Paski...

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
JaGoDkA

Paski...

#1 Post autor: JaGoDkA »

Witam,

Przyznam ze nie wiem do ktorego dzialu to wrzucic, bo to moze tyczyc sie wielu tematow :)

Czy moglibyscie uswiadomic kobitke jakie paski wystepuja w Zosi A i Zosi B i kiedy, przy jakim przebiegu nalezy je wymienic (i czy nalezy je wymienic)?!...

Wymienilam pasek rozrzadu z rolkami i napinaczami...
A jest jeszcze pasek klinowy i podobno inne etc...

Czy mozecie podpowiedziec/wymienic jakie paski wystepuja i kiedy nalezy je wymienic?

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

Nie ma chętnego do uświadomienia koleżanki? ;)

Dla świętego spokoju rozrząd najlepiej wymieniać co 80 tys km i pasek klinowy alternatora również.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#3 Post autor: MieHor »

JaGoDkA, nie wiem z jakim silnikiem masz ZB, ale np. do Z19DT i DTL są:

- pasek rozrządu (190 zębów x 24 mm) - np. GATES 5500XS lub Contitech CT968
- pasek wieloklinowy (do alternatora i sprężarki klimy) - np. GATES 5PK1368

JaGoDkA

#4 Post autor: JaGoDkA »

Dzieki za odpowiedz :)

Pasek rozrzadzu wiem kiedy wymieniac nalezy :)

Wkurza mnie ze moj mechanik nie wpadl na pomysl zeby sprawdzic stan paska klinowego ani nie zasugerowal nawet zeby to sprawdzic :( a ja nie pomyslalam :( a pytalam sie go co jeszcze :( eh.. mam nadzieje, ze to ustrojstwo jet w miare dobrym stanie i dotrwa do nastepnej wizyty u mechanika (zmieniam na inny autoryzowany serwis)...

Ehh.. autoryzowany serwis :(

Czy ktos moze obrazkowo pokazac gdzie znajduje sie ten pasek :) bo chcialabym sprawdzic jego stan ze tak powiem wzrokowo czy nie ma pekniec etc.. i ewentualnie sprawdzic czy jest w miare naciagniety, nie ma luzow etc...??

[ Dodano: Sro Cze 29, 2011 14:32 ]
MieHor pisze:JaGoDkA, nie wiem z jakim silnikiem masz ZB, ale np. do Z19DT i DTL są:
Z19DTH

Juz dopisalam do profilu, bo coraz czesciej sie zdarza pytanie jaki silnik mam :)

greco

#5 Post autor: greco »

Jak otworzysz maskę to stojąc przed autem pasek jest z lewej strony silnika.
Spokojnie tego paska, aż tak często się nie wymienia.
Szczerze mówiąc miałem kilka aut i jeszcze nigdy w żadnym go nie wymieniałem :lol:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#6 Post autor: MieHor »

JaGoDkA, pasek alternatora do wszystkich silników Z19 - DT, DTL i DTH z klimatyzacją jest jednakowy, jednak różnią się oznaczeniami w zależności od nr nadwozia wg poniższego zestawienia:

nr części: 93185361; nr katalogowy: 63 40 666 PASEK NAPĘDU, ALTERNATOR (IDENT JN) zakres stosowania: 52-------- - 72156708 oraz -7G150345
Notatka: DLA KLIMATYZACJI
nr części: 93192014; nr katalogowy: 13 40 260 PASEK NAPĘDU, ALTERNATOR (IDENT JW) zakres stosowania: 72156709- oraz 7G150346-
Notatka: DLA KLIMATYZACJI

DONALD
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 28 gru 2009, 18:13
Lokalizacja: Bochnia
Model:
Kontakt:

#7 Post autor: DONALD »

Witam
Osobiście miałem problemy z paskiem w swojej zafirze
Wymieniłem pasek firmy DAYCO po 2 dniach zaczął piszczeć , więc wymieniłem napinacz i rolkę ale to też nic nie dało .Kupiłem pasek BOSCH i jest super ,naciągałem się tylko na koszty kupując badziewie
Pozdrawiam

DaRek7

#8 Post autor: DaRek7 »

To i ja dołoże swoje trzy grosze...
Jeśli macie zamiar wymieniać pasek wielorowkowy napędu alternatora, klimy itd to dołóżcie parę groszy i kupcie Contitech, w serwisie w PL kosztuje ok 100pln i tej firmy jest przewidziany jako oryginał! Nie radzę Gates-a, bardzo często się zdarza że poprostu piszczą, nie wiadomo dlaczego ale gryzą się z Opelkami. Przerabiałem ten ten temat kilka razy w różnych autach, oczywiście Opelkach ;)

P.S. JaGoDkA, pasek jest po lewej jak pisze kolega ale niczego tam nie zobaczysz, żeby ocenić jego stan trzeba go zdemontować, jeśli jest oryginał to powinien wytrzymać conajmniej 150tys.

JaGoDkA

#9 Post autor: JaGoDkA »

DaRek7 pisze:jeśli jest oryginał to powinien wytrzymać conajmniej 150tys.
Czyli musze go sprawdzic i ewentualnie wymienic.. bo po ostatnich wojazach (jakos duzo ostatnio jezdze) puknelo mojej Zosi 150 tys...
Eh.. no nic.. mam nadzieje, ze dotrwa do urlopu :)

ron102

#10 Post autor: ron102 »

Witam,
już zgłupiałem. Może mi ktoś powiedzieć jaki pasek pasuje do mojej zośki
OPEL ZAFIRA 1.9 CDTI 120km 88kw 2005.12.
Jakby co podaje VIN W0L0AHM7562076777.
Czy ten będzie dobry: 6PK1370CONTI?

DaRek7

#11 Post autor: DaRek7 »

Powinien być 6PK1368 CONTITECH

zbyszekm80

#12 Post autor: zbyszekm80 »

a czy czasami paska rozrządu nie należy wymieniać co 150kkm w DTH wg zaleceń serwisu?obecnie mam przebieg 110kkm i nie wiem czy wymieniać czy jeszcze trochę poczekać. Auto ma pasek od nowości nie zmieniamy .

Anony Mous

#13 Post autor: Anony Mous »

Dla samego siebie lepiej skrócić interwał np do 90kkm

szymek

#14 Post autor: szymek »

Ja wymieniłem przy 144kkm i stan napędu rozrządu był bardzo dobry,przebieg pewny.silnik DT.

kacper

#15 Post autor: kacper »

ron102 pisze:Czy ten będzie dobry: 6PK1370CONTI?
jak najbardziej
DaRek7 pisze:Powinien być 6PK1368 CONTITECH
niestety nie wystepuje z tym symbolem występuje nie polecany Gates :>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”