Witajcie,
ostatnim czasie kiedy temp wzrosły zacząłem czuć we wnętrzu auta zapach benzyny... posługując się węchem niczym psa tropiciela doszedłem iż ów zapach dobiega z prawego przedniego błotnika, a konkretnie z otworu gdzie wychodzą dwa przewody jeden idzie sobie gdzieś tam drugi do zaworu par paliwa, idąc dalej ściągnąłem nadkole aby dostać się do filtra węglowego nie stwierdziłem jakiegokolwiek zapocenia i oznak że coś wydobywa się właśnie z tego filtra... śledząc forum VB i wskazówki odłączyłem przewód wylotowy z zaworu auto zaczęło jakby lepiej pracować, przejechałem się zaobserwowałem jakby nabrało mocy z dolnego zakresu obrotów, mogę ruszyć bez dodawania gazu, wcześniej nie było to możliwe, po dalszym prześledzeniu tematu wyszło że najprawdopodobniej ten zawór nie działa, postanowiłem go sprawdzić oczywiście wg wskazówek , bateria 9v pod kostkę i zawór pracuje jak podłącze coś pyka dmucham powietrze i jest przelot, odłączam zamyka nie ma przelotu... więc działa idę do auta odpalam a na kostce od tego zaworu 14v a zawór nie otwiera się jest zamknięty....wtyk jest dwu pinowy.
Mam do was pytanie jak powinien pracować ten zawór ? jak go sprawdzić ? dlaczego po podaniu 9v otwiera a na 14v w aucie jest martwy ? czy ewentualnie mógłby któryś z kolegów sprawdzić u siebie w aucie czy po odpaleniu ten zaworek się otwiera, czy może w jakimś zakresie obrotów się otwiera ? bo taką informacje też gdzieś znalazłem chyba na forum renault albo forda... że powyżej 2,5 tys ja to wszystko w jakiś sposób zweryfikowałem zaworek jest martwy,, a paliwkiem niestety zalatuje
zawór par paliwa
Moderator: Sebu$
- Robert LTM
- Zafiromaniak
- Posty: 563
- Rejestracja: 25 lut 2014, 08:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
- Kontakt:
CHOPIE nie wiem gdzie jest WWL ale takiego nosa poszukuję do mojego autka.
Z jednej strony ryzyko, że zaraz admin usunie mój post jako nic nie wnoszący do tematu, z drugiej strony nie mogę się oprzeć, żeby napisać że mam identyczne objawy, a dostępne posty związane z zapachem paliwa w aucie nie rozwiązały mojego problemu.
SESOREK mógłbyś w przerwie w wąchaniu podesłać zdjęcie tego zaworu i odłączonego przewodu (tego po którym lepiej zaczął silnik pracować?) Z góry dzięki
Z jednej strony ryzyko, że zaraz admin usunie mój post jako nic nie wnoszący do tematu, z drugiej strony nie mogę się oprzeć, żeby napisać że mam identyczne objawy, a dostępne posty związane z zapachem paliwa w aucie nie rozwiązały mojego problemu.
SESOREK mógłbyś w przerwie w wąchaniu podesłać zdjęcie tego zaworu i odłączonego przewodu (tego po którym lepiej zaczął silnik pracować?) Z góry dzięki
poniżej zdjęcie
http://zapodaj.net/0d9306c1a4be3.jpg.html
przewód który odłączyłem to ten z prawej strony, zasysa tam powietrze
może ktoś coś zaradzi?
http://zapodaj.net/0d9306c1a4be3.jpg.html
przewód który odłączyłem to ten z prawej strony, zasysa tam powietrze
może ktoś coś zaradzi?
- Robert LTM
- Zafiromaniak
- Posty: 563
- Rejestracja: 25 lut 2014, 08:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
- Kontakt:
a więc ja swój problem rozwiązałem... okazało się że to listwa wtryskowa
nie było żadnych objawów zero wycieków jak spokojnie się jeździło to nic nie śmierdziało dopiero jak trochę pośmigałem to masakra.... nawet jak tylko poczułem wyskakiwałem z auta i nic sucho ale wymieniłem ryzyk fizyk i jest oki i spalanie zmalało przy okazji
nie było żadnych objawów zero wycieków jak spokojnie się jeździło to nic nie śmierdziało dopiero jak trochę pośmigałem to masakra.... nawet jak tylko poczułem wyskakiwałem z auta i nic sucho ale wymieniłem ryzyk fizyk i jest oki i spalanie zmalało przy okazji