ciężko wchodzi pierwszy bieg

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
RomekTM

#31 Post autor: RomekTM »

Mechanizm z pod maski:
[img]http://Obrazek[/img]
Zmiana biegów pod maską dotyczy się tego rozumiem... ale jak tam wsadzić ręke. Zerowy dostęp! Aku zdjęte!
Zaobserwowalem, ze trzpień nie chce do końca wychodzić. Z pomocą owszem... To napewno linki?

+ dodatkowy link do foto:
http://oi62.tinypic.com/2ibi3pe.jpg

andrzej61265
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 02 mar 2013, 06:09
Lokalizacja: radymno
Model:

#32 Post autor: andrzej61265 »

witam. w mojej zafirce 2,0 dti od jakiegoś czasu zgrzytają biegi z 5 na 4 i z 4 na 3 . mechanicy twierdzą ,że do wymiany synchronizatory. i teraz mam pytanie .... kupić używkę za 250zł czy dać skrzynie do regeneracji czy f23 są wszystkie jednakowe czy są różne modyfikacje . na co zwracać uwagę przy zakupie. jaki mniej więcej koszt regeneracji takich usterek. i jak długo mogę jeżdzić z takim fantem . dziękuję z góry :-[

nowm

#33 Post autor: nowm »

RomekTM pisze:Mechanizm z pod maski:
[url=http://Obrazek
Zmiana biegów pod maską dotyczy się tego rozumiem... ale jak tam wsadzić ręke. Zerowy dostęp! Aku zdjęte!
Zaobserwowalem, ze trzpień nie chce do końca wychodzić. Z pomocą owszem... To napewno linki?

+ dodatkowy link do foto:
http://oi62.tinypic.com/2ibi3pe.jpg
nie jestem w stanie w tej chwili wykonać żadnych zdjęć instrukcyjnych dla Ciebie(dopiero w przyszłym tygodniu),a dlaczego Ty grzebiesz pod maską silnika? ja miałem na myśli regulację wewnątrz samochodu przy drążku zmiany biegów. Trzeba ściągnąć cały plastikowy panel i wtedy się bawić.

Jaką część plastikową wczesniej wymieniales?

RomekTM

#34 Post autor: RomekTM »

Tulejke w której siedzi dźwignia zmiany biegów.

nowm

#35 Post autor: nowm »

RomekTM pisze:Tulejke w której siedzi dźwignia zmiany biegów.
no to powinieneś zabrać się od tej samej strony za regulację linek, a nie od strony silnika.

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#36 Post autor: Pablo84K »

Witam, podepnę się pod temat. Często nie mogę wrzucić 1 i haczy mi dwójka. Jedynkę wrzucam poprzez 2 a potem 1. Zdażyło się dwa razy że zamiast dwójki weszła czwórka. Czytałem na forum o wybieraku tam gdzie lewarek i pojechałem do mechanika aby to zobaczył. Zdjął mieszek i powiedział że tu nie ma do czego się przyczepić, a drążek chodzi ładnie, nie lata. Wszedł pod auto sprawdził linki i był zdziwiony bo też ok, ale pokazywał mi jakiś element z kostką i chyba jakimś przegubem. Między skrzynią, a grodzią silnika się znajduje nad linkami. Dzwoniłem do sklepu i mówił mi facet o jakimś "motylku", ale nie wiem czy o to chodziło. Mechanik mówił, że ta część kosztuje kilkadziesiąt złotych i faktycznie. Element składa się z trzech części, jedna 32zł i dwie takie same po 10zł czyli 52zł. Ogólnie to ok, jest diagnoza, że się wyrobiła kostka i jest to do wymiany, ale!!! Koszt robocizny 450zł bo trzeba zdjąć kolektor i tak dalej. Wiem że mój opis jest trochę do d..., bo sam nawet nie wiem o czym dokładnie piszę, ale ojciec mówi że gość chyba chce mnie orżnąć. Co wy na to i czy kojarzycie co mam do wymiany?
Nie dam sobie głowy za to uciąć, ale chyba chodzi o ten element z białą kostką, jeżeli on jest po stronie drążka. Patrzcie na zdjęci.
Załączniki
4627427762.jpg
Ostatnio zmieniony 28 maja 2015, 19:20 przez Pablo84K, łącznie zmieniany 1 raz.

tomaszek_06

#37 Post autor: tomaszek_06 »

podepnę się pod temat.też miałem problem z jedynką :) wymiana koszyczka trzymającego drążek zmiany biegów-w sumie koszt nieduży,praca własna przy wymianie :) ale efekt u mnie żaden.zdecydowałem sie na wymianę linek-efekt-duże uszczuplenie portfela :) - ale po wymianie linek mechanik nadal nie stwierdził poprawy-dobrał sie do wybieraka i to był winowajca-wyrobiona tuleja wybieraka-po dorobieniu tulejki biegi hulają aż miło-nie trzeba się szarpać i szukać jedynki.pozdrawiam

Awatar użytkownika
samczos
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 13 lut 2011, 17:22
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
Model:

#38 Post autor: samczos »

witam podobno wystarczy dorobic pierscien z druta i podlozyc pod ta kulke podobno dziala wysmienicie

darek8517

#39 Post autor: darek8517 »

witam. Po wymianie tulejki 1 bieg działa mi jak 3. Co mam zrobić aby było normalnie?


EDIT

nowm, Witam. a jak ją wyregulować?
Ostatnio zmieniony 07 sie 2017, 16:04 przez darek8517, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#40 Post autor: ekmir »

Jakiś czas temu zastosowałem ten zestaw naprawczy i poprawa jest zdecydowana ale 1 troszkę tak jakby "krótko" wchodzi i czasami wyskakuje.
Czy to będzie kwestia regulacji linki?

Niestety z czasem problem wyskakującej "jedynki" stał się coraz częstszy :(

Co może być przyczyną ?
Jak to naprawić ?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#41 Post autor: Dziadek13 »

ekmir pisze:Co może być przyczyną ?
Jak to naprawić ?
Należy wyregulować linki.
Tu w czsie 0:40 mówi o regulacji,u ciebie jak by linka za krótka i nie wbija do końca 1 biegu.

https://www.youtube.com/watch?v=NyWkfo6FqM8
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2017, 19:01 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
stasnowak
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 08 cze 2017, 09:32
Imię: Stanisław
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Zafira A 2.0 DI 16V Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL

#42 Post autor: stasnowak »

[quote=stasnowak post_id=393131 time=1518042357 user_id=24031]
Jeżeli kogoś to zaskoczy a musi jakoś to naprawić "na drodze" a już "zestaw naprawkowy" z allegro był zastosowany to:
przy skrzyni biegów F23 (z linkami)
1) opuszczamy szybę od kierowcy
2) podnosimy maskę
3) odkręcamy akumulator
4) odkręcamy podstawę pod akumulator (3 śruby 13)
5) sprawdzamy luz na wybieraku przy skrzyni biegów
wskazane jest aby była druga osoba która będzie poruszać dźwignią biegów
6) sprawdzamy stan takiego plastikowego elementu
Obrazek
7) jeżeli jest luz, to u góry (bo najłatwiej) wciskamy aluminiowy pasek ok 6-10cm np.bednarka
8) zawijamy
Obrazek
9) zawijamy z obu stron
Obrazek
10) przykręcamy podstawę pod akumulator i akumulator
11) po co puszczona szyba ? przy zakładaniu akumulatora nie powinien ale może zadziałać centralny zamek
12) zamykamy maską
13) jedziemy tam gdzie można wymienić ten felerny plastik przy wybieraku
Załączniki
Wybierak 1B.JPG
Wybierak 1A.JPG
Wybierak 1AA.JPG
Ostatnio zmieniony 07 lut 2018, 23:40 przez stasnowak, łącznie zmieniany 1 raz.

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#43 Post autor: Pablo84K »

Witam, jako użytkownicy Zafirek mam nadzieję, że coś w tym temacie mi podpowiecie. Otóż odkąd kupiłem auto, jakieś trzy lata temu, użeram się z haczącymi biegami 1 i 2. Wsteczny czasami zgrzytnie podczas wrzucania. Zastanawiałem się nad wymianą tulejek od drążka zmiany biegów.
Wczoraj byłem u mechanika odbierając auto po wymianie przewodów hamulcowych. Powiedział że to częsta przypadłość Zafir i trzeba założyć dobre sprzęgło. Koszt 1100zł. Ja mu na to, że może te tulejki od wybieraka. Stwierdził że można by sprawdzić luzy mechanizmu, ale pod autem. Mimo to obstawia sprzęgło!
Dodam, że sprzęgło się nie ślizga i nie mam najmniejszego odczucia że coś jest z nim nie tak.
Sprawa jest na tyle irytująca, że ciężko zredukować z 3 na 2, a podczas toczenia auta wrzucić 1, nie ma opcji. Na światłach wrzucenie 1, przynajmniej dwa razy sprzęgło.

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#44 Post autor: Pablo84K »

Mój post został przeniesiony i to bardzo trafnie, bo widzę związek. Chciałbym się tylko zapytać jakie klucze potrzebne są do odkręcenia podstawy akumulatora, żeby dostać się do mechanizmu?

Skasowany użytkownik 6483

#45 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Prawdopodobnie klucz 13

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”