Temperatura silnika w 1.8
Moderator: Sebu$
Witam wszystkich,
Od niedawna jeżdżę Zafirą A 1.8 i temperatura nie daje mi spokoju.
Na trasie temperatura nie osiąga 90 stopni (wskazówka temperatury trochę poniżej środka zegara), natomiast podczas postoju w korku ulicznym wskazówka wychyla się powyżej 90 stopni (szacuję jakieś 95 stopni). Po włączeniu się wentylatorów wskazówka wraca poniżej 90 stopni.
Z tego co wyczytałem, wielu z Was ma tak, że temperatura stoi poniżej 90. Natomiast czy powinna się podnosić powyżej 90?
We wcześniejszych moich samochodach (Volvo 440, VW Polo 6n) po nagrzaniu się silnika wskazówka stała w miejscu na 90 stopniach i ani nie drgnęła. W Zafirze przesuwa się między 85 - 95. Czy jest to normalne w Zafirach?
Żadne kontrolki dotyczące układu chłodzenia się nie zapalają.
Od niedawna jeżdżę Zafirą A 1.8 i temperatura nie daje mi spokoju.
Na trasie temperatura nie osiąga 90 stopni (wskazówka temperatury trochę poniżej środka zegara), natomiast podczas postoju w korku ulicznym wskazówka wychyla się powyżej 90 stopni (szacuję jakieś 95 stopni). Po włączeniu się wentylatorów wskazówka wraca poniżej 90 stopni.
Z tego co wyczytałem, wielu z Was ma tak, że temperatura stoi poniżej 90. Natomiast czy powinna się podnosić powyżej 90?
We wcześniejszych moich samochodach (Volvo 440, VW Polo 6n) po nagrzaniu się silnika wskazówka stała w miejscu na 90 stopniach i ani nie drgnęła. W Zafirze przesuwa się między 85 - 95. Czy jest to normalne w Zafirach?
Żadne kontrolki dotyczące układu chłodzenia się nie zapalają.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Hej! U mnie jest podobnie... Na trasie ciut poniżej 90 stopni... To nie jest diesel...
Cytat z instrukcji obsługi : Wskazówka w lewym polu = Normalna temperatura pracy silnika nie została jeszcze osiągnięta. czyli rozumiem to pole do 80 stopni. Wskazówka w środkowym zakresie=normalna temperatura pracy silnika czyli pole pomiędzy 80 a 100 stopni.Wskazówka na czerwonym polu = Za wysoka temperatura (...)
Poza tym ten wskaźnik to chyba ma jakąś tolerancje do ok 3 stopni....
Cytat z instrukcji obsługi : Wskazówka w lewym polu = Normalna temperatura pracy silnika nie została jeszcze osiągnięta. czyli rozumiem to pole do 80 stopni. Wskazówka w środkowym zakresie=normalna temperatura pracy silnika czyli pole pomiędzy 80 a 100 stopni.Wskazówka na czerwonym polu = Za wysoka temperatura (...)
Poza tym ten wskaźnik to chyba ma jakąś tolerancje do ok 3 stopni....
Dzięki za odpowiedź!
Czyli wychylaniem się wskazówki powyżej 90 stopni na razie się nie przejmuję.
Co do wychylania się poniżej 90 - na razie to zostawię, a jak w zimie temperatura będzie schodziła poniżej 80 to wymienię termostat.
Ew. sprawdzę jeszcze w weekend na zimnym silniku, czy po uruchomieniu silnika ciepła woda idzie od razu na chłodnice, czy dopiero po otwarciu termostatu.
[ Dodano: Pią Sie 09, 2013 10:45 ]
Przez pewien czas od wystawienia postu temperatura się ustabilizowała - podczas jazdy delikatnie poniżej 90 stopni (wcześniej było dużo poniżej 90 stopni), podczas postoju delikatnie powyżej.
Natomiast kiedy zaczęły się upały temperatura zaczęła wzrastać prawie pod 100 stopni i nawet podczas jazdy nie spadała poniżej 90 (wg zegara minimalna temperatura ok 95 stopni). Podjechałem do warsztatu celem sprawdzenia - na komputerze były odczyty nawet 111 stopni.
Po wymianie termostatu zachowanie tak jak opisujecie - delikatnie poniżej 90 podczas jazdy, na postoju delikatnie powyżej 90.
Czyli jednak coś z tym moim termostatem było nie tak...
Czyli wychylaniem się wskazówki powyżej 90 stopni na razie się nie przejmuję.
Co do wychylania się poniżej 90 - na razie to zostawię, a jak w zimie temperatura będzie schodziła poniżej 80 to wymienię termostat.
Ew. sprawdzę jeszcze w weekend na zimnym silniku, czy po uruchomieniu silnika ciepła woda idzie od razu na chłodnice, czy dopiero po otwarciu termostatu.
[ Dodano: Pią Sie 09, 2013 10:45 ]
Przez pewien czas od wystawienia postu temperatura się ustabilizowała - podczas jazdy delikatnie poniżej 90 stopni (wcześniej było dużo poniżej 90 stopni), podczas postoju delikatnie powyżej.
Natomiast kiedy zaczęły się upały temperatura zaczęła wzrastać prawie pod 100 stopni i nawet podczas jazdy nie spadała poniżej 90 (wg zegara minimalna temperatura ok 95 stopni). Podjechałem do warsztatu celem sprawdzenia - na komputerze były odczyty nawet 111 stopni.
Po wymianie termostatu zachowanie tak jak opisujecie - delikatnie poniżej 90 podczas jazdy, na postoju delikatnie powyżej 90.
Czyli jednak coś z tym moim termostatem było nie tak...
- Chrees
- Mieszkaniec
- Posty: 340
- Rejestracja: 31 paź 2015, 10:09
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XE
- Gender:
Odgrzebuję stary temat, ale nie chce pisać nowego.
U mnie jest tak: temperatura na dworze 10-13 st., w trasie wskazówka jest na poziomie najniższej wskazówki, a grzanie w kabinie nastawione na maksa i powietrze leci ledwo ledwo ciepłe. Sytuacja się poprawia w mieście, korku, ale i tak dochodzi maks do 80 st.
Rozumiem, że termostat się nadaje do wymiany? Niedawno miałem wymieniony rozrząd wraz z pompą - może jeszcze kwestia zapowietrzenia?? Co prawda przejechałem około 300 km, ale... Można jakoś odpowietrzyć ręcznie?
U mnie jest tak: temperatura na dworze 10-13 st., w trasie wskazówka jest na poziomie najniższej wskazówki, a grzanie w kabinie nastawione na maksa i powietrze leci ledwo ledwo ciepłe. Sytuacja się poprawia w mieście, korku, ale i tak dochodzi maks do 80 st.
Rozumiem, że termostat się nadaje do wymiany? Niedawno miałem wymieniony rozrząd wraz z pompą - może jeszcze kwestia zapowietrzenia?? Co prawda przejechałem około 300 km, ale... Można jakoś odpowietrzyć ręcznie?