ciężko wchodzi pierwszy bieg
Moderator: Sebu$
Mechanizm z pod maski:
[img]http://[/img]
Zmiana biegów pod maską dotyczy się tego rozumiem... ale jak tam wsadzić ręke. Zerowy dostęp! Aku zdjęte!
Zaobserwowalem, ze trzpień nie chce do końca wychodzić. Z pomocą owszem... To napewno linki?
+ dodatkowy link do foto:
http://oi62.tinypic.com/2ibi3pe.jpg
[img]http://[/img]
Zmiana biegów pod maską dotyczy się tego rozumiem... ale jak tam wsadzić ręke. Zerowy dostęp! Aku zdjęte!
Zaobserwowalem, ze trzpień nie chce do końca wychodzić. Z pomocą owszem... To napewno linki?
+ dodatkowy link do foto:
http://oi62.tinypic.com/2ibi3pe.jpg
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 mar 2013, 06:09
- Lokalizacja: radymno
- Model:
witam. w mojej zafirce 2,0 dti od jakiegoś czasu zgrzytają biegi z 5 na 4 i z 4 na 3 . mechanicy twierdzą ,że do wymiany synchronizatory. i teraz mam pytanie .... kupić używkę za 250zł czy dać skrzynie do regeneracji czy f23 są wszystkie jednakowe czy są różne modyfikacje . na co zwracać uwagę przy zakupie. jaki mniej więcej koszt regeneracji takich usterek. i jak długo mogę jeżdzić z takim fantem . dziękuję z góry :-[
nie jestem w stanie w tej chwili wykonać żadnych zdjęć instrukcyjnych dla Ciebie(dopiero w przyszłym tygodniu),a dlaczego Ty grzebiesz pod maską silnika? ja miałem na myśli regulację wewnątrz samochodu przy drążku zmiany biegów. Trzeba ściągnąć cały plastikowy panel i wtedy się bawić.RomekTM pisze:Mechanizm z pod maski:
[url=http://
Zmiana biegów pod maską dotyczy się tego rozumiem... ale jak tam wsadzić ręke. Zerowy dostęp! Aku zdjęte!
Zaobserwowalem, ze trzpień nie chce do końca wychodzić. Z pomocą owszem... To napewno linki?
+ dodatkowy link do foto:
http://oi62.tinypic.com/2ibi3pe.jpg
Jaką część plastikową wczesniej wymieniales?
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam, podepnę się pod temat. Często nie mogę wrzucić 1 i haczy mi dwójka. Jedynkę wrzucam poprzez 2 a potem 1. Zdażyło się dwa razy że zamiast dwójki weszła czwórka. Czytałem na forum o wybieraku tam gdzie lewarek i pojechałem do mechanika aby to zobaczył. Zdjął mieszek i powiedział że tu nie ma do czego się przyczepić, a drążek chodzi ładnie, nie lata. Wszedł pod auto sprawdził linki i był zdziwiony bo też ok, ale pokazywał mi jakiś element z kostką i chyba jakimś przegubem. Między skrzynią, a grodzią silnika się znajduje nad linkami. Dzwoniłem do sklepu i mówił mi facet o jakimś "motylku", ale nie wiem czy o to chodziło. Mechanik mówił, że ta część kosztuje kilkadziesiąt złotych i faktycznie. Element składa się z trzech części, jedna 32zł i dwie takie same po 10zł czyli 52zł. Ogólnie to ok, jest diagnoza, że się wyrobiła kostka i jest to do wymiany, ale!!! Koszt robocizny 450zł bo trzeba zdjąć kolektor i tak dalej. Wiem że mój opis jest trochę do d..., bo sam nawet nie wiem o czym dokładnie piszę, ale ojciec mówi że gość chyba chce mnie orżnąć. Co wy na to i czy kojarzycie co mam do wymiany?
Nie dam sobie głowy za to uciąć, ale chyba chodzi o ten element z białą kostką, jeżeli on jest po stronie drążka. Patrzcie na zdjęci.
Nie dam sobie głowy za to uciąć, ale chyba chodzi o ten element z białą kostką, jeżeli on jest po stronie drążka. Patrzcie na zdjęci.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2015, 19:20 przez Pablo84K, łącznie zmieniany 1 raz.
podepnę się pod temat.też miałem problem z jedynką wymiana koszyczka trzymającego drążek zmiany biegów-w sumie koszt nieduży,praca własna przy wymianie ale efekt u mnie żaden.zdecydowałem sie na wymianę linek-efekt-duże uszczuplenie portfela - ale po wymianie linek mechanik nadal nie stwierdził poprawy-dobrał sie do wybieraka i to był winowajca-wyrobiona tuleja wybieraka-po dorobieniu tulejki biegi hulają aż miło-nie trzeba się szarpać i szukać jedynki.pozdrawiam
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Należy wyregulować linki.ekmir pisze:Co może być przyczyną ?
Jak to naprawić ?
Tu w czsie 0:40 mówi o regulacji,u ciebie jak by linka za krótka i nie wbija do końca 1 biegu.
https://www.youtube.com/watch?v=NyWkfo6FqM8
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2017, 19:01 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
- stasnowak
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 cze 2017, 09:32
- Imię: Stanisław
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Zafira A 2.0 DI 16V Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
[quote=stasnowak post_id=393131 time=1518042357 user_id=24031]
Jeżeli kogoś to zaskoczy a musi jakoś to naprawić "na drodze" a już "zestaw naprawkowy" z allegro był zastosowany to:
przy skrzyni biegów F23 (z linkami)
1) opuszczamy szybę od kierowcy
2) podnosimy maskę
3) odkręcamy akumulator
4) odkręcamy podstawę pod akumulator (3 śruby 13)
5) sprawdzamy luz na wybieraku przy skrzyni biegów
wskazane jest aby była druga osoba która będzie poruszać dźwignią biegów
6) sprawdzamy stan takiego plastikowego elementu
7) jeżeli jest luz, to u góry (bo najłatwiej) wciskamy aluminiowy pasek ok 6-10cm np.bednarka
zawijamy
9) zawijamy z obu stron
10) przykręcamy podstawę pod akumulator i akumulator
11) po co puszczona szyba ? przy zakładaniu akumulatora nie powinien ale może zadziałać centralny zamek
12) zamykamy maską
13) jedziemy tam gdzie można wymienić ten felerny plastik przy wybieraku
Jeżeli kogoś to zaskoczy a musi jakoś to naprawić "na drodze" a już "zestaw naprawkowy" z allegro był zastosowany to:
przy skrzyni biegów F23 (z linkami)
1) opuszczamy szybę od kierowcy
2) podnosimy maskę
3) odkręcamy akumulator
4) odkręcamy podstawę pod akumulator (3 śruby 13)
5) sprawdzamy luz na wybieraku przy skrzyni biegów
wskazane jest aby była druga osoba która będzie poruszać dźwignią biegów
6) sprawdzamy stan takiego plastikowego elementu
7) jeżeli jest luz, to u góry (bo najłatwiej) wciskamy aluminiowy pasek ok 6-10cm np.bednarka
zawijamy
9) zawijamy z obu stron
10) przykręcamy podstawę pod akumulator i akumulator
11) po co puszczona szyba ? przy zakładaniu akumulatora nie powinien ale może zadziałać centralny zamek
12) zamykamy maską
13) jedziemy tam gdzie można wymienić ten felerny plastik przy wybieraku
Ostatnio zmieniony 07 lut 2018, 23:40 przez stasnowak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam, jako użytkownicy Zafirek mam nadzieję, że coś w tym temacie mi podpowiecie. Otóż odkąd kupiłem auto, jakieś trzy lata temu, użeram się z haczącymi biegami 1 i 2. Wsteczny czasami zgrzytnie podczas wrzucania. Zastanawiałem się nad wymianą tulejek od drążka zmiany biegów.
Wczoraj byłem u mechanika odbierając auto po wymianie przewodów hamulcowych. Powiedział że to częsta przypadłość Zafir i trzeba założyć dobre sprzęgło. Koszt 1100zł. Ja mu na to, że może te tulejki od wybieraka. Stwierdził że można by sprawdzić luzy mechanizmu, ale pod autem. Mimo to obstawia sprzęgło!
Dodam, że sprzęgło się nie ślizga i nie mam najmniejszego odczucia że coś jest z nim nie tak.
Sprawa jest na tyle irytująca, że ciężko zredukować z 3 na 2, a podczas toczenia auta wrzucić 1, nie ma opcji. Na światłach wrzucenie 1, przynajmniej dwa razy sprzęgło.
Wczoraj byłem u mechanika odbierając auto po wymianie przewodów hamulcowych. Powiedział że to częsta przypadłość Zafir i trzeba założyć dobre sprzęgło. Koszt 1100zł. Ja mu na to, że może te tulejki od wybieraka. Stwierdził że można by sprawdzić luzy mechanizmu, ale pod autem. Mimo to obstawia sprzęgło!
Dodam, że sprzęgło się nie ślizga i nie mam najmniejszego odczucia że coś jest z nim nie tak.
Sprawa jest na tyle irytująca, że ciężko zredukować z 3 na 2, a podczas toczenia auta wrzucić 1, nie ma opcji. Na światłach wrzucenie 1, przynajmniej dwa razy sprzęgło.
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Mój post został przeniesiony i to bardzo trafnie, bo widzę związek. Chciałbym się tylko zapytać jakie klucze potrzebne są do odkręcenia podstawy akumulatora, żeby dostać się do mechanizmu?