Wymiana przedniej poduszki zawieszenia silnika
Moderator: Sebu$
Mam problem, a raczej pytanie. Mam uszkodzoną przednią poduszkę silnika (jest pęknięta). Chce kupić nową na allegro czy jestem w stanie ją sobie sam wymienić (metodami garażowymi) czy muszę auto oddać do mechanika? Aha i jeszcze jedno. Czy muszę kupować poduszkę po numerach czy do wszystkich Zafirek (diesel 2.0) jest jeden model?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Poduszka przednia silnika pasuje z astry nie wiem do czego ona tam jest bo jak zobaczysz nową to sam ocenisz ważna jest tylna bo jak będzie wykończona to i tak wywali ci przednią.
Moja stara
i nowa
widać cienką gumke w sirodku.
Moja stara
i nowa
widać cienką gumke w sirodku.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2011, 20:07 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie mechanik od razu sugerowal i robil wymiane tylnej razem z przednią. Fachman mowil, ze wymiana przedniej jest klopotliwa, trzeba sie nagrzebac. Tył podobno łatwiej.
Poduszki chyba wszystkie takie same, ja kupowalem taka http://allegro.pl/poduszka-silnika-prze ... 99305.html
Poduszki chyba wszystkie takie same, ja kupowalem taka http://allegro.pl/poduszka-silnika-prze ... 99305.html
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Troche przesadził ten fachman przednią poduszke na spaniu można wymienić a tylna tu już gorzej też trzy śruby ale jakie upierdliwe dojście no i kanał musi być taka mowa to tylko żeby dobrą kase wyssać z klijenta.MZafira pisze:U mnie mechanik od razu sugerowal i robil wymiane tylnej razem z przednią. Fachman mowil, ze wymiana przedniej jest klopotliwa, trzeba sie nagrzebac. Tył podobno łatwiej.
Odkopie temat zeby niwego ne zakladac : czyli jak mam przednia taka jak w poscie wyzej u kolegi Dziadek13 tzn srodkowa tulejka jest osobno w stosunku do obudowy to niema sie czym przejmowac ? Tak ma byc i ew sprawdzic tylna ? Silnik niema jakichs duzych drgan ale dzis przez przypadek tam zajrzalem i mnei to zaciekawilo
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Ta tulejka jest na cienkim kawałku gumy - skoro u ciebie jest osobno poducha do wymiany.Arczi pisze:Odkopie temat zeby niwego ne zakladac : czyli jak mam przednia taka jak w poscie wyzej u kolegi Dziadek13 tzn srodkowa tulejka jest osobno w stosunku do obudowy to niema sie czym przejmowac ? Tak ma byc i ew sprawdzic tylna ? Silnik niema jakichs duzych drgan ale dzis przez przypadek tam zajrzalem i mnei to zaciekawilo
Jeżeli dobrze pamiętam TAK wygląda poducha z przodu - na zdjęciu widać tą błone/ścianke, nie wiem jak to sprecyzować, ale chodzi mi o kawałek gumy pomiędzy tuleją, a pozostałą częścią poduszki.
Przednią poduche nie jest trudno wymontować, więc polecał bym wyjąć (jeżeli masz taką możliwość) i sprawdzić organoleptycznie
Jest dokladnie jak na fotce wyzej : niema zadnej gumy pomiedzy jednak skoro to taka mega cieniutka guma jest to co ona tak realnie daje ?GOTI pisze:a tulejka jest na cienkim kawałku gumy - skoro u ciebie jest osobno poducha do wymiany.
Przeciez silnik swoje wazy...
wiec po co wymieniac ??broda323 pisze:Bo ta gumka to tylko do transportu, że tak powiem, żeby w dwóch częściach w sprzedaży nie było.
Cieniutka guma wiec nic realnie nie daje (chyba ze ja nie rozumiem dzialania poduszki silnika)...
Już kiedyś tu gdzies był poruszany ten temat ale może przy okazji go odświeżę , otóż u mnie w Zośce na 10 zgaszeń silnika w 8 przypadkach trzepocze silnikiem po wyłączeniu zapłonu. lata mi cały lewarek od skrzyni i da się wyczuć trzepotanie całą kastą. Zastanawiałem sie nad wymianą poduszki od strony skrzyni, tej z tyłu. Co Wy na to? Czy ktoś ma podobne objawy? Gdzieś tu czytałem ,że może to być przyczyną niesprawnego EGR-a .
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Niby nic taka cienka guma nie powinna dawać, ale po coś ona tam jest...Arczi pisze:Jest dokladnie jak na fotce wyzej : niema zadnej gumy pomiedzy jednak skoro to taka mega cieniutka guma jest to co ona tak realnie daje ?
Przeciez silnik swoje wazy...
Możliwe, że ta cienka błona do nieczego nie jest potrzebna i że po pierwszych uruchomieniach silnika po prostu sie roz...urywa, a jest tylko do podtrzymania tulejki, żeby sie w opakowaniu nie zgubiła itd. ale to by było bez sensu.
Poduszki Opla w ogóle są dziwne kontrukcyjnie np. w porównaniu do Vw.
U mnie jest podobnie tyle, że przy każdym wyłączeniu silnika trzepie.jarecki69 pisze:Już kiedyś tu gdzies był poruszany ten temat ale może przy okazji go odświeżę , otóż u mnie w Zośce na 10 zgaszeń silnika w 8 przypadkach trzepocze silnikiem po wyłączeniu zapłonu. lata mi cały lewarek od skrzyni i da się wyczuć trzepotanie całą kastą. Zastanawiałem sie nad wymianą poduszki od strony skrzyni, tej z tyłu. Co Wy na to? Czy ktoś ma podobne objawy? Gdzieś tu czytałem ,że może to być przyczyną niesprawnego EGR-a .
Wymieniłem poduche z tyłu z z przodu by były w fatalnym stanie, ale to nie pomogło.
Sam sie zastanawiam co jeszcze wymienić, bo poducha pod filtrem jest jeszcze dobra, drugiej nie sprawdzałem ale mechanik mnie zapewnił, że najwięcej po du.. dostają poduszki z tyłu i z przodu a te boczne są tylko pomocnicze - nie wiem ile prawdy jest w tych słowach.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Takich rzeczy sie nie regeneruje to nie czasy PRL-u gdzie wszystko sie naprawiało, teraz tylko pozostaje wymiana na nową, a poza tym nie są to drogie elementysesorek pisze:u mnie też poszła przednia poducha i zastanawiam się czy nie taniej będzie oddać gdzieś do regeneracji. Próbował ktoś kiedyś takiego zabiegu? Jeśli tak to jakieś namiar może podesłać?
czy drogo to kwestia zasobności portfela jeśli komuś tanio jest wydać 150 PLN za kawałek gumy bo to tylko ona ulega uszkodzeniu to już inna sprawa(dodam że 150 to zamiennik)oryginał 300. I jeśli są firmy które się tym trudnią to znaczy że się jednak regeneruje. Moje pytanie brzmiało czy ktoś tego zabiegu próbował i czy może polecić jakiś zakład. Ja łapkę już oddałem i zobaczymy jakie tego będą efekty. Widziałem kilka sztuk zregenerowanych i całkiem przyzwoicie to wygląda.GOTI pisze:Takich rzeczy sie nie regeneruje to nie czasy PRL-u gdzie wszystko sie naprawiało, teraz tylko pozostaje wymiana na nową, a poza tym nie są to drogie elementysesorek pisze:u mnie też poszła przednia poducha i zastanawiam się czy nie taniej będzie oddać gdzieś do regeneracji. Próbował ktoś kiedyś takiego zabiegu? Jeśli tak to jakieś namiar może podesłać?
Witam,
mam mały problem z Moja Zosią. A mianowicie podczas dynamiczniejszej zmiany biegów gdy wciskam sprzęgło i szybko puszczam gaz odczuwalne jest coś w stylu uderzenia które czuć po całym samochodzie. Czy możliwe jest to że do wymiany jest poduszka pod silnikiem?
Zastanawiałem się jeszcze czy może to poduszka pod skrzynia ale podczas redukowania biegów tego problemu nie ma, głownie chodzi o nagłe puszczenie pedału gazu, Dzieje się tak tylko podczas jazdy i zmiany biegów lub gdy podczas jazdy na sprzęgle dodam dużo gazu i gwałtownie puszcze, gdy chciałem sprawdzić to na postoju to takiego uderzenia nie ma.
Podczas spokojnej jazdy i delikatnej zmiany przełożeń tego problemu również nie ma, tylko wtedy gdy silnik jest na dużych obrotach.
Żadnych innych wibracji kabiny nie ma itp, nie trzęsie się silnik jest to tylko jedno uderzenie po gwałtownym puszczeniu pedała gazu podczas gdy silnik jest na wysokich obrotach..
Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam,
Mateusz
PS. Oby to nie był problem z całą skrzynia..
mam mały problem z Moja Zosią. A mianowicie podczas dynamiczniejszej zmiany biegów gdy wciskam sprzęgło i szybko puszczam gaz odczuwalne jest coś w stylu uderzenia które czuć po całym samochodzie. Czy możliwe jest to że do wymiany jest poduszka pod silnikiem?
Zastanawiałem się jeszcze czy może to poduszka pod skrzynia ale podczas redukowania biegów tego problemu nie ma, głownie chodzi o nagłe puszczenie pedału gazu, Dzieje się tak tylko podczas jazdy i zmiany biegów lub gdy podczas jazdy na sprzęgle dodam dużo gazu i gwałtownie puszcze, gdy chciałem sprawdzić to na postoju to takiego uderzenia nie ma.
Podczas spokojnej jazdy i delikatnej zmiany przełożeń tego problemu również nie ma, tylko wtedy gdy silnik jest na dużych obrotach.
Żadnych innych wibracji kabiny nie ma itp, nie trzęsie się silnik jest to tylko jedno uderzenie po gwałtownym puszczeniu pedała gazu podczas gdy silnik jest na wysokich obrotach..
Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam,
Mateusz
PS. Oby to nie był problem z całą skrzynia..