pęknięty kolektor wylotu spalin

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Aro412
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 23 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Malopolska
Model:

pęknięty kolektor wylotu spalin

#1 Post autor: Aro412 »

Witam,
Zauważyłem ostatnio dziwne zachowanie mojej "ZOSI". Dziwne piszczenie z pod maski i nagły spadek mocy silnika. Przeczytałem kilka tematów w ZKP i wszystko wskazywało na EGR. Z braku czasu zdecydowałem się na wizytę u mechanika, która ujawniła pęknięty kolektor wydechowy tuż przed katalizatorem.
Co Panowie Klubowicze radzicie?

Ps. Teraz to wszystko logicznie mogłem opisać, ale na początku pojawienia się usterki to byłem w kropce. Tematy w ZKP pomogły.
Aro

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: janekW67 »

Skoro pęknięty,to najlepiej wymienić.
Oczywiście!

Aro412
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 23 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Malopolska
Model:

#3 Post autor: Aro412 »

OK. To logiczne i rozumie się samo przez się.
Ale nowy? Takie rzeczy tylko na "dzikim zachodzie"
zamiennik i tak za drogi, używka prawie nie dostępna i nie wiadomo co to za "ptica".
może spawanie - przynajmniej na początek.
jakie macie doświadczenie w tym temacie?

Emilson
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 25 cze 2013, 02:22
Imię: Emil
Lokalizacja: Sieradz / Könnern
Auto: Zafira A 1.8 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#4 Post autor: Emilson »

Spawem spróbować możesz, choć moim skromnym zdaniem ja bym zajrzał najpierw w kata, czy się nie zatkał, bo kolektory to nie pękają sobie od tak.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: janekW67 »

Oczywiście!

Aro412
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 23 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Malopolska
Model:

#6 Post autor: Aro412 »

Witaj Emilson,
Zaintrygowała mnie Twoja uwaga. Fakt jeśli przyczyną pęknięcia był zapchany katalizator?!
Gdzieś coś czytałem, że można kata przedmuchac sprężnonym powietrzem.
Jak myślisz?

Aro412
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 23 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Malopolska
Model:

#7 Post autor: Aro412 »

Witajcie,
kolektor zespawany założony. próba jazdy i po ok. kilometrze spadek mocy, silnik się dusi, przy dodaniu gazu słabnie osiąga max. 2000 tys. obrotów wyżej dostaje "zadyszki".
zastanawiam się czy to faktycznie był zapchany katalizator czy coś innego.
czy na LPG czy na benzynie nie ma znaczenia.
Arek

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: janekW67 »

A żadnych błędów nie wywala?
Oczywiście!

Aro412
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 23 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Malopolska
Model:

#9 Post autor: Aro412 »

zaświeciła się kontrolka CHECK, pozostałych błędów nie sprawdzałem
co sugerujesz?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: janekW67 »

Podepnij pod kompa i sprawdź błędy. Jest taka opcja,że się skończył katalizator.
Oczywiście!

Emilson
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 25 cze 2013, 02:22
Imię: Emil
Lokalizacja: Sieradz / Könnern
Auto: Zafira A 1.8 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#11 Post autor: Emilson »

Wiesz, ja niczego nie sugeruje, takie obiektywne spojrzenienie i skojarzenie. Oby nie było to, tylko jakaś błachostka. Co do metody dmuchania powietrzem nie slyszałem, ale sam robiłem wywiad z mechanikami bo Moja Zośka chlała olej jak smok i na okrągło błedy od spalania, mieszanki itp. Oni mi sugerowali też przytkanego kata, bo auto było mulaste. Dowiedziałem się, że są specjalne płyny do płukania. Jak jest, nie wiem, bo mnie to naszczęście mineło.
P.s. sory za tak późną odpowiedź, brak czasu:<

Aro412
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 23 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Malopolska
Model:

#12 Post autor: Aro412 »

Witam,
Też mnie długo nie było w ZK, a w między czasie wszystko się wyjaśniło co dolega mojej Zośce.
Po zespawaniu kolektora i założeniu sinik stracił moc, zaświecił się "Check". Wszystko wskazywało na ów katalizator. W końcu co dopiero go założyłem.
Przypomnę: silnik się dusił na wysokich obrotach, nie reagował na pedał gazu, obroty dochodziły max. do 1500 - 2000 tyś.
Wizyta u mechanika i sczytanie błędów wskazało na cewkę lub sterownik silnika.
Cewka wymiana i nic.
Ze sterownikiem gorsza sprawa - przeszukiwanie internetu, kilka wpadek (uważajcie na nieuczciwych oferentów). W końcu naprawa starego sterownika - bingo.
Teraz wszystko działa problem był w sterowniku. Zbieg okoliczności i zdarzeń: pęknięty kolektor katalizatora i zaraz po nim awaria sterownika.
Nawiasem mówiąc spore koszty.
Dla potomnych: jeśli silnik Wam słabnie przyczyn może być naprawdę wiele. Dużo szukania , ale zacznijcie zawsze od analizy błędów i najlepiej jeśli macie ZAUFANEGO mechanika.

Pozdrawiam.

Emilson
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 25 cze 2013, 02:22
Imię: Emil
Lokalizacja: Sieradz / Könnern
Auto: Zafira A 1.8 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#13 Post autor: Emilson »

Tu racja, szczęśliwie się i w sumie nieszczęśliwie skończyło. Ważne, że auto smiga. Ale fakt faktem, niefartowny zbieg okoliczności. Ale tak tak to z pechem jest. I mały OT względem niefarta, swojego czasu jak byłem forumowiczem na Klub Seat Ibiza i jednemu koledze nie świeciły światła mijania, każde inne, tylko nie mijania. I bezpieczniki, szukanie po wiązkach itp... Po chyba 3 dniach doszedł sam że się spaliły dwie żarówki równocześnie... :>

P.s. podpowiesz ile za regeneracje starego? I mniej więcej gdzie? Tak dla potomnych...

Aro412
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 23 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Malopolska
Model:

#14 Post autor: Aro412 »

Witam po długiej nieobecności.
po dwóch latach pojawił mi się prawdopodobnie ten sam problem ze sterownikiem ECU silnika
dwa razy zgasł mi i zaświeciła się kontrolka ABS (raz nawet wszystkie inne check, akumulator itd)
przy próbie odpalenia włącza się wiatrak chłodnicy i nic poza tym. po ok. 30 min odpala i pracuje normalnie. dodam że dzieje się tak w deszczowe dni. odczyt błędów wskazuje na sterownik silnika
czy macie może jakieś sugestie w tym temacie
nie chcę od razu wysyłać znów sterownik do regeneracji bo mnie to ostatnio drogo kosztowało
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”