Zafira A - szarpanie podczas ruszania, przyspieszania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
buli

#181 Post autor: buli »

Nie sprawdzałem. A które wewnetrzne czy zewnetrzne

Woytas

#182 Post autor: Woytas »

wszystkie

buli

#183 Post autor: buli »

A jak je mozna sprawdzic? Przy skrecie nic nie tyka podczas jazdy tez cicho.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#184 Post autor: Harry200 »

Najczęściej za takie objawy odpowiadają wewnętrzne,może to być też uszkodzona tarcza sprzęgła..

marcinos25

#185 Post autor: marcinos25 »

Witam. Przeczytałem cały wątek . Ja ma problem z mocą(silnik 1,8 16V 125KM) -mianowicie wydaje mi się ze silnik nie wkręca sie tak na obroty jak powinien. Dopiero ok 3000obrotów samochód jakoś idzie(choć to jeszcze nie to). W porównaniu do mojego poprzedniego wozu- tez 125 konnego to zafirka porusza sie jak rower, na 4 i piątym biegu bardzo wolno przyspiesza.... W dodatku dzis założyłem gaz(jeszcze nie jeżdziłem samochodem bo żona odebrała) ale domyślam sie że z gazem jeszcze sie to pogłębi. Czytałem o czyszczeniu przepustnicy, wymianie świec i cewki....myślicie ze to pomoże? Proszę o podpowiedzi doświadczonych zafirkowiczów bo ja mam ten wóz dopiero od tygodnia. Pozdrawiam

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#186 Post autor: jacek76 »

marcinos25 , jeżeli masz zaniki mocy , szarpanie , problemy z ruszeniem a nie masz błędów , to na 99% to wina cewki lub świec.
Wymień świece , podmień od kogoś cewkę ( najlepiej nową ze sklepu) i zobaczysz.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

Awatar użytkownika
micaddo
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 28 lip 2011, 16:39
Lokalizacja: Polska
Model:

#187 Post autor: micaddo »

Jeżeli chodzi o diesla 2.0 dti to problemy z nierówną praca silnika zakończyły się wymianą pompy wtryskowej, zainteresowani z spotu w Siamoszycach znają sprawę, koszt z robocizną 2800 zł, ale spodziewałem się przy ponad 200000 km. Licznik był na pewno cofnięty o co najmniej 50000. (nie wiem jak w silnikach pb.)
Ostatnio zmieniony 01 paź 2011, 20:32 przez micaddo, łącznie zmieniany 1 raz.

ares ares

#188 Post autor: ares ares »

WITAM
odnośnie szarpania i braku mocy:
ja wymieniłem wszystko świece,cewkę,filtry,przeguby,sprzęgło,poduszki,czujniki sam już nie pamiętam jakie,podmieniałem przepływkę,przepustnicę i i i efekty mizerne
wada jest chyba przy wejściu wtyczek do sterownika lub samym sterowniku przy poruszeniu tym samochód jezdzi jak nowy jeszcze nie wiem co z tym zrobić a i też problem ze znalezieniem wolnego czasu mam miesięcznie robie zafcią około 5000km.
naszczęście wszystko władowałem w koszty firmy bo by mnie szlak trafił z wydatkami
więc ostrożnie z wymianami panowie
pozdrawiam

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#189 Post autor: firek »

ares ares, diagnoza dla Ciebie to naprawa lub wymiana sterownika silnika.
Przeszedłem ten problem(wymiana wiązki nic nie daje)-ja znalazłem speca od naprawy sterowników w swoim miescie, mnie to kosztowało 3 stówki. Pozdro

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#190 Post autor: jacek76 »

Firek a check Ci sie świecił czy nie? I daj namiary na tego gościa. Tanio bierze ;)
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#191 Post autor: firek »

jacek76, mozna powiedzieć że nie jest drogi, a na robocie się zna.
Niestety jest jeden problem z reguły potrzebuje całe autko-nie lubi naprawiać przysłanych sterowników, bo jak mówi nie może ich do końca sprawdzić po naprawie.
To pierwszy problem, a drugi to taki że nie udało mi się nigdy do niego dodzwonić-preferowany kontakt osobisty....
Namiary wrzucę troszke później jak przewertuję notes ;)

[ Dodano: Wto Paź 04, 2011 20:16 ]
jacek76, namiary na tego szpenia juz są na forum(lubelskie):
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8112

kris767_66

#192 Post autor: kris767_66 »

ZAFIRA A. 2.0 dti 101KM

Witam.
Trafiłem na to forum kiedy szukałem rozwiązania na mój problem z zafirką. Postaram się opisać wszystko tak dokładnie jak potrafię. Zaznaczę jeszcze, że jestem amatorem w mechanice samochodowej, coś tam wiem, czegoś nie wiem. Dziękuje za zrozumienie.

Tak jak w temacie mój problem objawia się szarpaniem silnika. Czasem nic się nie dzieje przez np. 300km, a później zaczyna szarpać. Posłużę się tutaj filmem nagranym przez kogoś innego, nie jest to moje auto - http://vimeo.com/29722846 . Identycznie moja zafirka szarpie, ale jak już pisałem nie cały czas, zależy w jakim jest humorze. Często tak, ze dalsza jazda nie jest możliwa. Zdarza się, że zapala się kontrolka silnika i auto traci moc (tryb awaryjny)? Poszarpie i znowu przestaje i tak w kółko. Ostatnim razem kiedy się zapaliła wspomniana już konrolka wrzuciłem luz i przegazowałem auto, zgasła. Wtedy też, kiedy szarpie, przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, ronda po wrzuceniu na luz auto gaśnie, nie zawsze, ale często. Zafirka była już u mechaników, rozkładali ręce. Jeden z mechaników doszukał się błędu sterownika pompy ( nie pokazywał mi go, ani nie dał wydruku dlatego nie wiem jaki numer błędu ). Powiedział tylko, że pompa do regeneracji ( koszt około 2 000 zł ). Jest taka możliwość, że to właśnie pompa ? Zastanawiam się ponieważ doszukałem się firmy, który zajmuje się naprawą samego sterownika i koszta są wtedy mniejsze. Boję się robić regenerację, a później się okaże, że to nie było to i szarpać będzie dalej. Dodam jeszcze, że po dłuższej jeździe, kiedy jestem zmuszony zatrzymać się na skrzyżowaniu i silnik przez kilka minut pracuje na luzie to wtedy lubi szarpnąć sobie raz, czy tam dwa razy :) Taki drobny szczegół, ale może przydatny. Drugim problemem, który dosyć często występuje jest problem ze zgaszaniem auta, przekręcam stacyjkę, wyciągam kluczyk a silnik pracuje, pozostaje go tylko zdusić żeby sie wyłączył. Zdarza się też, że po przekręceniu stacyjki silnik gaśnie, ale święcą sie prawie wszystkie kontrolki, nie takim mocnym światłem jak normalnie tylko są lekko przygaszone. Święcą się tylko kiedy światła są załączone. Myślę, że te dwa problemy mają ze sobą coś wspólnego, ale opinie pozostawiam wam.

Bardzo proszę o zainteresowanie moim tematem i ewentualną pomoc, z góry bardzo dziękuję.

PS. Piszę tutaj ponieważ w odpowiednim dziale nie mogłem założyć nowego tematu.

janusz1971

#193 Post autor: janusz1971 »

mam maly problem z zafirka 1.8 wymienilem olej filter ,wyplukalem silnik 2 razy i swieci mi kontrolka cisnienia wymienilem tez czujnik prosze o dobre rady.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#194 Post autor: Harry200 »

A mierzyłeś manometrem czy masz jakiekolwiek ciśnienie,czym płukałeś silnik.. :?:

gieesiak

#195 Post autor: gieesiak »

podczas wymiany oleju nie przkręciłeś czasem obudowy filtra oleju- tej aluminiowej części?
jeśli jest ona żle ustawiona , to będzie za niskie ciśnienie w układzie :>
pzdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”