9.
Jakby w Zafirach siedział 2,0 to byłoby coś.

: 06 kwie 2011, 05:45
autor: rhaaziel
Niestety Panowie w tej chwili w ZB z 2011 roku dostępny jest tylko 1.7 CDTi w wersjach 110 i 125 koni. Póki co nie słyszałem o planach uzbrojenia ZB w 2.0 CDTi, a z chęcią bym łyknął taką Zośkę i spróbował puścić na 200 koni :evil2:

Jedyny minus tego silnika to spalanie, znajomy ma go w Insigni i przy bardzo podobnych warunkach jazdy (z grubsza jeździ po tej samej trasie co ja) ma problemy z zejściem z 8 litrów na setkę, nie wiem czy to jemu się tylko taki egzemplarz trafił czy generalnie te silniki lubią dobrze chłapnąć!

: 07 kwie 2011, 11:21
autor: Lorry
rhaaziel, a dotarta już ta Iśka :?: To też ma wpływ na spalanie ;)

kubik_CDTi, w ZC bedzie 2.0CDTi w wariancie 130 i 160 ;) Wg AŚ który wczoraj przeglądałem nie ma mowy o 1.7 w niej (dziwne), a 1.4 turbo ma rzekomo bezpośredni wtrysk... Albo dołożyli go albo błąd...
Piotrek413, podobno przez chwilę były 2.0 biturbo 190KM ale się z nich wycofali... Inna sprawa że gdzieś czytałem o Isće że nuffka 160 została zrobiona przez Vtech'a na gwarancji na 190 ;)

: 07 kwie 2011, 12:04
autor: rhaaziel
Insignia dotarta :) niestety spalanie nadal wysokie, już nawet nowy soft do silnika wgrywali żeby coś z tym zrobić.

Jeśli chodzi o 1.7 w ZC to moim zdaniem dobrze, że go nie będzie, ten silnik może nie mieć wystarczająco poweru żeby napędzić ZC, podobne zdanie mam o benzynowym 1.4 nawet z turbo byłby to słabeusz z momentem obrotowym ledwie 200, pamiętajcie że ZC będzie dłuższa i sporo cięższa od ZB!

Ja bym z chęcią zobaczył na jej pokładzie 2.2 CDTi z Antary w wersji 184 konnej lub nawet benzynową V6 :evil2:

: 07 kwie 2011, 16:27
autor: kubik_CDTi
2,4 JTD MJ,przecież ten silnik w Zafirze to byłoby coś! ;)
Teraz niestety jak się chcę normalnych silników to trzeba iść w klasę premium.
A jak byłby 2,8Tv6 to bym się nie zastanawiał na dzień dobry gaz i tłukła by kilometry :lol:

: 07 kwie 2011, 20:28
autor: Przemcio
rhaaziel pisze:Jeśli chodzi o 1.7 w ZC to moim zdaniem dobrze, że go nie będzie, ten silnik może nie mieć wystarczająco poweru żeby napędzić ZC
A jeździłeś z tym silnikiem.......po tym co piszesz wnioskuje że nie. Można go z DPF podkręcić do 150 a jest lżejszy od 1.9

: 07 kwie 2011, 21:06
autor: rhaaziel
Przemcio, oczywiście, że jeździłem co prawda z Astrze H w kombiku (co jeszcze sprzyja temu silnikowi bo AH jest lżejsza od ZB) i nie wiedzę możliwości aby ten silnik wystarczająco dynamicznie napędzał ZC, która będzie ważyć prawdopodobnie w okolicach 1700-1800kg i to właśnie masa będzie największą przeszkodą w sprawnym napędzaniu tym silnikiem ZC.

Oczywiście, nie mówię, ze taka ZC stałą by w miejscu, z całą pewnością całkiem znośnie poruszałaby się po ulicach ale Opel jak się wydaje mierzy wyżej :)

Zobacz sobie proszę czym napędza konkurencja swoje Vany, a do tej klasy aspiruje ZC, będzie konkurencja dla S-Maxa (Diesle 2.0 i 2.2), Sharana (Diesel 2.0), tam nie ma miejsca na 1.7 to już wyższa klasa fur i kierowcom którzy je kupują nie zależy już tylko żeby się toczyć i żeby mało paliło (co jest niezaprzeczalnie największą zaletą 1.7 CDTi) duże znaczenie ma dynamika jazdy i przede wszystkim elastyczność jednostki napędowej, a do tego potrzebny jest spory moment obrotowy dostępny w możliwie szerokim zakresie obrotów, który jak wiadomo w dużej mierze bierze się z pojemności silnika i wydajności turbiny. Dlatego nadal twierdzę, że jeśłi Opel nie chce odstawać od konkurencji to w ZC powinny się znaleźć Diesle od 2.0 w górę :)

Reasumując, 1.7 CDTi to bardzo przyjemny silnik ale nie do ZC.

: 07 kwie 2011, 22:08
autor: Anony Mous
według EPC, w insigni, silnik 2.0 cdti występuje pod następującymi postaciami:

A20DTC,

A20DTL

A20DTJ

A20DT

A20DTH

A20DTR


ktoś wie o co chodzi? chyba nie tylko o liczbę koni?

: 09 kwie 2011, 08:01
autor: Jacek_Do
Nie ma się co dziwić ze 1.9 już nie jest produkwany.
Silnik i jego osprzęt maja prawie 15 lat,kiedys cud techniki nawet nagroda za najlepszy silnik diesla, dzisiaj już się postarzał.
kultura pracy odbiega od nowszych rozwiązań, spalanie też jak na dzisiejsze standarty na duże.
Światowa tendencja do zmniejszania pojemności i żyłowania silników.
Z tego co słyszałem w niemczech Opel daje dożywotnią gwarancję na nowe auta do 160 000km http://www.motofakty.pl/artykul/dozywot ... _opla.html . Po tym przebiegu auto należy zezłomować, a u nas takie samochody będą przezywac drugą młodość.