Sprzęgło - koło dwumasowe

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#196 Post autor: Mattai »

Co do pompy znalazlem firme w poznaniu ktora ma jakies wejscie do pracowni pomp i regeneracja (konserwacja) dziajajacej pompy to okoszt ok 400-600 zl.
Ostatnia rozmowa z zerko w poznaniu dala szokujacy efekt 1300-1800 zl
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

darkp1

#197 Post autor: darkp1 »

Jaymzarf, generalnie mechanik (ogarnięty) się tym zajmował, jakoś wyregulował kąt wtrysku z tego co pamiętam, bo było źle ustawione. Teraz zafirka jakby minimalnie lepiej jeździła ale stukanie i kopcenie pozostało. Czy wtryski mogą mieć tutaj wpływ na takie kopcenie? I jak wytłumaczyć to że po rozgrzaniu jest wszystko ok (obroty nie falują, nie kopci, nie postukuje). Bo to stukanie występuje tylko w chwili kiedy obroty przez falowanie spadną.

mattai Ale nadal rozmawiamy o pompach jednowtyczkowych?

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#198 Post autor: Mattai »

Tak
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

darkp1

#199 Post autor: darkp1 »

No właśnie, a ja mam takie szczescie ze mam dwuwtykowa i w przypadku awarii nic się z tym nie da zrobić...

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#200 Post autor: Mattai »

No te dwuwtykowe nie sa zbyt fajnie rozwiazane, gdzies na forach trafilem ze naprawiaja, ale niestety, kosztowna to zabawa.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#201 Post autor: Harry200 »

Jeżeli chodzi o stukanie i kopcenie to za to mogą być odpowiedzialne wtryski..

darkp1

#202 Post autor: darkp1 »

H,Łajszczak, no właśnie też nad wtryskami się zastanawiałem. Co można z tym zrobić?

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#203 Post autor: Jaymzarf »

darkp1, podjechać do dobrego mechanika i niech sprawdzi na maszynce albo jeśli potrafi to bez wyjmowania z auta. Jeśli wadliwe to wymiana końcówek.

Doraźny sposób - przez powiedzmy 5 pełnych tankowań dodawaj dobrego środka do czyszczenia wtrysków. Jeśli będzie poprawa - stosować dalej. Tylko uważaj, niektóre preparaty nie mogą być stosowane w zimie, nie można do nich dodawać despersatorów.

Co do pompy - ja też mam dwa wtyki PSG16. Nie jest to aż taka tragedia póki nie zatrze się na amen. Mnie zrobili regeneracje ale bez pełnej diagnostyki na stole. Wymienione kilka części i uszczelnienie. Pełna regeneracja tylko w Czechach w fabryce Bosch'a koszt w zależności od pośrednika od 4500-6500zł. Gościu, przedstawiciel tego zakładu bywa często na giełdzie w Gliwicach i Mysłowicach. Oddajesz starą, dostajesz nową z gwarancją na 24m-ce bez limitu. Lecz wszyscy wiemy jak wygląda gwarancja - pompa padnie, Bosch sprawdzi i powie, że źle odpowietrzona, że złe paliwo itp...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

darkp1

#204 Post autor: darkp1 »

Jaymzarf pisze: Co do pompy - ja też mam dwa wtyki PSG16. Nie jest to aż taka tragedia póki nie zatrze się na amen.
Tylko jak rozpoznać to że się zaciera ;)

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#205 Post autor: Jaymzarf »

darkp1, różnie to bywa... Co dziwne, w warsztacie wśród objawów mieli jako niższe spalanie i moc, poza tym twardo pracujący silnik albo wręcz za miękko jak benzynka, wartości rzeczywiste kąta i dawki znacznie się różniły od pożądanych, ale zazwyczaj bez ostrzeżenia pada...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

darkp1

#206 Post autor: darkp1 »

No cóż, to przy następnej wizycie u mechanika podpowiem mu o wtryskach, wartości na kompie sprawdzę i trzeba jeździć dalej :)

rufio

#207 Post autor: rufio »

2004 rok przebieg 185kkm koniec wysprzęglika ,po rozważeniu wszystkich wariantów czyli regeneracja
, przejście na sztywne koło ,zdecydowałem komplet sprzęgła luk na dwumasie cena 3180 + 500 robocizna, w przyszłym tygodniu opiszę zmianę zachowania pojazdu po założeniu nowego sprzęgła

[ Dodano: Sro Mar 21, 2012 12:26 ]
Po wymianie sprzęgła,komplet +dwumasa zaobserwowałem brak pulsowania pedału sprzęgła,łatwiejsze wbijanie biegów,brak szarpnięć podczas zmiany biegów,brak irytujących drgań całej karoserii podczas ruszania w sumie ideał , gdyby nie koszt.

Awatar użytkownika
vertal
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 29 gru 2011, 16:42
Lokalizacja: Łowicz
Model:

#208 Post autor: vertal »

Witam podaje namiar na regeneracje dwumasy www.sprzeglo-service.pl dają gwarancje na 12 mc ...za dwumase biora od 600 do 800 zl za regeneracje tarczy i docisku 400 zl okładzine na tarcze nitują lukasa TRW...robią naprawdę dobrze koło po odbiorze jak nowe docisk i tarcza też -zrobiłem już 15tyś i nic się nie dzieje ....koszt całkowity 1200 kompletne sprzęgło 250 nowy wysprzęglik 500 robocizna ---razem 1950zl tyle co nowa dwumasa

Podaje adres do jeszcze innej firmy ale nie wiem jak robią.

PHU Avanti 25-720 Kielce ul.Chłopska 20 tel 500-585-449
regeneracja dwumasy tarczy i docisku 900zl
Inni tobie pomogą jak zobaczą że sam chcesz sobie pomóc

jakubek90210
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 11 wrz 2010, 12:03
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Bxl
Auto: Opel Zafira C
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#209 Post autor: jakubek90210 »

Witam wszystkich.Muszę wymienić dwumas ,docisk i tarczę sprzęgłową .Muszę sam kupić części i nie wiem jak mam je wybrać .Sprawdzałem za pomocą programu opla EPC ,wpisałem numer VIN i wyswietla mi sie kilka modeli tarcz lub trzy modele koła zamachowego .Czy ktoś może napisać w jaki sposób mogę ustalić za pomocą EPC jaka część jest zamontowana w moim samochodzie?
Lepiej grzeszyć i żałować niż żałować że się nie grzeszyło

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#210 Post autor: Bodek »

Podświetlone na niebiesko w EPC.

Wrzuć VIN TUTAJ zobaczymy co pokaże.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”