Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Slavobeer

#391 Post autor: Slavobeer »

EniNiko pisze:a na komputerze zero błędów i co teraz nie wiem jak usprawnić moje autko
Moje auto też juz jest po diagnozie i niestety błędów zapisanych żadnych nie ma :(
Dla świętego spokoju chyba dam do czyszczenia kolektor, EGR pójdzie do regeneracji do Brzegu (mam niedaleko) i zobaczymy co dalej.
Czy po regeneracji i ponownym montażu trzeba coś robić z komputerem? Jakieś nastawy, programy itp. Nie znam się na tym stąd pytanie.

SH'Raku

#392 Post autor: SH'Raku »

H,Łajszczak, no dlatego zamierzam udać się z nim na warsztat z prośbą o wymianę uszczelki, uszczelek nie wiem w sumie czy na kolektorze jest 1, 2 ? no i przy okazji o wyczyszczenie, tylko czy im się będzie chciało to zrobić, czy to zrobią, bo jednak nie jest to część w którą można zajrzeć od tak sobie i sprawdzić czy wykonali pracę tak jak prosimy, :|

Slavobeer

#393 Post autor: Slavobeer »

toldek1 pisze:
seba119 pisze:Moim zdaniem oblepiony jest cały kolektor ssący,a spowodowane jest to delikatna jazdą. Rozbierałem i czyściłem to już w 3 zafirkach.
Pewnie tak jest, tylko że czyszczenie kolektora to połowa sukcesu, kanały dolotowe w głowicy już ciężko doczyścić o obrośniętych mazią zaworach już mowy nie ma. Jest na to sposób bez rozkręcania, efekty rewelacyjne http://www.liqui-moly.pl/jct
Czy ktoś z Was robił czyszczenie układu tym preparatem?
Dzwoniłem do warsztatu, który jest na wykazie we Wrocławiu, ale Pan powiedzial mi, że kolektora ssącego i ukladu ssącego to nie wyczyszczą....
Układ wtryskowy owszem, kosztuje to ok. 300 zł i trwa z podłączeniem godzinę.

Ale mi bardziej zależy na samym układzie ssącym, więc już nie wiem czy jest sens się tym interesować, czy po prostu oddać auto na wymontowanie całego kolektora ssącego i EGR i oddać to do regeneracji i wyczyszczenia.
Może macie jakiegoś sprawdzonego mechanika, który to już robił?
Ja mam u siebie w pracy warsztat, ale moi ludzie by się uczyli.... więc pytam Was Koledzy czy polecacie kogoś we Wrocławiu?

Pozdrawiam
[/hide]

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#394 Post autor: Dziadek13 »

Slavobeer pisze:Ale mi bardziej zależy na samym układzie ssącym, więc już nie wiem czy jest sens się tym interesować, czy po prostu oddać auto na wymontowanie całego kolektora ssącego i EGR i oddać to do regeneracji i wyczyszczenia.
Pozdrawiam
[/hide]
A może tak spróbuj.
http://www.wynns.pl/top/do%20ropy/233%2 ... DIESEL.php
A i tak z dwa miesiące będziesz miał to samo.
Lub kupić srodek do czyszczenia gaźników zdjąć wąż z dolotu wybudować EGR i tamtędy psikać tym środkiem, pod otwór dolotu coś podłóż bo tamtędy będzie wylatywać taka brudna maź.Ja tak robie i raz że mniej roboty no i koszty małe a przyjemność duża.

aleks27

#395 Post autor: aleks27 »

odgrzebie troszke kotleta, bylem dzis na kompie i wywalilo mi blad P0234 czujnik doladowania wartosc ujemna.i teraz moje zapytanie czy samo wyczyszczenie czujnika cos pomoze?czy trzeba szukac jeszcze cos??moj silnik to 2.0 dti

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#396 Post autor: Harry200 »

P-0234 przeładowanie turbiny ,powodem może być pompa vacum daje za małe podcisnienie ,ewentualnie wężyki od zaworka sterującego turbiną..No i oczywiście czy kierownica w turbinie Ci sie nie zacina..

sQcha

#397 Post autor: sQcha »

U mnie kiedyś zaworek sterujący (ten z którego wężyki u BB się odłączyły) szwankował, bo styki zaśniedziały. Odpiąłem wtyczkę, psiknąłem kontaktem i śmiga do tej pory.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#398 Post autor: Harry200 »

aleks27 Na zdjęciu masz siłownik sterujący kierownicą turbiny,powinieneś móc go przesunąć na wyłączonym silniku od 15-30mm zależy od modelu sprężarki.


Obrazek

aleks27

#399 Post autor: aleks27 »

dzieki jutro wymienie ten podklejony wezyk i sprobuje czy ten silownik dziala.juz zaczynam sie szykowac raczej do regeneracji turbo :evil:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#400 Post autor: Harry200 »

Sprawdż najpierw kierownicę a póżniej jeszcze elektrozawór sterujący..

Slavobeer

#401 Post autor: Slavobeer »

Ten wynn's faktycznie wygląda zachęcająco.
A gdzie dokłądnie powinno się to aplikować w silnikach DTI?
Do rury ssącej przed turbiną - czyli od razu za filtrem powietrza? I to wtedy miało by przepływać przez intercooler???
Czy może bezpośrednio do kolektora ssącego przed EGR?

aleks27

#402 Post autor: aleks27 »

a wiec tak kierownica turbo dziala tak jak mowiles,niestety elektrozawor jest winny ten do turbo,puszcza w obie strony powietrze.podmienilem z tym drugim przy aku i narazie pojezdze tak z ewentualna proba naprawy tego popsutego

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#403 Post autor: Harry200 »

Czyli błędu o przeładowaniu turbiny już nie masz :?:

aleks27

#404 Post autor: aleks27 »

na ta chwile nie mam zadnego bledu,ale calkowity test zrobie jak wymienie ten elektrozawor i musze sie wypuscic w trase na Krk bo u mnie nie ma gdzie sie tak rozpedzic.a jeszcze jedno pytanie: w tych elektrozaworkach te dwie koncowki ktore sa do wezykow podcisnieniowych sa inne tzn w jednym sa grubsze a w drugim minimalnie mniejsze,czy tak ma byc i czy nie bedzie roznicy jesli je podmienilem miejscem?


wczoraj postanowilem rozebrac ten elektrozawor,przedmuchalem go bo mial sporo paprochow,poskladalem,zalozylem i dzis byl maly tescik na zakopiance.przy rozgrzanym silniku i predkosci 140 km/h puscilem noge z gazu do 100 i znow ostro na gaz i nareszcie nic sie nie dzieje zlego.H.Łajszczak i cala reszta ktora pomogla duze :piwo:

Awatar użytkownika
Pawel
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 28 paź 2010, 11:52
Imię: Paweł
Lokalizacja: Wągrowiec
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#405 Post autor: Pawel »

Witam.Po bezawaryjnym użytkowaniu mojej zośki przez rok nagle zaczęły się problemy.Auto straciło moc ,kopci z rury niemiłosiernie.Pojechałem na diagnozę i...oto kody błędów:

P0400 - Zakłócenie przepływu spalin w układzie EGR

P0725 - Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika

P1335 - Pompa wtryskowa
- informacja o prędkości obrotowej
- czas wtrysku

P1220 - Czas wtrysku
- wysoki/niski przepływ


Podejrzenie mechanika padło na czujnik obrotu wału korbowego,miałem możliwość "pożyczyć" takowy czujnik by sprawdzić czy to on - niestety to nie to ponieważ objawy i błędy były te same, choć po wykasowaniu błędów zośka lepiej szła ,już tak nie dymiła ale było to chwilowe-teraz jest tak samo.EGR sprawdzony i według mechanika jet ok. Ostateczna diagnoza to pompa,po konsultacji u innego mechanika mam mętlik w głowie bo on stwierdził że to nie są objawy zepsucia pompy.Dzisiaj jade do innego fachowca który ma potwierdzić lub zaprzeczyć diagnozie,a skończy się pewnie tak że oddam zośke do warsztatu Meckena w Szubinie - słyszałem same dobre opinie o tym warsztacie.
Ktoś z Was miał podobne usterki w swojej zośce?
Każdemu zdarza się być głupcem przynajmniej przez 5 minut dziennie.
Mądrość polega na tym, by nie przekroczyć limitu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”