Wymiana przedniej poduszki zawieszenia silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
5tev0

#31 Post autor: 5tev0 »

Mam problem, a raczej pytanie. Mam uszkodzoną przednią poduszkę silnika (jest pęknięta). Chce kupić nową na allegro czy jestem w stanie ją sobie sam wymienić (metodami garażowymi) czy muszę auto oddać do mechanika? Aha i jeszcze jedno. Czy muszę kupować poduszkę po numerach czy do wszystkich Zafirek (diesel 2.0) jest jeden model?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#32 Post autor: Dziadek13 »

Poduszka przednia silnika pasuje z astry nie wiem do czego ona tam jest bo jak zobaczysz nową to sam ocenisz ważna jest tylna bo jak będzie wykończona to i tak wywali ci przednią.
Moja stara
Obrazek
i nowa
Obrazek
widać cienką gumke w sirodku.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2011, 20:07 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

MZafira

#33 Post autor: MZafira »

U mnie mechanik od razu sugerowal i robil wymiane tylnej razem z przednią. Fachman mowil, ze wymiana przedniej jest klopotliwa, trzeba sie nagrzebac. Tył podobno łatwiej.
Poduszki chyba wszystkie takie same, ja kupowalem taka http://allegro.pl/poduszka-silnika-prze ... 99305.html

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#34 Post autor: Dziadek13 »

MZafira pisze:U mnie mechanik od razu sugerowal i robil wymiane tylnej razem z przednią. Fachman mowil, ze wymiana przedniej jest klopotliwa, trzeba sie nagrzebac. Tył podobno łatwiej.
Troche przesadził ten fachman przednią poduszke na spaniu można wymienić a tylna tu już gorzej też trzy śruby ale jakie upierdliwe dojście no i kanał musi być taka mowa to tylko żeby dobrą kase wyssać z klijenta.

Arczi

#35 Post autor: Arczi »

Odkopie temat zeby niwego ne zakladac : czyli jak mam przednia taka jak w poscie wyzej u kolegi Dziadek13 tzn srodkowa tulejka jest osobno w stosunku do obudowy to niema sie czym przejmowac ? Tak ma byc i ew sprawdzic tylna ? Silnik niema jakichs duzych drgan ale dzis przez przypadek tam zajrzalem i mnei to zaciekawilo :roll:

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#36 Post autor: GOTI »

Arczi pisze:Odkopie temat zeby niwego ne zakladac : czyli jak mam przednia taka jak w poscie wyzej u kolegi Dziadek13 tzn srodkowa tulejka jest osobno w stosunku do obudowy to niema sie czym przejmowac ? Tak ma byc i ew sprawdzic tylna ? Silnik niema jakichs duzych drgan ale dzis przez przypadek tam zajrzalem i mnei to zaciekawilo :roll:
Ta tulejka jest na cienkim kawałku gumy - skoro u ciebie jest osobno poducha do wymiany.
Jeżeli dobrze pamiętam TAK wygląda poducha z przodu - na zdjęciu widać tą błone/ścianke, nie wiem jak to sprecyzować, ale chodzi mi o kawałek gumy pomiędzy tuleją, a pozostałą częścią poduszki.
Przednią poduche nie jest trudno wymontować, więc polecał bym wyjąć (jeżeli masz taką możliwość) i sprawdzić organoleptycznie ;)
Obrazek

Arczi

#37 Post autor: Arczi »

GOTI pisze:a tulejka jest na cienkim kawałku gumy - skoro u ciebie jest osobno poducha do wymiany.
Jest dokladnie jak na fotce wyzej : niema zadnej gumy pomiedzy jednak skoro to taka mega cieniutka guma jest to co ona tak realnie daje ?
Przeciez silnik swoje wazy...
broda323 pisze:Bo ta gumka to tylko do transportu, że tak powiem, żeby w dwóch częściach w sprzedaży nie było.
wiec po co wymieniac ??
Cieniutka guma wiec nic realnie nie daje (chyba ze ja nie rozumiem dzialania poduszki silnika)...

Skasowany użytkownik 6483

#38 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Już kiedyś tu gdzies był poruszany ten temat ale może przy okazji go odświeżę , otóż u mnie w Zośce na 10 zgaszeń silnika w 8 przypadkach trzepocze silnikiem po wyłączeniu zapłonu. lata mi cały lewarek od skrzyni i da się wyczuć trzepotanie całą kastą. Zastanawiałem sie nad wymianą poduszki od strony skrzyni, tej z tyłu. Co Wy na to? Czy ktoś ma podobne objawy? Gdzieś tu czytałem ,że może to być przyczyną niesprawnego EGR-a . :/

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#39 Post autor: GOTI »

Arczi pisze:Jest dokladnie jak na fotce wyzej : niema zadnej gumy pomiedzy jednak skoro to taka mega cieniutka guma jest to co ona tak realnie daje ?
Przeciez silnik swoje wazy...
Niby nic taka cienka guma nie powinna dawać, ale po coś ona tam jest...
Możliwe, że ta cienka błona do nieczego nie jest potrzebna i że po pierwszych uruchomieniach silnika po prostu sie roz...urywa, a jest tylko do podtrzymania tulejki, żeby sie w opakowaniu nie zgubiła itd. ale to by było bez sensu.
Poduszki Opla w ogóle są dziwne kontrukcyjnie np. w porównaniu do Vw.
jarecki69 pisze:Już kiedyś tu gdzies był poruszany ten temat ale może przy okazji go odświeżę , otóż u mnie w Zośce na 10 zgaszeń silnika w 8 przypadkach trzepocze silnikiem po wyłączeniu zapłonu. lata mi cały lewarek od skrzyni i da się wyczuć trzepotanie całą kastą. Zastanawiałem sie nad wymianą poduszki od strony skrzyni, tej z tyłu. Co Wy na to? Czy ktoś ma podobne objawy? Gdzieś tu czytałem ,że może to być przyczyną niesprawnego EGR-a .
U mnie jest podobnie tyle, że przy każdym wyłączeniu silnika trzepie.
Wymieniłem poduche z tyłu z z przodu by były w fatalnym stanie, ale to nie pomogło.
Sam sie zastanawiam co jeszcze wymienić, bo poducha pod filtrem jest jeszcze dobra, drugiej nie sprawdzałem ale mechanik mnie zapewnił, że najwięcej po du.. dostają poduszki z tyłu i z przodu a te boczne są tylko pomocnicze - nie wiem ile prawdy jest w tych słowach.
Obrazek

markov

#40 Post autor: markov »

Nie wiem czy pomogę, ale przez chwilę też "trzepało" silnikiem. Co się okazało? Przewód podciśnienia do blokady (chyba dopływu powietrza) był odłączony. Jak tylko wrócił na swoje miejsce od razu silnik umilkł przy gaszeniu.
pzdr

Skasowany użytkownik 6483

#41 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Tylko ,że u mnie to trzepotanie jest w zasadzie cały czas przy gaszeniu auta :/ . Chyba jak sie zrobi cieplej to zajrze do poduszek i od tego zacznę :piwo:

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#42 Post autor: sesorek »

u mnie też poszła przednia poducha i zastanawiam się czy nie taniej będzie oddać gdzieś do regeneracji. Próbował ktoś kiedyś takiego zabiegu? Jeśli tak to jakieś namiar może podesłać?

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#43 Post autor: GOTI »

sesorek pisze:u mnie też poszła przednia poducha i zastanawiam się czy nie taniej będzie oddać gdzieś do regeneracji. Próbował ktoś kiedyś takiego zabiegu? Jeśli tak to jakieś namiar może podesłać?
Takich rzeczy sie nie regeneruje to nie czasy PRL-u :lol: gdzie wszystko sie naprawiało, teraz tylko pozostaje wymiana na nową, a poza tym nie są to drogie elementy ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#44 Post autor: sesorek »

GOTI pisze:
sesorek pisze:u mnie też poszła przednia poducha i zastanawiam się czy nie taniej będzie oddać gdzieś do regeneracji. Próbował ktoś kiedyś takiego zabiegu? Jeśli tak to jakieś namiar może podesłać?
Takich rzeczy sie nie regeneruje to nie czasy PRL-u :lol: gdzie wszystko sie naprawiało, teraz tylko pozostaje wymiana na nową, a poza tym nie są to drogie elementy ;)
czy drogo to kwestia zasobności portfela jeśli komuś tanio jest wydać 150 PLN za kawałek gumy bo to tylko ona ulega uszkodzeniu to już inna sprawa(dodam że 150 to zamiennik)oryginał 300. I jeśli są firmy które się tym trudnią to znaczy że się jednak regeneruje. Moje pytanie brzmiało czy ktoś tego zabiegu próbował i czy może polecić jakiś zakład. Ja łapkę już oddałem i zobaczymy jakie tego będą efekty. Widziałem kilka sztuk zregenerowanych i całkiem przyzwoicie to wygląda.

matek_94

#45 Post autor: matek_94 »

Witam,
mam mały problem z Moja Zosią. A mianowicie podczas dynamiczniejszej zmiany biegów gdy wciskam sprzęgło i szybko puszczam gaz odczuwalne jest coś w stylu uderzenia które czuć po całym samochodzie. Czy możliwe jest to że do wymiany jest poduszka pod silnikiem?
Zastanawiałem się jeszcze czy może to poduszka pod skrzynia ale podczas redukowania biegów tego problemu nie ma, głownie chodzi o nagłe puszczenie pedału gazu, Dzieje się tak tylko podczas jazdy i zmiany biegów lub gdy podczas jazdy na sprzęgle dodam dużo gazu i gwałtownie puszcze, gdy chciałem sprawdzić to na postoju to takiego uderzenia nie ma.
Podczas spokojnej jazdy i delikatnej zmiany przełożeń tego problemu również nie ma, tylko wtedy gdy silnik jest na dużych obrotach.

Żadnych innych wibracji kabiny nie ma itp, nie trzęsie się silnik jest to tylko jedno uderzenie po gwałtownym puszczeniu pedała gazu podczas gdy silnik jest na wysokich obrotach..

Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam,
Mateusz

PS. Oby to nie był problem z całą skrzynia..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”