nakładki / nasadki na śruby od kół

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

nakładki / nasadki na śruby od kół

#1 Post autor: Anony Mous »

Jakie macie nasadki na śrubach od kół? Ja miałem te czarne ale jednej nie było i śruba była przyrdzewiała a do tego nie miałam klucza do ściągania. Więc dokupiłem za parę złoty komplet tych srebrnych, ale to dziadostwo straszne. Klucz już się wyrobił i jednej nie mogłem ściągnąć wczoraj. Musiałem ją rozwiercić i wyrwać na chama.

Stwierdziłem więc, że wracam do tych oryginalnych i wykonałem tel do ASO, żeby dokupić jedną nasadkę i gość mówi, że ma kilka rodzajów ale o kluczu .....gość pierwsze słyszy. Sprawdza w EPC i nie ma czegoś takiego. Jest klucz do ściągania kołpaków. Miły pan powiedział, że sprawdzi w ZB jaką mają na salonie czy coś jest w futerale od lewarka....ale ta zafira w ogóle nie miała nasadek na śruby.

Więc czy macie nasadki? Jeśli tak to, czy macie jakiś klucz do nich?
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

wiem, że można je ściągać dwoma śrubokrętami/wkrętakami....ale jest to upierdliwe i zawsze coś przerysujemy felgę.

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

Mam czarne nasadki, ale klucza w aucie nie znalazłem. W instrukcji napisali, żeby używać do ich zdejmowania wkrętaka. Przy zmianie opon u wulkanizatora widziałem fajne szczypce do demontażu, ale to była tzw. samoróbka.

Anony Mous

#3 Post autor: Anony Mous »

Klucza nie ma do nasadek. Jak chcesz dokupić nasadkę to bierz jedną ze sobą bo są chyba trzy długości. Jedna nasadka cos około 6-8zł :evil:

GDA

#4 Post autor: GDA »

A jakie te nakładki / nasadki mają spełniać rolę? nie mam czegoś takiego dlatego też pytam

Anony Mous

#5 Post autor: Anony Mous »

GDA pisze:A jakie te nakładki / nasadki mają spełniać rolę? nie mam czegoś takiego dlatego też pytam
... z jednej strony zabezpieczenie śrub przed korozją, a z drugiej (i raczej o to chyba chodziło) - ozdoba

GDA

#6 Post autor: GDA »

Obawiam się że z tą korozją to wręcz przeciwny efekt może być,
jak śruby są odsłonięte to mają szansę się "wysuszyć", a zakrywając je kapturkami po dostaniu się tam soli "ruda" ma najlepsze środowisko dla siebie

Anony Mous

#7 Post autor: Anony Mous »

GDA pisze:Obawiam się że z tą korozją to wręcz przeciwny efekt może być,
jak śruby są odsłonięte to mają szansę się "wysuszyć", a zakrywając je kapturkami po dostaniu się tam soli "ruda" ma najlepsze środowisko dla siebie
One są dosyć ciasno spasowane - jest raczej małe prawdopodobieństwo, aby dostała się tam woda. U mnie śruby po zdjęciu kapturków wyglądają jak nowe :D

Anony Mous

#8 Post autor: Anony Mous »

Potwierdzam, śruby są dobrze chronione. Minus nie wchodzą na śruby zabezpieczające.

Anony Mous

#9 Post autor: Anony Mous »

Ja u siebie miałem taki czarne kapturki i jak złapałem kapcia ,to miałem problem je ściągnąć. Ciasno wchodziły na śruby i do tego jeszcze trochę brudu od środka chwyciły i tak jakby się zaklinowały. Zostawiłem je w garażu i przy zmianie opon nie mam już problemu. Zgadzam się z kolegą GDA, A to ,że śruby NIE WYGLĄDAJĄ to już sprawa gustu.

kubik_CDTi

#10 Post autor: kubik_CDTi »

Miałem komplet czarnych,w ZA łatwo się zdejmował w ZB już nie,więc zdjąłem je w cholerę,bo w wulkanizacji zawsze się krzywili jak je widzieli i powiem,że chyba wygląda lepiej bez tych kapturków jak z,jak śruby ładne i błyszczące.
Klucza nie było w zestawie.
Najwyżej nałożę na zimę,żeby chroniło śruby,ale jak samochód jest średnio raz w tygodniu na myjni to nie ma biedy.
Pozdrawiam

norbert_p

#11 Post autor: norbert_p »

kaliope pisze:czy macie jakiś klucz do nich?
Ja nasadki dostałem od Andrzeja z Gorzowa. Niestety nie mam do nich tego "klucza". Czy ktoś ma na sprzedaż? Chętnie odkupię :piwo:

licznik

#12 Post autor: licznik »

Ja do ściągania tych zaślepek używam takiego klucza został mi w spadku po skodzie fabii

numer: 357 012 244A


Obrazek

Obrazek


http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/357012244a-vytahovak-krytu-sroubu-kol-fabia-fabia-2-roomster-octavia-octavia-2-superb-superb-2.html

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#13 Post autor: MieHor »

Kombinujecie jak koń pod górkę - to czy komuś te nasadki się podobają czy nie to rzecz gustu, miałem je w ZA - szare, mam też w ZB (czarne), a do zdejmowania używam płaskoszczypów (takie z zestawu McGaywera)

Anony Mous

#14 Post autor: Anony Mous »

Mam zarówno te oryginalne czarne, jak i te badziewne "chromowane". Te drugie bardziej mi się podobają na śrubach.
Gumiarz strasznie się krzywil i sapał jak je zobaczył na srubach, pytał się czy mam klucz do ich ściągania itp..
A zdejmuja się banalnie łatwo dowolnymi dłuższymi szczypcami, nie warto inwestować w jakieś mega-narzędzie specjalnie do ich ściągania.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#15 Post autor: Lorry »

Ja pierwsze słysze i widzę :shock:

Nie mam czegoś takiego, mam gołe oryginalne śruby, brudu na nich ani rdzy nie widzę ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”