Wymiana sworznia wahacza

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Marekww33

Wymiana sworznia wahacza

#1 Post autor: Marekww33 »

Miejsce:

Kanał (zalecane)
Parking pod blokiem :)

Narzędzia:
Klucz 18mm x 2 szt, najlepiej grzechotka i oczkowy
Szlifierka kątowa
Lewarek
Kobyłka
Klucz do kół
Śrubokręt
Młotek
Farba
Klucz 13 x 2 szt

Wykonywane czynności:

Zdjąć koło
Odkręcić kluczem 18mm śrubę sworznia
Włożyć śrubokręt w nacięcie i puknąć młotkiem w celu rozszerzenia
Wybić sworzeń
Odkręcić następne dwie śruby wahacza
Zdemontować wahacz
Zeszlifować nity od dołu i z góry
Śrubokrętem rozgiąć blachy celem wyjęcia sworznia
Zamontować nowy
Skręcić śrubami
Zamalować zdartą farbę na wahaczu, żeby nie rdzewiał
Zamontować go w ramie i piaście ( nie skręcać na maxa)
Założyć koło
Opuścić z lewarka

ŚRUBY WAHACZA POWINNY BYĆ SKRECANE POD OBCIĄŻENIEM OKOŁO 70 kg

UDAĆ SIĘ NA ZBIEŻNOŚĆ

Kto już miał wymieniany sworzeń nie musi demontować całego wahacza, wystarczy odkręcić trzy śruby sworznia i już sam wyjdzie.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2009, 18:04 przez Marekww33, łącznie zmieniany 4 razy.

darkp1

#2 Post autor: darkp1 »

Marekww33 pisze: Narzędzia:

Szlifierka kontowa
A nie kątowa?

Marekww33

#3 Post autor: Marekww33 »

darkp1 pisze: A nie kątowa?
Czepiasz sie szczegółów!

kris

#4 Post autor: kris »

a czy na pewno trzeba robić zbieżność po wymianie sworznia ? Czyżby można ją było naruszyć odkręcając te trzy śruby mocujące sworzeń do wahacza?

jakubek90210
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 11 wrz 2010, 12:03
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Bxl
Auto: Opel Zafira C
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#5 Post autor: jakubek90210 »

Marekww33 pisze:Miejsce:

Kanał (zalecane)
Parking pod blokiem :)

Narzędzia:
Klucz 18mm x 2 szt, najlepiej grzechotka i oczkowy
Szlifierka kątowa
Lewarek
Kobyłka
Klucz do kół
Śrubokręt
Młotek
Farba
Klucz 13 x 2 szt

Wykonywane czynności:

Zdjąć koło
Odkręcić kluczem 18mm śrubę sworznia
Włożyć śrubokręt w nacięcie i puknąć młotkiem w celu rozszerzenia
Wybić sworzeń
Odkręcić następne dwie śruby wahacza
Zdemontować wahacz
Zeszlifować nity od dołu i z góry
Śrubokrętem rozgiąć blachy celem wyjęcia sworznia
Zamontować nowy
Skręcić śrubami
Zamalować zdartą farbę na wahaczu, żeby nie rdzewiał
Zamontować go w ramie i piaście ( nie skręcać na maxa)
Założyć koło
Opuścić z lewarka

ŚRUBY WAHACZA POWINNY BYĆ SKRECANE POD OBCIĄŻENIEM OKOŁO 70 kg

UDAĆ SIĘ NA ZBIEŻNOŚĆ

Kto już miał wymieniany sworzeń nie musi demontować całego wahacza, wystarczy odkręcić trzy śruby sworznia i już sam wyjdzie.
co to znaczy pod obciążeniem 70kg
Lepiej grzeszyć i żałować niż żałować że się nie grzeszyło

Besiek

#6 Post autor: Besiek »

kris pisze:a czy na pewno trzeba robić zbieżność po wymianie sworznia ? Czyżby można ją było naruszyć odkręcając te trzy śruby mocujące sworzeń do wahacza?
Na pewno trzeba sprawdzić, a w razie potrzeby ustawić.

jakubek90210
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 11 wrz 2010, 12:03
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Bxl
Auto: Opel Zafira C
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#7 Post autor: jakubek90210 »

Witam właśnie muszę wymienić wahacz i zastanawiam się który wybrać,jakiego producenta polecacie, ja zastanawiam się nad DELPHI.
wie koś może tko je produkuje dla opla?
Lepiej grzeszyć i żałować niż żałować że się nie grzeszyło

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#8 Post autor: Mattai »

Jak jest dobry cenowo bierz delphi. Ja mam parę detali delphi i jak na razie złego słowa nie moge powiedzieć

Ja wymieniałem sworznie (ruville) i końcówki drążków(delphi) w piątek, efekt rewelacyjny, co prawda zbieżność rozjechała się kompletnie.

Musiałem wymieniać ekspresem, bo auto jak łódka poruszała się przy wietrze bocznym, końcówki były strasznie zajechane, jeden sworzeń zapieczony, drugi skrajnie zużyty. Kierownicą ciut lepiej się kręci.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Patryk Pusiak

#9 Post autor: Patryk Pusiak »

a ja mam pytanko bo byłem u diagnosty i stwierdził że warto byłoby się zająć tematem wymiany sworznia wahacza, końcówek drążków i łącznikiem stabilizatorów. bo nie ma tam rewelacji a wręcz pewne luzy. Znalazłem komplet Febi Bilstein i MILE za 249 zł na alledrogo. A może polecacie jakąś inną firmę. proszę o opinie np jakich firm się wystrzegać

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#10 Post autor: Mattai »

Generalnie sprawdzone firmy to febi, ate, Meyle...nie szukaj za bardzo innych bo będziesz wymieniał na okrągło.
Zerknij na rodzimą TED-GUM. Bardzo dobra firma, czasem biorę od nich części.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Patryk Pusiak

#11 Post autor: Patryk Pusiak »

mam coś takiego:
1. http://allegro.pl/sworznie-koncowki-lac ... 82680.html
2. http://allegro.pl/koncowki-laczniki-swo ... 16402.html
sorki za linki podobno nie wolno, ale chce dowiedzieć się czy warto wydać te kasę na to czy szukać czegoś innego w hurtowni

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”