Wymiana sworznia wahacza
Moderator: Mariusz
Wymiana sworznia wahacza
Miejsce:
Kanał (zalecane)
Parking pod blokiem
Narzędzia:
Klucz 18mm x 2 szt, najlepiej grzechotka i oczkowy
Szlifierka kątowa
Lewarek
Kobyłka
Klucz do kół
Śrubokręt
Młotek
Farba
Klucz 13 x 2 szt
Wykonywane czynności:
Zdjąć koło
Odkręcić kluczem 18mm śrubę sworznia
Włożyć śrubokręt w nacięcie i puknąć młotkiem w celu rozszerzenia
Wybić sworzeń
Odkręcić następne dwie śruby wahacza
Zdemontować wahacz
Zeszlifować nity od dołu i z góry
Śrubokrętem rozgiąć blachy celem wyjęcia sworznia
Zamontować nowy
Skręcić śrubami
Zamalować zdartą farbę na wahaczu, żeby nie rdzewiał
Zamontować go w ramie i piaście ( nie skręcać na maxa)
Założyć koło
Opuścić z lewarka
ŚRUBY WAHACZA POWINNY BYĆ SKRECANE POD OBCIĄŻENIEM OKOŁO 70 kg
UDAĆ SIĘ NA ZBIEŻNOŚĆ
Kto już miał wymieniany sworzeń nie musi demontować całego wahacza, wystarczy odkręcić trzy śruby sworznia i już sam wyjdzie.
Kanał (zalecane)
Parking pod blokiem
Narzędzia:
Klucz 18mm x 2 szt, najlepiej grzechotka i oczkowy
Szlifierka kątowa
Lewarek
Kobyłka
Klucz do kół
Śrubokręt
Młotek
Farba
Klucz 13 x 2 szt
Wykonywane czynności:
Zdjąć koło
Odkręcić kluczem 18mm śrubę sworznia
Włożyć śrubokręt w nacięcie i puknąć młotkiem w celu rozszerzenia
Wybić sworzeń
Odkręcić następne dwie śruby wahacza
Zdemontować wahacz
Zeszlifować nity od dołu i z góry
Śrubokrętem rozgiąć blachy celem wyjęcia sworznia
Zamontować nowy
Skręcić śrubami
Zamalować zdartą farbę na wahaczu, żeby nie rdzewiał
Zamontować go w ramie i piaście ( nie skręcać na maxa)
Założyć koło
Opuścić z lewarka
ŚRUBY WAHACZA POWINNY BYĆ SKRECANE POD OBCIĄŻENIEM OKOŁO 70 kg
UDAĆ SIĘ NA ZBIEŻNOŚĆ
Kto już miał wymieniany sworzeń nie musi demontować całego wahacza, wystarczy odkręcić trzy śruby sworznia i już sam wyjdzie.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2009, 18:04 przez Marekww33, łącznie zmieniany 4 razy.
A nie kątowa?Marekww33 pisze: Narzędzia:
Szlifierka kontowa
-
- Debiutant
- Posty: 37
- Rejestracja: 11 wrz 2010, 12:03
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Bxl
- Auto: Opel Zafira C
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
co to znaczy pod obciążeniem 70kgMarekww33 pisze:Miejsce:
Kanał (zalecane)
Parking pod blokiem
Narzędzia:
Klucz 18mm x 2 szt, najlepiej grzechotka i oczkowy
Szlifierka kątowa
Lewarek
Kobyłka
Klucz do kół
Śrubokręt
Młotek
Farba
Klucz 13 x 2 szt
Wykonywane czynności:
Zdjąć koło
Odkręcić kluczem 18mm śrubę sworznia
Włożyć śrubokręt w nacięcie i puknąć młotkiem w celu rozszerzenia
Wybić sworzeń
Odkręcić następne dwie śruby wahacza
Zdemontować wahacz
Zeszlifować nity od dołu i z góry
Śrubokrętem rozgiąć blachy celem wyjęcia sworznia
Zamontować nowy
Skręcić śrubami
Zamalować zdartą farbę na wahaczu, żeby nie rdzewiał
Zamontować go w ramie i piaście ( nie skręcać na maxa)
Założyć koło
Opuścić z lewarka
ŚRUBY WAHACZA POWINNY BYĆ SKRECANE POD OBCIĄŻENIEM OKOŁO 70 kg
UDAĆ SIĘ NA ZBIEŻNOŚĆ
Kto już miał wymieniany sworzeń nie musi demontować całego wahacza, wystarczy odkręcić trzy śruby sworznia i już sam wyjdzie.
Lepiej grzeszyć i żałować niż żałować że się nie grzeszyło
-
- Debiutant
- Posty: 37
- Rejestracja: 11 wrz 2010, 12:03
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Bxl
- Auto: Opel Zafira C
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Jak jest dobry cenowo bierz delphi. Ja mam parę detali delphi i jak na razie złego słowa nie moge powiedzieć
Ja wymieniałem sworznie (ruville) i końcówki drążków(delphi) w piątek, efekt rewelacyjny, co prawda zbieżność rozjechała się kompletnie.
Musiałem wymieniać ekspresem, bo auto jak łódka poruszała się przy wietrze bocznym, końcówki były strasznie zajechane, jeden sworzeń zapieczony, drugi skrajnie zużyty. Kierownicą ciut lepiej się kręci.
Ja wymieniałem sworznie (ruville) i końcówki drążków(delphi) w piątek, efekt rewelacyjny, co prawda zbieżność rozjechała się kompletnie.
Musiałem wymieniać ekspresem, bo auto jak łódka poruszała się przy wietrze bocznym, końcówki były strasznie zajechane, jeden sworzeń zapieczony, drugi skrajnie zużyty. Kierownicą ciut lepiej się kręci.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
a ja mam pytanko bo byłem u diagnosty i stwierdził że warto byłoby się zająć tematem wymiany sworznia wahacza, końcówek drążków i łącznikiem stabilizatorów. bo nie ma tam rewelacji a wręcz pewne luzy. Znalazłem komplet Febi Bilstein i MILE za 249 zł na alledrogo. A może polecacie jakąś inną firmę. proszę o opinie np jakich firm się wystrzegać
mam coś takiego:
1. http://allegro.pl/sworznie-koncowki-lac ... 82680.html
2. http://allegro.pl/koncowki-laczniki-swo ... 16402.html
sorki za linki podobno nie wolno, ale chce dowiedzieć się czy warto wydać te kasę na to czy szukać czegoś innego w hurtowni
1. http://allegro.pl/sworznie-koncowki-lac ... 82680.html
2. http://allegro.pl/koncowki-laczniki-swo ... 16402.html
sorki za linki podobno nie wolno, ale chce dowiedzieć się czy warto wydać te kasę na to czy szukać czegoś innego w hurtowni