wymiana rozrządu, pompy wody - silnik Z18XE
Moderator: Sebu$
- bykmark
- Mieszkaniec
- Posty: 354
- Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
wymiana rozrządu, pompy wody - silnik Z18XE
Podczas wymiany rozrządu lub pompy wody trzeba zdemontować koło pasowe.
Wg instrukcji trzeba zablokować koło zamachowe na wieńcu zębatym przyrządem
KM-911
Foto:
Czy ktoś używał lub posiada takie coś ?
Wg instrukcji trzeba zablokować koło zamachowe na wieńcu zębatym przyrządem
KM-911
Foto:
Czy ktoś używał lub posiada takie coś ?
koło trzeba zdejmować a ten przyrząd to powiem że ja go nigdy nie używam znak jest na dolnym kółku i to wszystko na wałki lepiej założyć bo się przestawią a wał zostaw w spokoju interesują cię tylko znaki i to wszystkobykmark pisze:Podczas wymiany rozrządu lub pompy wody trzeba zdemontować koło pasowe.
Wg instrukcji trzeba zablokować koło zamachowe na wieńcu zębatym przyrządem
KM-911
Foto:
Obrazek
Czy ktoś używał lub posiada takie coś ?
klucz pneumatyczny i po sprawia bez blokadybykmark pisze:Pisze o odkręceniu śruby mocującej koło pasowe i koło żebate rozrządu do wału korobowego.
Wiem które i jak znaki należy ustawić - potrzeba mi tylko zablokować wał aby odkręcić ta śrube .
2 sposób wrzucasz 5 bieg wciskasz hamulec bez sprzęgła a druga osoba odkręca
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Ja kiedys tez szukalem odpowiedzi jesli chodzi o odkrecenie sruby walu korbowegokrzysiekłódź pisze:klucz pneumatyczny i po sprawia bez blokadybykmark pisze:Pisze o odkręceniu śruby mocującej koło pasowe i koło żebate rozrządu do wału korobowego.
Wiem które i jak znaki należy ustawić - potrzeba mi tylko zablokować wał aby odkręcić ta śrube .
2 sposób wrzucasz 5 bieg wciskasz hamulec bez sprzęgła a druga osoba odkręca
I jesli moge podpiac sie pod temat to jak zablokowac wal w automacie
Oczywiscie bez odkrecania z uzyciem klucza pneumatycznego
- bykmark
- Mieszkaniec
- Posty: 354
- Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
dokładnie Kolego jak odkręcić w przypadku skrzyni autmatycznej bez klucza pneumatycznegoJa kiedys tez szukalem odpowiedzi jesli chodzi o odkrecenie sruby walu korbowego
I jesli moge podpiac sie pod temat to jak zablokowac wal w automacie
Oczywiscie bez odkrecania z uzyciem klucza pneumatycznego
Dlatego też myślałem że ktoś z Was posiada klucz i podzieli się jego wymiarami (a resztę to już każdy zrobi kto umie).
W taki razie czekam i ja na rysunek z zwymiarowanym kluczem KM-911
-
- Przeglądacz
- Posty: 79
- Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
- Imię: DANIEL
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: ZAFIRA A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
duo osob twierdzi ze tak blokada jest do niczego nie potrzebna , tak naprawde ona sluzy temu zeby nie obrocic kolem gornego wałka rozrzadu ?chyba
a czy istnieje takie ryzyko zeby obrocic te kola bez dotykania ich , np przy montazu rolek napinajacych , prowadnic czy pompy wody ?
planuje to zrobic tak :
po demontazu obudowy ustawic znaki krecąc kołem pasowym zgodnie z ruchem wskazowek zegara
- zdemontowac kolo pasowe - tu moze byc problem z blokada - czy wecie moze jaka nasadka tam bedzie ? pytam bo bym sobie klucz dorobił wzesniej
-pozniej poluzowac napinacz i zdjac pasek-
-zdjac pompe i rolki prowadzace
-załozyc pompe ,rolki i napinacz
-zalozyc pasek tak by litery mozna było odczytac od strony montazu
-dokrecic napinacz po obróceniu czały rozrzadem
i juz
czy cos pominąłem ?
chciałbym sie dowiedziec czy naprawde tablokada jest konieczna i do czego sie przydaje?
a czy istnieje takie ryzyko zeby obrocic te kola bez dotykania ich , np przy montazu rolek napinajacych , prowadnic czy pompy wody ?
planuje to zrobic tak :
po demontazu obudowy ustawic znaki krecąc kołem pasowym zgodnie z ruchem wskazowek zegara
- zdemontowac kolo pasowe - tu moze byc problem z blokada - czy wecie moze jaka nasadka tam bedzie ? pytam bo bym sobie klucz dorobił wzesniej
-pozniej poluzowac napinacz i zdjac pasek-
-zdjac pompe i rolki prowadzace
-załozyc pompe ,rolki i napinacz
-zalozyc pasek tak by litery mozna było odczytac od strony montazu
-dokrecic napinacz po obróceniu czały rozrzadem
i juz
czy cos pominąłem ?
chciałbym sie dowiedziec czy naprawde tablokada jest konieczna i do czego sie przydaje?
Witam blokada ta jest potrzebna do odkręcenia koła pasowego, ale nie zawsze jest potrzebna . po zdjęciu paska wałki i tak ci się przestawią ale można je ustawić przy zakładaniu paska i będzie oki masz problem z odkęceniem zapraszam do mnie na teofilówxbasser pisze:duo osob twierdzi ze tak blokada jest do niczego nie potrzebna , tak naprawde ona sluzy temu zeby nie obrocic kolem gornego wałka rozrzadu ?chyba
a czy istnieje takie ryzyko zeby obrocic te kola bez dotykania ich , np przy montazu rolek napinajacych , prowadnic czy pompy wody ?
planuje to zrobic tak :
po demontazu obudowy ustawic znaki krecąc kołem pasowym zgodnie z ruchem wskazowek zegara
- zdemontowac kolo pasowe - tu moze byc problem z blokada - czy wecie moze jaka nasadka tam bedzie ? pytam bo bym sobie klucz dorobił wzesniej
-pozniej poluzowac napinacz i zdjac pasek-
-zdjac pompe i rolki prowadzace
-załozyc pompe ,rolki i napinacz
-zalozyc pasek tak by litery mozna było odczytac od strony montazu
-dokrecic napinacz po obróceniu czały rozrzadem
i juz
czy cos pominąłem ?
chciałbym sie dowiedziec czy naprawde tablokada jest konieczna i do czego sie przydaje?