Regulacja turbiny

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

Regulacja turbiny

#1 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Witam kolegów ponownie , wczytywałem się tu w posty dotyczące silników w Zośkach i w jednym poście dotyczącym problemów z turbinką , ktoś napisał ,że istnieje możliwość wyregulowania na jakimś cięgnie turbinki w ten sposób by "brała " szybciej. U mnie jest tak,że w zasadzie tak do 2700obr. auto to zwykły diesel-muł. Nie ukrywam ,że mnie to drażni , więc jeśli istnieje możliwość regulacji by wyczuwalny moment doładowania pojawiał się wcześniej to poproszę o wskazówki jak i gdzie to podkręcić . Jeśli temat był już gdzieś wałkowany to poproszę o wskazówki gdzie tego szukać . Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość 8)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#2 Post autor: Harry200 »

W Zośkach po odpaleniu cięgno jest zaciągane do końca i dopiero jak jest za duże doładowanie to cięgno porusza kierowniczką w turbinie,także nie wiem czy to coś da jak ją mocniej dociągniesz,sprawdź sobie jakie masz ciśnienie doładowania...

Skasowany użytkownik 6483

#3 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No dobrze ale ja jestem w tej materii zielony, więc podpowiedz mi , jak mam zmierzyć to ciśnienie doładowania? Będe wdzięczny za każdą podpowiedź .

toldek1
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 30 maja 2010, 16:30
Lokalizacja: podkarpacie
Model:

#4 Post autor: toldek1 »

jarecki69 pisze:No dobrze ale ja jestem w tej materii zielony, więc podpowiedz mi , jak mam zmierzyć to ciśnienie doładowania? Będe wdzięczny za każdą podpowiedź .
Najprościej użyć programu diagnostycznego/testery TECH2, OP-Com, KTS itp/ odczytać parametry ciśnienia doładowania czyli porównać wyliczone doładowanie przez ECU i porównać z rzeczywistym, ideałem jest gdy przy określonej prędkości obrotowej wartości są takie same.
Można pomierzyć manometrem ale metoda niedokładna, chyba że jednocześnie mamy odczyt
z testera wartości wymaganej/ wyliczonej przez ECU/. Pomiar na nie obciążonym silniku nie jest właściwy. Gruszką a właściwie jej długością cięgna nie należy kręcić :!: zwykle nawet śruba kontrująca zabezpieczona jest żółtą farbą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”