Problemy związane z pompą wtryskową

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
dziax

#316 Post autor: dziax »

U mnie mechanik usunął całkowicie zawór zwrotny oraz wymienił filtr paliwa i problemy z gaśnięciem się nie pojawiają. Pierwszy raz od dawna leciałem ponad 130 :). Postaram się też dowiedzieć czy nie zrobił czegoś jeszcze.

robol 73

#317 Post autor: robol 73 »

dziax pisze:U mnie mechanik usunął całkowicie zawór zwrotny oraz wymienił filtr paliwa i problemy z gaśnięciem się nie pojawiają. Pierwszy raz od dawna leciałem ponad 130 :). Postaram się też dowiedzieć czy nie zrobił czegoś jeszcze.
moja zafirka nie gaśnie problem polega na tym że zazwyczaj do 120km/h jedzie niby normalnie i koniec prędkość spada do 100km/h lekko puszczam gaz wraca do normy znów sie rozpędża i historia się powtarza będę próbował jeszcze raz robić pompe.
morze coś w sterowniku?

Piotrekfr
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 20 lis 2010, 15:20
Lokalizacja: Starachowice
Model:

#318 Post autor: Piotrekfr »

Witam widze że temat pomp jest na czasie. Dopadło to i mnie podczas zatrzymania się przed przejazdem kolejowym Zafira zgasła i koniec. Nie chciała odpalić. Kręci szarpie ja ale nic. Do tego troche kopci na czarno. Odstawiłem do mechanika stwierdził na 99% pompe... rocznik 2003 2.2 dti 125km. I chciałem zapytać co z takim fantem robić. Widziałem że kolega poszukiwał koło Kielc ja również w tych rejonach a jeżeli nie to jakieś sprawdzone miejsce. Dzięki z góry za pomoc.

Skasowany użytkownik 6483

#319 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Musisz sie przygotować na kszty ok 2500-3000 zł za regenerację pompy o ile znajdzie sie jakis dobry majster . W mojej okolicy o takich własnie cenach słyszałem .

Kszakulec

#320 Post autor: Kszakulec »

Witam wszystkich i prosze o pomoc. Od kilku dni przypadkowo zostalem posiadaczem zafiry 2.0dti 2001 rok. Mieszkam w uk. Tydzien temu przyjechala do mnie rodzina ta zafira. Niestety zepsuli silnik nalewajac benzyny zamiast ropy. Pozatym sam w sobie byl na dodarciu bo wylalem okolo 150 ml oleju ze zbiorniczka wyrownawczego. Mie zastanawialem sie dlugo i kupilem za grosze jezdzaca vectre z tym samym silnikiem. Aktualnie silnik przelozony. Przelozone zostalo wszystko oprocz elektroniki. Od razu nastal problem bo autko ku mojemu zdziwieniu nie odpala wogole. Prosze o pomoc,porady. Pasek zmieniony, filtr oleju paliwa zmieniony, olej zmieniony. Czy pompa paliwa powinna byc przeprogramowana na moj ecu? Czy nie, czy zapowietrzenie to moze byc problem? Nadmieniam ze krecilismy go przez 2 akumulatory czasu + starter w sprayu i nic nawet nie zakaszlał(samodzielnie) prosze o pomoc.


CZy wymiana pompy na uzywana wiaze sie z koniecznoscia zaprogramowania jej pod moj ecu?
Pompa jednowtykowa.

Proszę nie dublować postów w różnych tematach. - Rybka
Ostatnio zmieniony 13 sie 2014, 18:06 przez Kszakulec, łącznie zmieniany 2 razy.

Wincenty1970

#321 Post autor: Wincenty1970 »

Możesz mieć problem skoro skręciliście 2 akumulatory.te pompy nie lubią długiego kręcenia

kylu77

#322 Post autor: kylu77 »

mam zoske 2.0 nie pali na ciepłym silniku... wywala błąd P0606 jest to blad sterownika pompy... mam pytanie czy to jest blad tylko elektorniki i wymiana tranzystora lub procesora wystarczy... czy może zatarte sa tłoczki samej pompy- usterka mechaniczna... poradźcie może tez do kogo mam ja wysłać żeby dobrze naprawił usterkę

powerman30

#323 Post autor: powerman30 »

ja swoją pompę wysłałem do regeneracji okazało się że sterownik padł,błąd p1345 koszt 2500zł

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#324 Post autor: Luko »

powerman30 pisze:ja swoją pompę wysłałem do regeneracji okazało się że sterownik padł,błąd p1345 koszt 2500zł
Piotr, gdzie regenerowałeś pompę?
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#325 Post autor: Luko »

Nie mogę już edytować posta, więc problem opisuję w nowym.
Pompa po regeneracji mechanicznej, na stole probierczym działa i podaje paliwo. Po zamontowaniu do auta pompa nie podaje paliwa. Błędów na komputerze żadnych nie pokazuje, kręci ale nie odpala, paliwo na pompę podawane bezpośrednio z bańki poprzez ręczną pompkę (gruszkę), wywala je przez przelew z pompy, nie idzie na wtryski. Co może być przyczyną?

Edit: Dojście do pompy odpowietrzone dobrze, wyjście tez odpowietrzane poprzez luzowanie przewodów na wtryskach i paliwo nie idzie. Czy może to być kwestia jeszcze gdzieś "lewego" powietrza czy może jakiś zawór w pompie nie działa ? Kodów błędów brak, ani na op-comie ani na KTS nie pokazuje nic zupełnie.
Na plaku też nie odpala... :mysli:
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

grzela6701

#326 Post autor: grzela6701 »

Witam
Poszukuję informacji gdzie w świętokrzyskim można naprawić pompę wtryskową vp44 psg16.
Problem z Zafirką jest taki:
1. Przy pierwszym porannym odpaleniu zachowuje się jakby była zapowietrzona tzn. przez ok.10-20 sek nie reaguje na pedał przyspieszenia( nie wychodzi na obroty) potem to ustępuje i wszystko jest ok.
2. po przejechaniu kilku km (2-5) i zgaszeniu bardzo ciężko pali trzeba długo kręcić a po zapaleniu dużo dymu z rury
3. potem jak się rozgrzeje pali już normalnie
proszę o sugestje

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#327 Post autor: Luko »

Ja po przebojach w Krakowie dziś zabieram auto do Rzemienia pod Mielcem - tam gdzie już kilka osób polecało ten warsztat.(Auto-krak)
Jak coś to tel do nich: 667 786 801 Zbigniew
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#328 Post autor: Luko »

Po wizycie w Rzemieniu wszystko ok, auto zasuwa jak nowe. Koszty spore, bo od razu wymienione zostały trawersy pod wtryskami, czyszczony bak i obudowa filtra paliwa (przez 10 lat eksploatacji auta nazbierało się sporo syfu).
Jako klubowicz dostałem zniżkę i kilka gadżetów :) Szczerze polecam, profesjonalne podejście do tematu, szybka i solidna robota, jestem bardzo zadowolony.
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

Skasowany użytkownik 6483

#329 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ciekawi mnie, jakie koszty poniosłeś? :)

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#330 Post autor: Luko »

Już mówię:
Pompa z programowaniem, czyszczenie baku i przewodów paliwowych(z dolewką świeżego paliwa ok 10L), czyszczenie obudowy filtra paliwa + nowy filtr, wymiana trawersów pod wtryskiwaczami oraz przelewów oraz wymiany potrzebnych uszczelek 3350zł. Zniżkę jako klubowicz dostałem 50zł + gadżety firmowe. Gwarancja 6 miesięcy bez limitu przebiegu.
Wiem, że drogo, ale skutecznie i szybko.
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”