Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
klek22

#196 Post autor: klek22 »

a ja moją w myszkowie :mrgreen:
daj znać jak ci będzie chodzić po regeneracji :piwo:

luce1

#197 Post autor: luce1 »

dzisiaj kupiłem turbinę z papierami i gwarancją na 12 m-cy. Mam papiery z wyważania oraz pisemne potwierdzenie na użycie zestawu naprawczego renomowanej firmy. Cena to 800zł ale jeśli oddam starą to dostanę z powrotem 100zł kaucji. Myślę że cena nie jest zbyt wygórowana jak na to iż kilku kolegów regenerowało już turbiny w tej firmie i są zadowoleni z ich usług.
Mam zamówiony olej i wszystkie filtry, jutro dowiem się kiedy najwcześniej będę mógł mieć zestaw montażowy turbiny i uszczelki kolektora (niestety dalej nie wiem jakie są nr. katalogowe tych części ponieważ Bodek chyba nie ma dla mnie czasu). Mam nadzieję, że wymiana pójdzie gładko i bez komplikacji. Czy napisze mi ktoś co ewentualnie jeszcze mogę sprawdzić w silniku aby ustrzec się kolejnego rozszczelnienia turbiny?
Wiem tyle że muszę sprawdzić drożność odmy, oraz wężyka oleju od turbiny, ale może ktoś mnie jeszcze oświeci....

:> - Bodek
;)
Ostatnio zmieniony 19 paź 2013, 20:43 przez luce1, łącznie zmieniany 1 raz.

Tomi
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:20
Imię: Tomek
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#198 Post autor: Tomi »

Silnik 2.2 DTI. Dobijam 200 tyś. i turbina ma luz i puszcza olej - ściekał połączniem odmy z rurą: filtr pow. - turbina i kapał pod samochód. Po zdjęciu rury, sporo oleju w turbinie i rurze w.w. Luz na wirniku turbiny spory a pół roku wcześniej sprawdzałem z ciekawości i nie było żadnego. Auto zalane Motulem 5W-30, ciekawy jestem, czy ten olej nie przyczynił się do upadku turbiny? Zalewałem 3 razy Agipem 5W-40 do diesla i taki sobie zażyczyłem. Mechanik udał, że źle zrozumiał i wlał ten Motul (pewnie dlatego, że taki miał).

Proszę o namiar na sprawdzoną firmę, zajmującą się regeneracją, najlepiej w wawie lub okolicach.
Jedź i daj jechać innym...

Tituff

#199 Post autor: Tituff »

mam ten sam problem. pojawił się luz na ośce z łopatkami i olej zalewa mi cały układ. kupiłem na allegro turbinkę używaną za 150zł i zobaczymy jak to wyjdzie

przemek369

#200 Post autor: przemek369 »

Witam , otóż mam taki problem z moja zafira [A] 2.2DTi wyświetlił mi się błąd P0660 zawór elektromagnetyczny regulujący poziom zawirowania ... I teraz tak czy można z tym jeździć ?
Jak duże mogą być koszty naprawy?

pawko81

#201 Post autor: pawko81 »

Czy w 2.0 dtl turbina nie jest nastawna? Kolega mówił ze nie ma u mnie żadnych łopatek

Skasowany użytkownik 6483

#202 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Prawdopodobnie masz zwykłą turbinę bez zmiennej geometrii łopatek kierownicy ale lepiej sprawdzić po VINie bo z tego co słyszałem bywało ,że montowali i te bez i te ze zmienną geometrią :/

pawko81

#203 Post autor: pawko81 »

po VINie nic nie ma o turbinie :(
a która turbinka jest lepsza???

i jak rozpoznac turbine z lopatkami???

Skasowany użytkownik 6483

#204 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Zalezy co masz na mysli pisząc lepsza? Ta ze zmienna geometrią kierownicy jest lepsza bo daje więcej mocy ale lubi sie zapychać syfem i trzeba to później czyścić a ta bez zmiennej geometrii znów daje mniej powera ale tam nie ma juz sie co psuć

pawko81

#205 Post autor: pawko81 »

dziękuję kolego :piwo:

a powiedz mi jarecki69 jak rozpoznać np. na allegro turbinkę ze zmienną geometrią???
i czy do 2.0 dtl by pasowała??

Skasowany użytkownik 6483

#206 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

wiesz, to juz musiałbys sie zapytac znawców tematu bo nie orientuje sie w tym , czy taka turbina pasowała by do Twojej Zoski, Warto zadzwonic w tym temacie do serwisu Opla to wtedy dokładnie Ci wytłumaczą co i jak :piwo:

pawko81

#207 Post autor: pawko81 »

wiesz jak to jest w serwisach tylko kasę potrafią nabijać klientowi.
trzeba by było mieć znajomego tam
może u jakiś mechaniorów popytam

Skasowany użytkownik 6483

#208 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

zapytaj tu na forum kolegów, napewno ktoś Ci dobrze doradzi , gdzies tu czytałem własnie o turbinkach , poszukaj, warto :piwo:

pawko81

#209 Post autor: pawko81 »

nie znalazlem albo slabo szukałem :(

pawel821124

#210 Post autor: pawel821124 »

Witam, mam pytanie czy nadmiar poziomu dolanego oleju może spowodować jego wyrzucanie w okolicach turbosprezarki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”