Wymiana amortyzatorów - PRZÓD
Moderator: Mariusz
Wymiana amortyzatorów - PRZÓD
Narzędzia :
1.Nasadka 13 do odkręcenia wycieraczek,
2.mały ściągacz do zdjęcia wycieraczek,
3.Klucz 28 najlepiej rurkowy do odkrecenia podszybia,
4. Nasadkowa 19 do odkręcenia amortyzatora z kielich,
5. Lewarek,
6. Koziołek lub kobyłka jak kto woli,
7. Klucz do kół,
8. Kliny pod koła,
9. Klucz 18 x 2 sztuki najlepiej z grzechotką i oczkowy,
10. I teraz w zależności od amprków klucz do przytrzymania trzpienia żeby
sie nie obracał orginalnie miałem 9mm a w zakładanych monroe płaska
ósemka.
11. Szczotka druciana wyczyszczenia śrub z piachu,
12. Jakieś smarowidłow areozolu zeby śrubu lepiej sie kreciły.
13. ściągacz do sprężyn.
14. Płaska 19 do przytrzymania śruby łącznika stabilizatora
Miejsce : Parking pod blokiem.
Wykonywane czynności:
Zdemontować podszybie wraz z wycieraczkami (bedzie lepszy dostęp)
Poluzować nakretke amortyzatora w kielichu
Podnieśc auto
Zdjąć koło
Odkręcić 3 śruby 2x od amortyzatora 1 x od łącznika stabilizatora
Wyjąć amortyzator
Poluzować śrube mocyjącą łożysko amortyzatora
Założyć ściągacz
Odkręcić śrubę łożyska
Zdemontować
I po krzyku
1.Nasadka 13 do odkręcenia wycieraczek,
2.mały ściągacz do zdjęcia wycieraczek,
3.Klucz 28 najlepiej rurkowy do odkrecenia podszybia,
4. Nasadkowa 19 do odkręcenia amortyzatora z kielich,
5. Lewarek,
6. Koziołek lub kobyłka jak kto woli,
7. Klucz do kół,
8. Kliny pod koła,
9. Klucz 18 x 2 sztuki najlepiej z grzechotką i oczkowy,
10. I teraz w zależności od amprków klucz do przytrzymania trzpienia żeby
sie nie obracał orginalnie miałem 9mm a w zakładanych monroe płaska
ósemka.
11. Szczotka druciana wyczyszczenia śrub z piachu,
12. Jakieś smarowidłow areozolu zeby śrubu lepiej sie kreciły.
13. ściągacz do sprężyn.
14. Płaska 19 do przytrzymania śruby łącznika stabilizatora
Miejsce : Parking pod blokiem.
Wykonywane czynności:
Zdemontować podszybie wraz z wycieraczkami (bedzie lepszy dostęp)
Poluzować nakretke amortyzatora w kielichu
Podnieśc auto
Zdjąć koło
Odkręcić 3 śruby 2x od amortyzatora 1 x od łącznika stabilizatora
Wyjąć amortyzator
Poluzować śrube mocyjącą łożysko amortyzatora
Założyć ściągacz
Odkręcić śrubę łożyska
Zdemontować
I po krzyku
Hej!
Mam problem z odkręceniem podszybia. Co prawda nie wymieniam amortyzatorów, a jedynie chcę przesmarować mechanizm wycieraczek, ale niestety nie mogę odkręcić tych dwóch plastikowych śrub 28 (u mnie 27 klucz pasował), niestety klucz i 28 i 27 przekręciłem, te plastikowe śruby są miękkie i się rogi "przekręciły". Może coś robię nie tak? Próbowałem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Psikałem WD 40 - ani drgnie...
Mam problem z odkręceniem podszybia. Co prawda nie wymieniam amortyzatorów, a jedynie chcę przesmarować mechanizm wycieraczek, ale niestety nie mogę odkręcić tych dwóch plastikowych śrub 28 (u mnie 27 klucz pasował), niestety klucz i 28 i 27 przekręciłem, te plastikowe śruby są miękkie i się rogi "przekręciły". Może coś robię nie tak? Próbowałem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Psikałem WD 40 - ani drgnie...
Obciąłem nożykiem do tapet nieco brzegi, nabiłem klucz sześciokątny 26 i udało się... męczyłem się z tym kilka dni. Dzisiaj z teściem za to walczyliśmy aby mechanizm rozruszać - tak się zastał, że nawet młotkiem opornie szło... 3h i się udało wybić tulejkę, nasmarować i teraz działa jak złoto :-). W sumie wyszło z pół dnia roboty, ale co się nauczyłem to moje ;-). Dzięki za rady.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Pozwole sobie odkopać temat bo czas zmienic to i owo. Jak wyglada kwestia ustawienia kata pochylenia kola. Bo nikt sie nie wypowiedzial. W ksiazce jest napisane 20' ale to jest prawie niemierzalne warunkach domowych
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
To tak może zweryfikuje.
Mam (będę mieć) nowe bilsteiny/monroe/kayaby, już leżą - odboje, łożyska, śrubki do przykręcenia do zwrotnicy. Zastanawiam się nad sprężynami...wyglądaja dobrze. Wszystko?
Czy może jeszcze coś specjalnego trzeba mieć? Pomijam narzędzia...chyba będę musiał solidny imbus kupić :-)
Mam (będę mieć) nowe bilsteiny/monroe/kayaby, już leżą - odboje, łożyska, śrubki do przykręcenia do zwrotnicy. Zastanawiam się nad sprężynami...wyglądaja dobrze. Wszystko?
Czy może jeszcze coś specjalnego trzeba mieć? Pomijam narzędzia...chyba będę musiał solidny imbus kupić :-)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)