Wymiana dwumasy na koło sztywne
Moderator: Sebu$
regeneracja dwumasy firma 'sprzeglo-service' na rok gwarancja po regeneracji dwumasa tarcza i docisk jak nowe przejechałem juz 50 tys i nic sie nie dzieje koszt 1550 z mechanikiem
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez vertal, łącznie zmieniany 1 raz.
Inni tobie pomogą jak zobaczą że sam chcesz sobie pomóc
Ostatnio miałem okazję pojeździć zafirą 2.0 DTI z założonym sztywnym kołem zamachowym. Przetestowałem i porównałem jazdę moją Zafirą 2.0 DTI na dwumasie.
Tłumik drgań na tarczy sprzęgła bardzo dobrze się spisywał i nie odczułem żadnej różnicy między moim, a tamtym. Przydusiłem parę razy samochód, wrzucałem przy niskiej prędkości wysokie biegi (aby zobaczyć w jakim stopniu potrafi zniwelować drgania względem dwumasy) i jestem pozytywnie zaskoczony.
Jeżdżąc po mieście nie zauważyłem żadnej różnicy. Nie wiem jak spisałoby się w trasie. Podejrzewam jednak, że podobnie.
Lecz... Jest jedno "ale"
W Oplu na zwykłym kole, podczas postoju czuć ciągłe, mocne bicie na pedale sprzęgła.
Nie wiem czy akurat jest to skutek zastąpienia seryjnego zamachu zamiennikiem. Być może powód tkwi gdzie indziej. Może macie jakieś sugestie?
W każdym bądź razie tak wygląda wynik mojego testu
Tłumik drgań na tarczy sprzęgła bardzo dobrze się spisywał i nie odczułem żadnej różnicy między moim, a tamtym. Przydusiłem parę razy samochód, wrzucałem przy niskiej prędkości wysokie biegi (aby zobaczyć w jakim stopniu potrafi zniwelować drgania względem dwumasy) i jestem pozytywnie zaskoczony.
Jeżdżąc po mieście nie zauważyłem żadnej różnicy. Nie wiem jak spisałoby się w trasie. Podejrzewam jednak, że podobnie.
Lecz... Jest jedno "ale"
W Oplu na zwykłym kole, podczas postoju czuć ciągłe, mocne bicie na pedale sprzęgła.
Nie wiem czy akurat jest to skutek zastąpienia seryjnego zamachu zamiennikiem. Być może powód tkwi gdzie indziej. Może macie jakieś sugestie?
W każdym bądź razie tak wygląda wynik mojego testu
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
tornado50 pisze:Ostatnio miałem okazję pojeździć zafirą 2.0 DTI z założonym sztywnym kołem zamachowym. Przetestowałem i porównałem jazdę moją Zafirą 2.0 DTI na dwumasie.
Tłumik drgań na tarczy sprzęgła bardzo dobrze się spisywał i nie odczułem żadnej różnicy między moim, a tamtym. Przydusiłem parę razy samochód, wrzucałem przy niskiej prędkości wysokie biegi (aby zobaczyć w jakim stopniu potrafi zniwelować drgania względem dwumasy) i jestem pozytywnie zaskoczony.
Jeżdżąc po mieście nie zauważyłem żadnej różnicy. Nie wiem jak spisałoby się w trasie. Podejrzewam jednak, że podobnie.
Lecz... Jest jedno "ale"
W Oplu na zwykłym kole, podczas postoju czuć ciągłe, mocne bicie na pedale sprzęgła.
Nie wiem czy akurat jest to skutek zastąpienia seryjnego zamachu zamiennikiem. Być może powód tkwi gdzie indziej. Może macie jakieś sugestie?
W każdym bądź razie tak wygląda wynik mojego testu
No , niestety na sztywnym kole będą takie objawy! Dwumasa , właśnie ma za zadanie likwidować drgania skrętne, które powstają na wolnych i średnich obrotach w dieslach (to są takie szarpnięcia silnika przekazywane na sprzęgło i skrzynię biegów). Dwumasa poprawia komfort jazdy a przede wszystkim chroni skrzynię biegów.
Mój dobry kumpel oddał dwumase do regeneracji. Po otworzeniu przesyłki zobaczył tylko kilka spawów na kole i szlif powierzchni ciernej . W efekcie fachowcy usunęli wszystkie sprężyny i zespolili dwumase na koło sztywne.
Nikt z kolegów nie napisał, że jeśli jest dwumasa do wymiany to nie należy tego odkładać. Bardzo często kiedy się jeździ z bijącą dwumasą nie uszkadza się skrzynia jak koledzy piszą a pęka wał
Nikt z kolegów nie napisał, że jeśli jest dwumasa do wymiany to nie należy tego odkładać. Bardzo często kiedy się jeździ z bijącą dwumasą nie uszkadza się skrzynia jak koledzy piszą a pęka wał
sm
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Przy normalnym działaniu dwumasy, "łagodzi" drgania skrętne i chroni, przy zużytej dwumasie, niestety sama ona powoduje destrukcyjne skutki nie tylko dla skrzyni np. rozwalona obudowa, ale i dla silnika! jak napisał kolega sm pęknięty wał.
A wracając do wcześniejszej odpowiedzi: wymieniona dwumasa na sztywne koło i trza dodać, na nową, inną, standardową tarczę sprzęgłową (z sprężynami), to właśnie ta tarcza, a właściwie sprężyny przejmują rolę tłumika owych drgań! I jeśli ktoś przyjrzał się i porównał oba rozwiązania to może zwątpić w trwałość "zwykłej" standardowej tarczy.
Oczywiście jest i druga strona medalu a jest nią cena.
Ja myślę że trwałość dwumasy jest dość duża a w moim wypadku to jest prawie 160 tys. a co ważne na razie nie ma niepokojących objawów.
A wracając do wcześniejszej odpowiedzi: wymieniona dwumasa na sztywne koło i trza dodać, na nową, inną, standardową tarczę sprzęgłową (z sprężynami), to właśnie ta tarcza, a właściwie sprężyny przejmują rolę tłumika owych drgań! I jeśli ktoś przyjrzał się i porównał oba rozwiązania to może zwątpić w trwałość "zwykłej" standardowej tarczy.
Oczywiście jest i druga strona medalu a jest nią cena.
Ja myślę że trwałość dwumasy jest dość duża a w moim wypadku to jest prawie 160 tys. a co ważne na razie nie ma niepokojących objawów.
Witam Panowie.
Wybaczcie, że 'odgrzewam' stary temat, ale wydaje mi się że mam dosyć istotne informacje z nim związane.
Otóż jakiś rok temu wymieniłem owe felerne koło dwumasowe na kompletny zestaw VALEO KIT4P (w skład zestawu wchodzi sprzęgło, łożysko i koło zamachowe) i jestem bardzo, ale to bardzo zadowolony.
Obecnie przejechałem na tym zestawie jakieś 60tyś km (zestaw wymieniłem przy przebiegu 120tyś km, teraz mam ponad 180tyś km).
W celu potwierdzenia braku 'wielkich' różnic między dwumasem a jednomasem poprosiłem kilku znajomych o próbny przejazd, i też nie zauważyli znaczącej różnicy.
Jedyną wadą, to wg. mnie delikatne wibracje na wolnych obrotach, ale nie są One jakieś znaczące.
Pamiętam, że przed wymianą wertowałem internet w poszukiwaniu jakichś konkretnych informacji na temat tego konkretnego zestawu (mówię o VALEO) i naprawdę, mało jest opinii osób które na własnej skórze to przetestowały. Każdy pisał że: "znajomy znajomego zmienił", albo "jeździłem takim autem, bo znajomy zmienił".
Tak więc drodzy posiadacze Opla Zafiry 2.0DTI - śmiało montujcie ten zestaw!
Dodatkowo, mogę dodać iż ja w cenie samego nowego dwumasa wymieniłem w/w zestaw VALEO (sprzęgło + łożysko + koło zamachowe), docisk sprzęgła i jeszcze zostało na robociznę mechanika!
Na zakończenie dodam, iż mój OPEL jest z końcówki 2004r.
Mam nadzieję, że chociaż kilku osobom pomogłem rozwiać wątpliwości w tej kwestii!
Pozdrawiam!
Łukasz
Wybaczcie, że 'odgrzewam' stary temat, ale wydaje mi się że mam dosyć istotne informacje z nim związane.
Otóż jakiś rok temu wymieniłem owe felerne koło dwumasowe na kompletny zestaw VALEO KIT4P (w skład zestawu wchodzi sprzęgło, łożysko i koło zamachowe) i jestem bardzo, ale to bardzo zadowolony.
Obecnie przejechałem na tym zestawie jakieś 60tyś km (zestaw wymieniłem przy przebiegu 120tyś km, teraz mam ponad 180tyś km).
W celu potwierdzenia braku 'wielkich' różnic między dwumasem a jednomasem poprosiłem kilku znajomych o próbny przejazd, i też nie zauważyli znaczącej różnicy.
Jedyną wadą, to wg. mnie delikatne wibracje na wolnych obrotach, ale nie są One jakieś znaczące.
Pamiętam, że przed wymianą wertowałem internet w poszukiwaniu jakichś konkretnych informacji na temat tego konkretnego zestawu (mówię o VALEO) i naprawdę, mało jest opinii osób które na własnej skórze to przetestowały. Każdy pisał że: "znajomy znajomego zmienił", albo "jeździłem takim autem, bo znajomy zmienił".
Tak więc drodzy posiadacze Opla Zafiry 2.0DTI - śmiało montujcie ten zestaw!
Dodatkowo, mogę dodać iż ja w cenie samego nowego dwumasa wymieniłem w/w zestaw VALEO (sprzęgło + łożysko + koło zamachowe), docisk sprzęgła i jeszcze zostało na robociznę mechanika!
Na zakończenie dodam, iż mój OPEL jest z końcówki 2004r.
Mam nadzieję, że chociaż kilku osobom pomogłem rozwiać wątpliwości w tej kwestii!
Pozdrawiam!
Łukasz
witam,
mam takie pyt dot zafiry 2.0 DTi jak ja zapale ta na zimnym silniku na zimnym silniku na biegu jalowym auto co kilka sekund delikatnie drzy, nie dzieje sie to zawsze lecz sie zdarza, i jeszcze jak jest zimny to puszczjac sprzeglo slychac metaliczny dzwiek, to wszystko nie ma wplywu na jazde. czy to oznaki padajacego kola dwumasowego?
mam takie pyt dot zafiry 2.0 DTi jak ja zapale ta na zimnym silniku na zimnym silniku na biegu jalowym auto co kilka sekund delikatnie drzy, nie dzieje sie to zawsze lecz sie zdarza, i jeszcze jak jest zimny to puszczjac sprzeglo slychac metaliczny dzwiek, to wszystko nie ma wplywu na jazde. czy to oznaki padajacego kola dwumasowego?
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Pozwolę sobie odświeżyć temat, jestem świeżo po wymianie dwumasu na VALEO kit4P.
Kupiłem taki zestaw:
VALEO 835049 plus wysprzęglik VALEO 804538. Zapłaciłem razem niecałe 1900 PLN.
Polecam też publikację:
http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-por ... umasowego/
Ciekawie ujęty problem.
Pomyślałem, że skoro w początkowej fazie wypuszczali te auta bez dwumasu i w pewnym momencie wrzucili dwumasę, to dlaczego nie wrócić do pierwotnej opcji?
Sprawuje się świetnie, żadnej różnicy nie odczuwam, polecam w 100%
Kupiłem taki zestaw:
VALEO 835049 plus wysprzęglik VALEO 804538. Zapłaciłem razem niecałe 1900 PLN.
Polecam też publikację:
http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-por ... umasowego/
Ciekawie ujęty problem.
Pomyślałem, że skoro w początkowej fazie wypuszczali te auta bez dwumasu i w pewnym momencie wrzucili dwumasę, to dlaczego nie wrócić do pierwotnej opcji?
Sprawuje się świetnie, żadnej różnicy nie odczuwam, polecam w 100%
Cześć,
Tym razem ja odświeżę temat.
Czeka mnie operacja wymiany dwumasy i sprzegła. Postanowiłem zastąpić uszkodzone elementy kitem VALEO 835049 podobnie jak kolega "Stafira".
Może ktoś wie czy z VALEO 835049 będzie współpracował zamontowany dotychczas w samochodzie wysprzęglik, czy trzeba dokupić dedykowany pod kit VALEO. Wymieniałem go około roku temu, chciałbym się nim jeszcze trochę nacieszyć:)
Pozdr
Tym razem ja odświeżę temat.
Czeka mnie operacja wymiany dwumasy i sprzegła. Postanowiłem zastąpić uszkodzone elementy kitem VALEO 835049 podobnie jak kolega "Stafira".
Może ktoś wie czy z VALEO 835049 będzie współpracował zamontowany dotychczas w samochodzie wysprzęglik, czy trzeba dokupić dedykowany pod kit VALEO. Wymieniałem go około roku temu, chciałbym się nim jeszcze trochę nacieszyć:)
Pozdr
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Kolego, sprawdź czy jest inny wysprzęglik do diesla i do benzyny. Albo wytypuj wysprzęglik do diesla z dwumasą i bez dwumasy. Jeżeli będzie to część z takim samym numerem, to wysprzęgliki są identyczne. Moim zdaniem na 90% że są takie same.dzygit pisze:Cześć,
Tym razem ja odświeżę temat.
Czeka mnie operacja wymiany dwumasy i sprzegła. Postanowiłem zastąpić uszkodzone elementy kitem VALEO 835049 podobnie jak kolega "Stafira".
Może ktoś wie czy z VALEO 835049 będzie współpracował zamontowany dotychczas w samochodzie wysprzęglik, czy trzeba dokupić dedykowany pod kit VALEO. Wymieniałem go około roku temu, chciałbym się nim jeszcze trochę nacieszyć:)
Pozdr
Janusz