Panewka, sworzeń czy popychacz?
Moderator: Sebu$
Panewka, sworzeń czy popychacz?
http://www.youtube.com/watch?v=4depJpd7 ... re=mh_lolz
Z22SE 140kkm. Było tak. Rano, -15*C, odpalam i jadę a po kilku metrach stuku puku. Wtedy waliło dość głośno jak schodził z obrotów ale jak przyśpieszał była cisza. Silnik się rozgrzał i cały czas pukało. Odstawiłem do garażu i wieczorek odpaliłem i ku mojemu zaskoczeniu stuknęło z 5 razy a potem zupełnie ucichło. Pomyślałem sobie, że to popychacz hydrauliczny w głowicy i chyba stamtąd dochodzi odgłos, ale ciężko wyczuć.
Na zimno teraz jest cisza na jałowym i w większości zakresu obr. ale jak się rozgrzeje bez obciążenia stuka - jednak nie zawsze. Najgorzej jak schodzi z obrotów i na jałowym. To może być panewka lub sworzeń?
Z22SE 140kkm. Było tak. Rano, -15*C, odpalam i jadę a po kilku metrach stuku puku. Wtedy waliło dość głośno jak schodził z obrotów ale jak przyśpieszał była cisza. Silnik się rozgrzał i cały czas pukało. Odstawiłem do garażu i wieczorek odpaliłem i ku mojemu zaskoczeniu stuknęło z 5 razy a potem zupełnie ucichło. Pomyślałem sobie, że to popychacz hydrauliczny w głowicy i chyba stamtąd dochodzi odgłos, ale ciężko wyczuć.
Na zimno teraz jest cisza na jałowym i w większości zakresu obr. ale jak się rozgrzeje bez obciążenia stuka - jednak nie zawsze. Najgorzej jak schodzi z obrotów i na jałowym. To może być panewka lub sworzeń?
Ostatnio zmieniony 14 lut 2012, 22:04 przez bagat, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiesz, ja miałem podobny problem z silnikiem X20LET w Vectrze . Wtedy to miałem padnięty sworzeń na tłoku. Nie bawiłem się w jego naprawę , kupiłem nowy (używany ) silnik a swój rozebrałem na części i sprzedałem co się dało
Ostatnio zmieniony 14 lut 2012, 22:08 przez Skasowany użytkownik 6483, łącznie zmieniany 1 raz.
Jednak panewka sie obróciła. Jak sprawdzić czy wał jest do szlifu? wizualnie nie ma rys i jest gładki.
to jest przytarta
Czy ktoś ma mozliwość załatwić te panewki? nr 8, druga pozycja (622763) http://opeloem.com/opel/astra_g__zafira ... rings.html
Mahle nr 599 PS 19786 000
to jest przytarta
Czy ktoś ma mozliwość załatwić te panewki? nr 8, druga pozycja (622763) http://opeloem.com/opel/astra_g__zafira ... rings.html
Mahle nr 599 PS 19786 000
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4086
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
jeśli nie ma rys i jest gładki,to prawdopodobnie jest OK. pomierz wał suwmiarką, albo mikrometrem, czy przepadkiem się nie zrobił owal i sprawdź jeszcze jak wygląda korbowód. a o panewki możesz zapytać na www.opel-shop.pl(solidna firma).
Oczywiście!
najlepiej zawieź do szlifierni i niech sprawdzą ci korbowód i wał, najlepiej ja bym zawiózł komplet tłoki z korbami i wał. Po tych pomiarach będziesz miał pewność, że wszystko masz ok. Koszta podejrzewam to dobry literek Ps. pozostaje jeszcze jedna sprawa dlaczego ona się obróciła? czy wał, słabe ciśnienie oleju (pompa do wymiany), czy po prostu lipny olej.