roznica w silniku X18XE1 zafiry i vectry b

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

roznica w silniku X18XE1 zafiry i vectry b

#1 Post autor: darek_s »

Pytanie jak w temacie,konkretnie chodzi o mocowanie silnika do poduszki zafira i astra maja łape w rozrządzie vectra na alternatorze i ma tez pasek rozrzadu innej dlugosci wynikajacy z innego poozenia rolki prowadzącej.Czy do silnika vectry da sie przykrecic łape zafiry,czy w głowicy bedą odpowiednie miejsca do przykrecenia łapy i czy rolka prowadząca tez bedzie musiala byc przykrecona w innym miejscu dokladnie tak jak jest w zafirze.Wydaje sie ze blok i głowice powinny byc takie same ale moze ktos miał ztym stycznosc i wie wiecej.Pytam bo chce wiedziec czy silnik z vectry mozna wsadzic do zafiry lub astry.pzdr.

Mihó

#2 Post autor: Mihó »

Porównywałem te silniki między VB a AG.

1. Mocowanie prawe silnika w VB jest z przodu - wspólne dla kompresora klimy i pompy wspomagania.
1b. Astra G prawe mocowanie ma w osłonie rozdządu. Paski i obudowy są różne.

Głowica i blok są takie same. może Ci się zdarzyć, ze kupisz słupek z VB i otwory pod rozrządem będę skorodowane, ale daje to się wyczyścić. Z praktyki wiem, że nawet nawiercić i gwintować nie byłoby ciężko.

Mocowanie w VB koło alternatora to jest tylko do drążka reakcyjnego. On nie przenosi żadnych sił w pionie ! To nie na nim wisi silnik

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#3 Post autor: darek_s »

Wielkie dzieki to mi sporo wyjasniło,mam jeszcze jedno pytanie Z18XE powinien podejsc jako goły słupek tylko czy zadziała czujnik obrotów wału który w Z jest obok filtra oleju,czy są to elektrycznie te same czujniki rózniace sie tylko wyglądem i umiejscowieniem?pzdr.

Mihó

#4 Post autor: Mihó »

1. Teraz rozmawiamy o Z18XE a X18XE1:

1. Czujniki są różne
2. Różnią się także ich sposoby umiejscowienia
3. Wał jest inny - wynika to z pierścienia podawczego dla czujnika prędkości wału
4. Głowice są dokładnie takie same. Z18XE ma zaślepkę na EGR przykręcaną na 3 śrubach
5. Kolektory - wydechowe się różnią, a ssące - na 90% jest to samo.
6. Z18XE ma inną pompę oleju - nie ma uchwytu pod czujnik. Musisz przełożyć
7. Rozwiązanie filtrów jest inne. X18XE1 ma wkład, a Z18XE ma metalową puszkę (tradycyjny filtr). Wg mnie - drugie rozwiązanie jest lepsze, bo masz do wyboru longlife, lub zwykły filtr. Polecam zwykły + zwykły olej + wymiana 15 tys / rok

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#5 Post autor: darek_s »

Roznice tych silnikow mniej wiecej znam,chodzi mi o to czy jak bym wlozyl Z18 do siebie na starym osprzecie golutki slupek to czy czujnik obrotow walu zagada z komputerem,czy konieczne by bylo przelozenie starej pompy oleju i wtedy czujnik obrotow byłby stary.Gdzies kiedys w necie czytalem o przekladce tych silnikow do astry i gosc cos pisal ze bezproblemowo,ale nie moge tego znależć.pzdr.

Mihó

#6 Post autor: Mihó »

Musisz przekładać pompę z czujnikiem

123west

#7 Post autor: 123west »

Witam
Czy ktoś ma noty katalogowe lub inne źródła o nastawie wolnych obrotów lub (biegu jałowego). W Zafirach wydaje się że są one wyższe na poziomie 1000 obr/min.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#8 Post autor: firek »

123west, wolne obroty w Zośce powinny oscylowac w okolicy 750-850 obr/min.
1000 to stanowczo za duzo ;)

darkp1

#9 Post autor: darkp1 »

No chyba że silnik jest zimny i chodzi na "ssaniu" ;)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#10 Post autor: Harry200 »

Te silniki jeżeli chodzi o obroty biegu jałowego powinny mieć takie same,tylko na ''ssaniu'' tak jak napisał darkp1 powinny być podwyższone..

123west

#11 Post autor: 123west »

Zasięgnołem języka na zaprzyjaźnionym form asterek gdzie piszą że dla silnika X18XE1 Obroty jałowe dla tego silnika wynoszą 700-930rpm. Czy możecie to zweryfikować bo to inny zakres niż podajecie.750 -850. Niech to ktoś rostrzygnie bo wiem że moja zocha ma to do regulacji i wizytę na techu bo ma nastaw dokładnie 1008. Skutkiem tego jest duzy apetyt na zupę w mieście.

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#12 Post autor: Dek »

123west pisze:... bo ma nastaw dokładnie 1008. Skutkiem tego jest duży apetyt na zupę w mieście.
Ale taką wartość masz ustawioną jako "zadana prędkość obrotowa" (w komputerze) czy po prostu takie obroty są trzymane na obrotomierzu.

U mnie ten parametr (w komputerze) cały czas jest 800 obr.

I jak jest silnik ciepły to obroty chodzą miedzy 790 a 820.
A jak jest zimno to na początku jakieś 1100 i potem powoli spada do 800.
(dane z komputera)

Przy czym te początkowe 1100 są u mnie zawsze na zimnym silniku bez znaczenia czy na dworze jest 25 czy -25. Jak już silnik był raz zapalony to przy ponownym zgaszeniu i zapaleniu już ma niższe obroty.

Ot pewnie jakaś zasada jest ale jaka.. kto to wie.

pozdrawiam

123west

#13 Post autor: 123west »

Obecnie byłem na techu gość pyta ile ustawić no to 850 nie pewnie zawistowałem i tyle mam za 60złych ale korci zejść niżej bo na silniku nie zrobiło to najmniejszego wrażenia i pracuje cicho, stabilnie ale chyba oszczędniej o 15%. Na 2 biegu po płaskim przy tych obrotach toczy się ok 15km/h czy można jeszcze mniej?

Grzesiek

#14 Post autor: Grzesiek »

Ja mam tak samo. Na zimny 1000 pozniej leciutko spada ponizej 1000

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”