Tuning silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

Tuning silnika

#1 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Mam do Was pytanie, koledzy. czy ktoś stosował w swojej Zośce sportowy filtr powietrza i ma w związku z tym jakies doświadczenia i spostrzeżenia? Nosze sie z zamiarem kupna innego filtru powietrza i chciałbym znać opinie Waszą w tym temacie. Będę wsdzięczny za jakiekolwiek sugestie. Oto link do tego filtra http://moto.allegro.pl/filtr-powietrza- ... 39537.html

saturn

#2 Post autor: saturn »

dołączam się do prośby kolegi. Mam świeżo kupioną Zofię z tym samym silnikiem i chętnie wymieniłbym filtr na nowy.

adasko

#3 Post autor: adasko »

Ten filtr wam nic nie da, kasa w błoto. W dieslu jedyne wyjście to box/chip, ale nie wiem czy przy 2.2 DTI się da(Poszukaj na forum było cos o tym). saturn jak masz benzynę to w ogole lipa bo nic nie zrobisz w miare sensownych pieniadzach :piwo:

leeoon

#4 Post autor: leeoon »

:D Na pewno nie zaszkodzi! :lol: Ale cudów się nie spodziewajcie... Głośniejsza praca silnika,może ciut elastyczniejszy...I tyle Największa zaleta? Żywotność!

saturn

#5 Post autor: saturn »

ja nie oczekuję tuningu, tylko dobrego, wydajnego filtra, który nie zmuli mojej benzynki. Tylko tyle.
Wiem, że 2,2 benzynka nie podlega tuningowi. Kupiłem ją dla żony i córek.
Leeoon może rozwinąć tę żywotność i elastyczność?

leeoon

#6 Post autor: leeoon »

Przy dobrym filtrze(wkładzie) moment obrotowy powinien być dostępny przy niższych obrotach,co za tym idzie,samochód jest bardziej elastyczny.
Co do żywotności.Chodzi o żywotność filtra.Przy odpowiednim traktowaniu powinien wytrzymać 1000 000 kilometrów! Wystarczy co kilka tysięcy kilometrów(zgodnie z zaleceniami danego producenta)filtr dobrze odkurzyć,umyć,wysuszyć.Po czym nasączyć specjalnym olejkiem....I mamy nowy filtr!!!! :)
Pozdrawiam! :piwo:

ube

#7 Post autor: ube »

1 sprawa taki filtr to nie tuning silnika tak samo jak zalanie wipałera czy wlanie oleju klasy 10w60.

Zgadzam sie w wypowiedzia kolegi leeoon, moim zdaniem taki filtr to min. wkładka K&N,PIPERCROSS lub podobnej klasy, nie jakieś badziewie. Takie filtry maja większy przepływ powietrza co przy serii może minimalnie zwiększyć moment obrotowy czy moc (zaznaczam MOŻE nie musi). Trzeba tez pamiętać o nasączaniu i myciu.

Jeśli chodzi o prawdziwy tuning to zastosowanie takiej wkładki da nam zdecydowanie większe efekty, wtedy robimy standardzik wylot,głowica, wylot.

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#8 Post autor: kamil12luty »

w calibrze mam stożek od paru tal i oprócz tego ze "ładnie" wygląda to innego pozytywu nie widze. Głośniejsze praca silnika. silnik wcale nie dostaje wiekszego momentu wręcz przeciwnie robi sie słabszy. To jest tak jak z speudo sportowymi tłumikami - ryczy tzn ze zapie**** Zostań przy serii. gdyby nie to ze w cali strzelił mi gaz w puche powietrza to juz bym dawno wrócił to serii

leeoon

#9 Post autor: leeoon »

Mówimy o wkładzie filtra,nie stożku.Stożek przy seryjnym silniku faktycznie może pogarszać sytuacje.Wkład przeciwnie :) Stożek się sprawdza przy mocno wysilonych jednostkach...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”