Z20LER i bandaż termiczny na kolektor/katalizator

To jest miejsce do prezentowania własnych modyfikacji w Zafirach - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Wiadomość
Autor
ciawron
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Korczyna
Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

Z20LER i bandaż termiczny na kolektor/katalizator

#1 Post autor: ciawron »

Witam kolegów,

W związku z odwiecznym problemem grzania się silników benzynowych (doładowanych) w naszych samochodach chciałbym zapytać, czy ktoś już się w to bawił? Wiem, że sam kolektor wydechowy owinąć będzie problem, ale co powiedzie o pierwszym katalizatorze i fragmencie rury na odcinku do łącznika elastycznego?

W lecie po otwarciu maski bucha "gorąc", jak po otwarciu piekarnika. Chciałbym coś z tym zrobić... :mysli:

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#2 Post autor: wampir11111 »

Pewnie że można owinąć nawet do drugiego katalizatora :ok:
Bandaż musisz mieć taki powyżej 1000 C° ;)

ciawron
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Korczyna
Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#3 Post autor: ciawron »

No właśnie w IC maja do 1600* i 2mm grubości z włóknami węglowymi (pewnie jako zbrojenie). Tylko czy pierwszego kata można oblecieć. Teoretycznie nie powinno źle wpłynąć na działanie, a jedynie pozytywnie. Wyższa temp. - lepsze wypalanie. On tez grzeje jak piec kaflowy...
Ostatnio zmieniony 05 mar 2019, 14:23 przez ciawron, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#4 Post autor: wampir11111 »

Ogólnie to bym pierwszego kata zastąpił DP 2,5 cala i dopiero wtedy się bawił w owijanie :ok:

ciawron
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Korczyna
Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#5 Post autor: ciawron »

wampir11111 pisze:Ogólnie to bym pierwszego kata zastąpił DP 2,5 cala i dopiero wtedy się bawił w owijanie :ok:
Z przeglądami nie ma później problemów? Też cenie sobie cichą prace silnika, choć od środkowego tłumika w łącznie do smaego tyłku mam wszystko z kwasowki - ale jest cicho. Niechciałbym, by było głośniej.

Nie będzie tez problemów ze zgraniem silnika? Przecież taki kat stawia dość duże opory spalinom.

No i gdzie można taki wynalazek kupić? :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Wojti »

Na pewno musi to być dobrej jakości co by potem szybko sie nie rozsypał...
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: ryba1 »

Z przeglądami nie ma problemu. DP mogę zrobić. Będzie trochę głośniej. Sama termoizolacja coś a ale nie za dużo. Podniesienie maski najwięcej daje jeżeli chodzi o odprowadzenie ciepła

ciawron
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Korczyna
Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#8 Post autor: ciawron »

Tylko się zastanawiam, bo gdzieś słyszałem, że będą chcieli wprowadzić badanie spalin orzy przeglądach. Nie wiem, ile w tym prawdy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: ryba1 »

ciawron pisze: 06 mar 2019, 07:13 Tylko się zastanawiam, bo gdzieś słyszałem, że będą chcieli wprowadzić badanie spalin orzy przeglądach. Nie wiem, ile w tym prawdy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mowimy o prekacie a nie kacie a to różnica. 2 KAT przecież zostaje więc w niczym nie ma problemu

ciawron
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Korczyna
Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#10 Post autor: ciawron »

Dobra, a co daje w moim silniku pominięcie prekata i zastąpienie go DP?

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: ryba1 »

ciawron pisze: 06 mar 2019, 08:18 Dobra, a co daje w moim silniku pominięcie prekata i zastąpienie go DP?
Może byc nieco głośniej i kilka NM na plus(raczej nie odczuwalne)

ciawron
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Korczyna
Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#12 Post autor: ciawron »

Ok, musze przemyśleć. Zależało mi na niezbyt głośnej pracy całego układu, żeby dzięci przy dłuższych trasach wakacyjnych nie miały zbyt głośno. Tylny tłumik mam przelotowy z kwasowki, środkowy i całe orurowanie na tym odcinku (tak od Niemca przyjechał - robione na zamówienie). Końcówka tłumika była lekko schowana i topiło zderzak, ale po lekkim odsunięciu przestało i jest ciszej. Pęd spalin działał jak opalarka ;)

Droga jest taka zmiana? Ile można wziąć za prekat?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 06 mar 2019, 09:56 przez ciawron, łącznie zmieniany 1 raz.

ciawron
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Korczyna
Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#13 Post autor: ciawron »

Dobra inne pytanie: czy prekat w LER, LEH i LET ma takie same wymiary? Są kompatybilne, czy różnią się wymiarami?

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#14 Post autor: wampir11111 »

ciawron pisze: 07 mar 2019, 09:04 Dobra inne pytanie: czy prekat w LER, LEH i LET ma takie same wymiary? Są kompatybilne, czy różnią się wymiarami?
Nie wiem ale DP jest taki sam i pasuje do Z20LEx ;)

ciawron
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: 01 lip 2017, 21:19
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Korczyna
Auto: Zafira B 2.0 Turbo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#15 Post autor: ciawron »

wampir11111 pisze:
ciawron pisze: 07 mar 2019, 09:04 Dobra inne pytanie: czy prekat w LER, LEH i LET ma takie same wymiary? Są kompatybilne, czy różnią się wymiarami?
Nie wiem ale DP jest taki sam i pasuje do Z20LEx ;)
Dzięki za odpowiedź. Już zlecenie poszło do kolegi z forum :) Jak ma być, to niech będzie profesjonalnie. Po zrobieniu DP na całość od kolektora po drugi katalizator pójdzie bandaż.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Własne modyfikacje”