Naprawa uszczelki a niebieski dym

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Pavvelek
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 10 kwie 2012, 22:04
Lokalizacja: Lodz
Model:

Naprawa uszczelki a niebieski dym

#1 Post autor: Pavvelek »

Witam
Miesiac temu wykonana byla naprawa
- pasek rozrzadu
- zawor wydechu
- zawor ssacy
- uszczelka glowicy
- uszczelka pokrywy
- uszczelka kolektora wydechu
- uszczeniacz wałkow
- kolektor wydechu
- uszczelka rury
- przewody

Glowica nie byla planowana bo mechanik powiedzial ze nie bylo takiej potrzeby
Miesiac pojezdzila zafirka bez problemu lecz wczoraj zauwazylem ze z wydechu wydobywa sie niebieskawy dym. Wiecej jest go jak dodaje gazu.

Wina tego dymu to spalajacy sie olej wynikiem przedmuchow czyli albo sprawa cylindro badz tlokow jesli sie nie myle

Natomiast moje pytanie jest takie

Czy efekt ze ten dym teraz leci nie jest wina zle przeprowadzonej naprawy miesiac temu ( niesplanowania golwicy, zle zalozonego rozrzadu... )

Teraz najprawdopodobniej jak stwierdzil ow mechanik w najgorszym wypadko wymiana silnika na oko 4 tys badz pierscienie cylindry badz tloki kolo 2tys

Czy mam powód rządać naprawy w ramach gwarancji czy usterka która jest teraz nie nic wspólnego z naprawą miesiąc temu?
Ostatnio zmieniony 05 mar 2015, 16:55 przez Pavvelek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: janekW67 »

Raczej na pewno masz zużyte pierścienie,dlatego masz niebieski dym przy dodawaniu gazu.
Usterka ta,w żaden sposób nie jest powiązana z wcześniejszą naprawą.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#3 Post autor: cns80 »

Tak samo możesz mieć zużyte uszczelniacze zaworów, a nie widzę ich na tej liście napraw.
Zrób pomiar sprężania. Jak będzie żle na którymś cylindrze to będziesz wiedział gdzie szukać. A ponieważ i tak musisz rozbierać górę to zrób test naftą. Jak zalejesz każdy cylinder taką samą ilością nafty na noc to rano zobaczysz czy przeciekło do skrzyni korbowej. Jak przeciekło to pierścienie, a jak jest ok to musisz szukać gdzieś wyżej (czyli np. uszczelniacze zaworów).
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemass
Zafiromaniak
Posty: 886
Rejestracja: 03 lut 2013, 11:49
Imię: Przemek
Lokalizacja: Pyrlandia
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: Przemass »

Z tego co ja się orientuję,to na pierwszy ogień uszczelniacze zaworów,tzw.gumki do wymiany lub mogą też być pierścienie.Powiem tak,ja tak jeżdżę już 2 lata,a że w najbliższym czasie będę wymieniał rozrząd,to myślę że przy okazji to zrobię :P
Zafira OPC Arden Blue by Przemass:

https://youtu.be/ZTRk3ILxeOk

Awatar użytkownika
lech31
Zafiromaniak
Posty: 658
Rejestracja: 12 sie 2012, 19:44
Imię: Lech
Lokalizacja: Usarzów TOP
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#5 Post autor: lech31 »

Najpierw sprawdź ciśnienie w cylindrach. Jak będą w normie to olej puszczają uszczelniacze zaworów. Na zużytych uszczelniaczach na gorącym silniku będzie dymić na niebiesko bardziej. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: SD72 »

bazyliszek72

Pavvelek
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 10 kwie 2012, 22:04
Lokalizacja: Lodz
Model:

#7 Post autor: Pavvelek »

Zostaly wymienione pierscienie i juz nie dymi ( pomijam fakt ze powini sprawdzic pierscienie odrazu ) Natomiast nie skonczyl sie problem z silnikiem Po wyjezdzie od mechanika po naprawie owych piercieni pali mi sie check ( ta zolta skonka z silnikiem) Zapala mi sie zawsze jak dodam gazy do jakis 3 tys. blad jaki wyskakuje po podlaczeniu do kompa to cos z map sensorem. z zalecen mechanika zostal wymieniony sterownik silnika . niestetyy bledy na nowym sterowniku wyskakuja w tym samym momencie.

ps zauwazylem ze kolektor wydechowy na srodku ma pusty otwor ( tuz nad tymi 4 rurkami) Czy tam nie powinien byc jakis czujnij ? moze to on generuje bledy

ps2 Czytalem tez ze samemu mozna sobie zczytac bledy poprzez zrobienie zwarcia pinow Gdzie te piny sa i jak to zrobic ?

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: SD72 »

Pavvelek pisze: ps2 Czytalem tez ze samemu mozna sobie zczytac bledy poprzez zrobienie zwarcia pinow Gdzie te piny sa i jak to zrobic ?

Moze pomoze ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=19308
bazyliszek72

Pavvelek
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 10 kwie 2012, 22:04
Lokalizacja: Lodz
Model:

#9 Post autor: Pavvelek »

bazyliszek72 pisze:
Pavvelek pisze: ps2 Czytalem tez ze samemu mozna sobie zczytac bledy poprzez zrobienie zwarcia pinow Gdzie te piny sa i jak to zrobic ?

Moze pomoze ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=19308
probowalem - nie dziala
Nic sie nie mryga nic sie nie wyswietla

Spróbowałam zrobić mostek . Użyłem spinaczy którego trzymałem jedna ręka druga pisałem na kartce spoglądając na migający czek . Jest to nie lada wyczyn powstało mi kilkadziesiąt rożnych numerków bo wydawało mi sie e to było trzy a może cztery itp jednego jestem pewien na 100%
0170 nieprawidłowy skład mieszanki - za uboga albo za bagata Co to znaczy?
Ostatnio zmieniony 10 maja 2015, 20:25 przez Pavvelek, łącznie zmieniany 1 raz.

lbk

#10 Post autor: lbk »

Może sonda lambda pada

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”