silnik - zużywa 100 ml oleju na 150- 200 km

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
wojtas75

silnik - zużywa 100 ml oleju na 150- 200 km

#1 Post autor: wojtas75 »

witam!!! posiadam opla zafirę 2.0dti z 2000 roku z przebiegiem 206 tys,mam małe problemy których żaden mechanik nie potrafi zdiagnozować.
olej zużycie ok 100 ml na 150- 200 km
mokry od oleju egr ,komputer nie pokazuje żadnych błędów,
i co najdziwniejsze -kupiłem auto z ukręconą świecą,byl problem z odpalaniem ,wymieniłem wszystkie świece filtry olej itp.problem z odpalanie został a mianowicie,kiedy rano chcę odpalic auto po zgaśnięciu kontrolki od świec żąrowych trzeba dość długo piłowac żeby odpaliło ,jak odpali do rzuci chmurą białego dymu,ole kidy przekręce stacyjkę i po zgaśnięciu kontrolki policzę jeszcze do 6- ciu lub 8- miu odpali be problemu i bez białego dymu, dodam tylko że na rozgrzanym silniku pali bez problemu nie puści ani dymku ,tak samo przy
dynamicznej jeździe nagłym przyśpieszaniu nie ma żądnego kopcenia,proszę o konkretne podpowiedzi co zrobić ,chyba że ktoś zna ten problem .proszę o pomoc !!!!!!!!
Ostatnio zmieniony 24 maja 2013, 18:43 przez wojtas75, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Wojti »

a sprawdzałęś czujnik temp od komputera który steruje grzaniem świec?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#3 Post autor: Rybka »

wojtas75 pisze:ole kidy przekręce stacyjkę i po zgaśnięciu kontrolki policzę jeszcze do 6- ciu lub 8- miu odpali be problemu i bez białego dymu

Swiece żarowe grzeją jeszcze chwile po zgaszeniu kontrolki świec.
Dlatego ci lepiej pali.
wojtas75 pisze:proszę o konkretne podpowiedzi co zrobić
-Przyzwyczaić się i czekać przy paleniu troszkę dłużej te 6 sekund od zgaśnięcia kontrolki.
-Sprawdzić czujnik cieczy chłodzącej czy dobrze działa - odpowiada on za sterowanie świecami żarowymi.
-Można np. op-comem zwiększyć dawkę rozruchową.
-Można zmienić softa na nowszego żeby świece się przy większej temp. otoczenia też zapalały i na dłużej
- Lub można zamontować prosty oszukiwacz czujnika temp. Wtedy wymusimy grzanie świec nawet w upale.
wojtas75 pisze:olej zużycie ok 100 ml na 150- 200 km
mokry od oleju egr
Sprawdź czy w wężykach podciśnienia nie ma oleju, pompa wacum może puszcza olej, sprawdzić wzrokowo czy nie ma gdzieś wycieków,czy turbina już nie puszcza oleju, wąż od intercoolera do turbo zobacz.
Ubytek masz 1litre na 2000km troszke dużo , mi na 10 tyś od wymiany do wymiany ubyło 0,5l.

Skasowany użytkownik 12613

#4 Post autor: Skasowany użytkownik 12613 »

Normy Opla dopuszczają zużycie oleju silnikowego do 0,6 l. na 1000 km więc to co podajesz mieści się w tych normach. Poza tym w histori Opla są silniki, które "palą" olej i tego się nie zmieni np. właśnie 2.0 DTI czy Z16XE.

wojtas75

#5 Post autor: wojtas75 »

dzięki za podpowiedzi!!!!jutro pokombinuje z czujnikiem ,a jeżeli chodzi o olej to tak jak pisałem egr ten cały plastik (czarna obudowa sory nie znam fachowych słów)jest w oleju ,wygląda to tak jakby nawet waliło na chłodnicę.pytanko czy z stamtąd w ogóle ma prawo pokazać się olej,i ważna sprawa w tej chwili jeżdże na półsynt.czy można przejść na mineralny ,czy jest to sens!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”