Strona 1 z 2

[A,B]Zdalne włączanie samochodu

: 03 mar 2011, 14:49
autor: jaro9
W USA widziałem że ludzie odpalają samochody np w mroźne dni rano z domu pilotem. Można wtedy sobie autko zagrzać i jechać już w cieple. Akurat tak się składa że mam Zafirę B w automacie tak jak 99% samochodów w USA. Na jakiej zasadzie działa takie włączanie i czy da się coś takiego zrobić w naszych samochodach ?

: 03 mar 2011, 16:10
autor: pająk210584
podejżewam że nie auto odpalaja tylko webasto z pilota

: 03 mar 2011, 16:15
autor: kubutek
Znajomy miał taki moduł w vectrze b zintegrowany z alarmem i centralnym zamkiem (do wszystkiego był jeden pilot).
Na pilocie był guzik zapłonu - pierwsze wciśnięcie dawało reakcje jak stacyjka w pozycję 1, drugie wciśnięcie (przytrzymanie) kręciło rozrusznikiem.

Informacji na ten temat jest sporo.

Nie wiem, czy rodzaj samochodu ma znaczenie, ale rozwiązanie zwłaszcza w zimie i jak samochód stoi na własnym podwórku pod oknem rewelacyjne.
Ale wg mnie temat powinno dać się ugryźć w każdym samochodzie.

: 03 mar 2011, 16:18
autor: kubik_CDTi
Jest to alarm specjalny z funkcją odpalania z pilota.
Nie wiem tylko czy taki alarm jest do samochodów na szynie CAN-bus jakim jest ZafiraB

: 03 mar 2011, 16:24
autor: otko
Wszystko fajnie bo jest ciepło, ale ostatnio czytałem że lepiej dla silnika jest gdy po uruchomieniu autem od razu się jedzie (diesel)

: 03 mar 2011, 17:06
autor: jaro9
Dzięki za odpowiedzi. Zorientuje się w cenach tego typu alarmu.
Na pewno jest to odpalanie silnika. Po drugie być może że nie jest to za zdrowe dla silnika ale fajny bajer (coś za coś) :) Dowiedziałem się przed momentem że trzeba mieć dołączony do alarmu moduł który na chwile rozbroi immobilizer aby odpalić silnik.

: 03 mar 2011, 22:25
autor: olo018
Takie cosik miał kadet 2,0 gt z cyfrową deską rozdzielczą w latach 90.

: 04 mar 2011, 11:20
autor: emjot
Webasto działa na innej zasadzie, grzeje silnik i płyn - ale sam silnik nie chodzi.

: 04 mar 2011, 19:35
autor: meho
Miałem kiedyś coś takiego, jeden pilot do zapalania i do alarmu. Na ebay u można tego więcej znaleźć
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=remote ... ter&_rdc=1
w zimę rewelacja bo odpalałem sobie z klatki schodowej i jak przychodziłem to było już ciepło. Kwestia silnika to inna sprawa.
pozdrawiam

: 04 mar 2011, 20:42
autor: dejna
jaro9, napisz do kolegi oki - on ma co prawda ZA ale ma cosik takiego u siebie zamontowanego - sam zakładał, więc raczej będzie wiedział co z czym i dlaczego...

zresztą oki w swojej zośce ma takie rzeczy zamontowane, że głowa mała...

: 04 mar 2011, 22:00
autor: oki
Ktoś wywołał mnie do tablicy.
Alarmy są różne, są też osobne moduły spełnijące tą rolę.
Jeśli chodzi o Automat czy manual, większe możliwości w tym przypadku ma automat z racji bezpieczeństwa (automat stoi zawsze w trybie parking)
Np mój alarm LEA 826 posiada opcję automat i manual i różnią sie te opcje tym ze aby odpalić silnik zdalnie muszę wykonać przy skrzyni manualnej odpowiednią procedurę podczas wysiadania (każdy producent to rozwiązał na swój sposób)
Przy automacie tego wymogu juz nie ma i odpalasz w dowolnej chwili.

U mnie np nie ma kontroli położenia skrzyni biegów w alarmie i nie ma opcji aby sam odjechał przy uruchomieniu.
Procedura wygląda tak ze wysiadasz na pracującym silniku i po zamknięciu drzwi i uzbrojeniu alarmu wyłącza silnik, lub przechodzi w tryb PRO TURBO studzenie turbiny na czas od 1-5min
Inaczej się też odpala, tzn sam odpala.
Wciskam guzik tylko raz , a alarm sam kręci rozrusznikiem i odpala.
Kontrola obrotów silnika oraz kontrolki ciśnienia oleju dają znać kiedy silnik został uruchomiony aby przerwać pracę rozrusznika.
Jeśli nie odpali ponawia sam próbę z przerwami trzy razy.

Dodatkowe opcje to uruchamianie silnika przy spadku poniżej zadanej temperatury, lub na określoną godzinę.
Przykładowy link do opisu alarmu
http://www.nettrading.ro/WINTEC/alarma-auto-lea-826.htm

Co do Webasto uruchamiam albo łącznie z silnikiem jako dogrzewanie, albo z dodatkowego kanału od alarmu.
Osobiście wolę tą pierwszą opcję z racji tego ze jest ładowanie a przy webasto grzanie świecy i wentylator kabiny swoje ciągną.

A z ostatnich nowinek, zaprojektowałem i zbudowałem układ komfortowych kierunków oparty na mikroprocesorku PIC, tak zwany 3 klik.
Mnie się to podoba.

A pracuję juz nad następnym udogodnieniem do Zosi, ale to pochwalę się jak sie uda i skończę :)

: 15 lis 2011, 19:53
autor: satyrek
Witam wszystkich,
ponieważ przymierzam się do instalacji alarmu mam pytanie do Oki:
gdzie kupowałeś swój alarm i ile kosztował?
na aledrogo znalazłem coś takiego :
ALARM POWIADOMIENIE, ODPALANIE, METALOWY PILOT LCD
wygląda podobnie

Najbardziej interesuje mnie opcja PROTURBO - czyli wysiadam zamykam, a silnik zostaje wygaszony po zaprogramowanym czasie 1,2 lub 3 minuty.
Dodatkowy kanał do uruchamiania webasto

: 15 lis 2011, 20:17
autor: danio
Na tą porę roku super sprawa !
Sam zestaw cztery stówki a reszta ?
Ale przy podłączaniu będzie niezła jazda

: 16 lis 2011, 10:06
autor: cebula1982
Kolego Satyrek kupilem w tej firmie alarm do poprzedniego auta i moge powiedziec ze wykonanie dosc solidne. Pomoc techniczna w podpieciu alarmu na 6+ wisiałem na telefonie z 30 min i mily Pan mowil co i jak podpiac i gdzie moge znalezc odpowiednie podlaczenia.

: 17 lis 2011, 14:57
autor: oki
Satyrek, faktycznie alarm podobny nawet elektronicznie rozmieszczenie elementów jest podobne z tego co pamiętam, inny jest czujnik oraz moduł anteny ale to może kwestia obudowy.
Swój alarm kupowałem jakieś 7 lat temu w firmie w warszawie pod nazwą LEA kosztował zawrotną kwotę 750zł i już go od dawna nie ma w ofercie.
Przez taki długi okres używania jedynie pilot ma ślady eksploatacji i jedynie co w alarmie przerabiałem to miganie kierunków na uruchomionym silniku bo nie mozna było tego w nim wyłączyć mimo jego 48 ustawień programowalnych.
Montowałem go sam bo się tym zajmuję i jestem z niego mega zadowolony do tego stopnia że wymontowałem go z felicji i zamontowałem w zafirze wywalając oryginalne SEO
Swoją drogą ciekawy jestem jak wygląda ten alarm z bliska szczególnie pilot radiowy.